jerry80 18.12.2019 19:05:27 | |
---|
toi mun masiina pitää särökanavalla sellasta hurinaa että hermoissa on pitelemistä. soitettaessa hurina ei kuulu mutta muuten se tuottaa äänisaastetta todellakin tehokkaasti. oon jostain joskus kuullu että se ois ton kyseisen vahvistimen ominaisuus mutta vaikea uskoa. oisko kellään ajatuksia mistä kyseinen ongelma mahdollisesti johtuisi ja mitä sille ois tehtävissä? putket on vasta vaihdettu ja se hurina kuuluu vaikka kitarastakii ottaa volat pois. |
Juhani_t 18.12.2019 19:15:07 | |
---|
Hurina varmaan jatkuu myös kun vedät pluginkin irti vahvistimesta? Siellä on joku maajohto irti tai sellainen, ulkoinen tai sisäinen, muu maalenkkiongelma. Huoltoon vaan. Ei sen kuulu häiritsevästi hurista. |
jerry80 18.12.2019 19:31:17 | |
---|
näin täytyy varmasti tehdä. tykkään noin muuten tosta vahvistimesta kuin hullu puurosta ni ei siitä viittis noin vain luopuakaan. moisen homman korjaaminen tuskin on tavattoman kallista ja ehkä ton vois kokeilla itekkii avata jos siitä jotaa tajuais. käytin vahvistimen huollossa mut en menis siitä huoltajasta ihan takuuseen että olikohan nyt ihan alan rautaisin ammattilainen. |
hallu 18.12.2019 19:43:23 | |
---|
jerry80: näin täytyy varmasti tehdä. tykkään noin muuten tosta vahvistimesta kuin hullu puurosta ni ei siitä viittis noin vain luopuakaan. moisen homman korjaaminen tuskin on tavattoman kallista ja ehkä ton vois kokeilla itekkii avata jos siitä jotaa tajuais. käytin vahvistimen huollossa mut en menis siitä huoltajasta ihan takuuseen että olikohan nyt ihan alan rautaisin ammattilainen. Oletko kokeillut kääntää sieltä takana sitä kytkintä sulakkeen vieressä se "Ground A, off, B" kytkintä? se että hurisee vaikka kitara ei ole kytketty viittaa tietenkin siihen, että hurinan lähde voi olla myös verkkovirrassa. Oletko kokeillut sitä muihin pistokkeisiin muissa huoneissa? tuli mieleen, että suotokonkat ei ehkä toimi tarkoitetulla tavalla, mutta jos vika ilmenee vain yhdellä kanavalla niin olisiko se sitten kuitenkin etuasteessa se pulma? mites ne etuasteputket? oletko niitä kokeillut vaihtaa? Huolto on tietenkin hyvä neuvo ja myös ihan perusteltua viedäkin se huoltoon, mutta kannattaa tehdä itse se minkä voi eli kokeilla vahvistinta eri paikoissa ja pistokkeissa onko hurina aina samanlainen ja jos sulla sattuisi olemaan niitä etuasteputkia niin kokeilla vaihdella vähän niitäkin. Lähinnä että osaat antaa huoltajalle mahdollisimman tarkan kuvauksen mikä siinä on vikana ja miten ja koska se ilmenee. Niin ja olen samaa mieltä, että ei sen kuuluisi hurista (paitsi se perkeleen tuuletin kyllä hurisee :-D, mutta sen saa onneksi pois päältä) ja Mesa on hieno vahvistin. Mulla on itselläni kaksi markkia ja tommonen mark 3 himottaisi myös :-) . Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Guitarfreak 18.12.2019 19:44:48 | |
---|
jerry80: näin täytyy varmasti tehdä. tykkään noin muuten tosta vahvistimesta kuin hullu puurosta ni ei siitä viittis noin vain luopuakaan. moisen homman korjaaminen tuskin on tavattoman kallista ja ehkä ton vois kokeilla itekkii avata jos siitä jotaa tajuais. käytin vahvistimen huollossa mut en menis siitä huoltajasta ihan takuuseen että olikohan nyt ihan alan rautaisin ammattilainen. En kyl Mark III saanu kovin isoa häiriötä aikaiseksi. Et joko putkia tai sit em. sisäinen johtovika. Ei oikealla huoltajalla pitäisi jäädä huomaamatta. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
jerry80 18.12.2019 20:24:30 | |
---|
hyvä tietää että kyseessä ei siis ole tyyppivika. se ground kytkin ei mielestäni vaikuttanut asiaan mitenkään. toista pistorasiaa en ole vielä testannut mutta jotenkii luulisi että jos se pistorasiasta ois kiinni ni se hurina kuuluisi puhtaallakin kanavalla. täytynee varmaan avata masiina huomenissa ja katsoa ajan kanssa jos sieltä vaikka jokin maajohto on irrallaan. etuasteputkia mulla ei ole kokeiltavaksi mutta kaveri joka vahvistinta huolsi sanoi testanneensa ne ja taisipa jotain sinne vaihtaakin. |
velipekka 05.01.2020 14:23:19 | |
---|
Lainataan tätä ketjua kun on saman valmistajan vahvistimesta kysymys. Törmäsin myytävänä olevaan Mesan Nomad komboon jossa on mahdollisesti jotain vikaa. Kuvaus on seuraava: "A good amp but one of the preamp tubes has become microphonic (I believe its the reverb tube) hence selling for a good price." Mitä tuo tarkoittaa? Eikö etuasteputken vaihtaminen olisi aika pikku homma. |
aslak 05.01.2020 14:45:01 | |
---|
velipekka: Lainataan tätä ketjua kun on saman valmistajan vahvistimesta kysymys. Törmäsin myytävänä olevaan Mesan Nomad komboon jossa on mahdollisesti jotain vikaa. Kuvaus on seuraava: "A good amp but one of the preamp tubes has become microphonic (I believe its the reverb tube) hence selling for a good price." Mitä tuo tarkoittaa? Eikö etuasteputken vaihtaminen olisi aika pikku homma. Nykäiset irti ja uusi tilalle, siinä se. |
l6mp6l6 05.01.2020 16:29:09 | |
---|
velipekka: Lainataan tätä ketjua kun on saman valmistajan vahvistimesta kysymys. Törmäsin myytävänä olevaan Mesan Nomad komboon jossa on mahdollisesti jotain vikaa. Kuvaus on seuraava: "A good amp but one of the preamp tubes has become microphonic (I believe its the reverb tube) hence selling for a good price." Mitä tuo tarkoittaa? Eikö etuasteputken vaihtaminen olisi aika pikku homma. Kannattaa pitää mielessä se mahdollisuus, että myyjä on jo kokeillut putken vaihtoa tuloksetta. Etuasteputket ovat kuitenkin a) halpoja ja b) helposti vaihdettavissa, niin tuntuisi hieman oudolta, että tuon vuoksi myisi kovinkaan paljon normaalia halvemmalla. Mitä tuo good price nyt sitten tarkoittaakaan tässä tapauksessa. |
velipekka 05.01.2020 16:49:23 | |
---|
Juuri näin tuo vähän ihmetyttää/epäilyttää. Hinta on kyllä lähes puolet mitä noista yleensä pyydetään ja koska myyjä on vielä ulkomailla niin testausmahdollisuutta ei ole. Kyselin vähän lisää, mutta voi olla, että kannattaa jättää ostamatta. |
hallu 05.01.2020 16:56:18 | |
---|
velipekka: Juuri näin tuo vähän ihmetyttää/epäilyttää. Hinta on kyllä lähes puolet mitä noista yleensä pyydetään ja koska myyjä on vielä ulkomailla niin testausmahdollisuutta ei ole. Kyselin vähän lisää, mutta voi olla, että kannattaa jättää ostamatta. Ilman muutakannattaa jättää ostamatta koska myytävissä tavaroissa ei ole pikkuvikoja. Pikkuviat on korjattu eli jos joku vika on jätetty ostajalle, niin se on jotain muuta kuin pikkuvika. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Pelimonni 06.01.2020 02:05:50 | |
---|
jerry80: toi mun masiina pitää särökanavalla sellasta hurinaa että hermoissa on pitelemistä. soitettaessa hurina ei kuulu mutta muuten se tuottaa äänisaastetta todellakin tehokkaasti. oon jostain joskus kuullu että se ois ton kyseisen vahvistimen ominaisuus mutta vaikea uskoa. oisko kellään ajatuksia mistä kyseinen ongelma mahdollisesti johtuisi ja mitä sille ois tehtävissä? putket on vasta vaihdettu ja se hurina kuuluu vaikka kitarastakii ottaa volat pois. Mulla oli mk3 red stripe. Huono särö oli. Nuissa Mesoissa on LDR kytkimet, puhdas/ särö kanava. Omaani Studiopreamppiin ne vaihdoin (5kpl). Jos kanavat vuotaa keskenään voipi vika olla niissä. Jokatapauksessa tuohon sun kamppeeseen pitää vaihtaa isot verkkoelkot, ja muutama muu elko , Vaikuttaa heti toneen myös. Muutaman kympin maksaa konkkaremppa. celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito. |
Pelimonni 06.01.2020 02:10:20 | |
---|
jerry80: toi mun masiina pitää särökanavalla sellasta hurinaa että hermoissa on pitelemistä. soitettaessa hurina ei kuulu mutta muuten se tuottaa äänisaastetta todellakin tehokkaasti. oon jostain joskus kuullu että se ois ton kyseisen vahvistimen ominaisuus mutta vaikea uskoa. oisko kellään ajatuksia mistä kyseinen ongelma mahdollisesti johtuisi ja mitä sille ois tehtävissä? putket on vasta vaihdettu ja se hurina kuuluu vaikka kitarastakii ottaa volat pois. Runkkaa kunnolla sinisellä prf llä kaikki jakit ,runkkaa plugilla kunnolla, ja vielä. Konkkavika se on. Konkka vika. Vaihda kaikki elkot, 11 kpl muistaakseni. Toimii. celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito. |