Aihe: P90-tyyppiset mikit humbucker koossa
1
jarmo vh
16.12.2019 20:18:24
Toimivatkos nämä? Kiinnostaisi kokeilla mutta epäilyttää tuo soundipuoli eli kertokaapas nyt kenellä kokemusta moisista on. Onko soundi edes lähelle sama kuin perinteisissä P90-mikeissä?
Mitä näitä nyt on, Gibson P94, SD Phat Cat ym.
Mitä vanhempi, sitä vanhempi.
Kivijalka
16.12.2019 20:58:19
Tonerider Rebel 90 sekä GFS Mean 90 setit testattu: Molemmista tykkäsin kosolti, toki oma mieltymys kaartaa sinne ruudikkaamman rähinäräminän suuntaan P90-puolella.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
steelduck
16.12.2019 21:48:53

Minulla on SG:n kaulassa Bare Knuckle Pickups MississippiQueen ja tykkään kovasti.
Jucciz
17.12.2019 00:20:48
Joskus monta vuotta sitten oli yhdessä Les Paulissa Phat Catit ja kyllä ne hyvältä kuulostivat.
fox
17.12.2019 03:11:01

steelduck: Minulla on SG:n kaulassa Bare Knuckle Pickups MississippiQueen ja tykkään kovasti.

Mississippi Queen-pari on itellä yhdessä kitarassa, ja mielestäni on hyvä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jarmo vh
17.12.2019 15:21:42
Kiitos vastauksista. Eipä ole kukaan vielä moittinut, joten täytynee lähteä ostoksille. Ostamatta en testaa vai miten se meni.

Jos jollain on ylimääräisiä, niin saa tarjota.
Mitä vanhempi, sitä vanhempi.
Dinorocker
17.12.2019 15:57:02 (muokattu 17.12.2019 16:15:23)
Mulla oli muinoin Kent Armstrongin vastaavat, siis humbuckerin kokoiset P-90:set Patrick Eggle Berlinissä. Olivat yllättävän "hevit" mutta tosi erottelevat, siis hyvät. Toki kyseinen kitarakin oli erittäin laadukas.
rheinone
22.12.2019 17:23:24
Mulla oli kiina-wilshiressä Ruokankaan Pysikympit, joista tykkäsin hirmuisesti. Nyt suunnittelen Indonesian paksukoppaisen Gretschin tallaan sellaisen tuuppaamista.
All that climbing is getting me down; The elevator's broken down. "Rokapiliä"
mettän peikko
22.12.2019 20:26:55
Dimarzio on näköjään jossain välissä tänä vuonna julkaissut oman näkemyksensä aiheesta: https://www.dimarzio.com/pickups/so … ntage-p90-full-size-humbucker-cover

En kyllä osaa sanoa mitään miltä kuulostavat tai että mistä noita voi ostaa. Jospa tuommoisia jossain välissä ilmestyisi levytukkuun tai thomanille.
PIM
22.12.2019 21:17:53
Ainahan voi laittaa Duncanin P-Railsit niin saa P90 lisäksi tarvittaessa ohuempaakin single coil soundia ja humbuckeriakin, jos hurinat alkaa vaivata.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Snapo
22.12.2019 21:36:46
Hiljattain tuli ostettua puskista dimarzion bluesbucker testimielessä. Ikinä en ole P90 omistanut mutta pitää kokeilla ensi vuoden puolella miten toimii.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
fox
22.12.2019 21:55:40

PIM: Ainahan voi laittaa Duncanin P-Railsit niin saa P90 lisäksi tarvittaessa ohuempaakin single coil soundia ja humbuckeriakin, jos hurinat alkaa vaivata.

Se P-Railssin singlecoil on kyllä (minun mielesttä) kovin ohut ja vähän "riipii, broidi, riipii" -mallinen. Ulostulon taso tietty myös on kovinkin paljon pienempi, kuin siinä "P-90 mallinnuskelassa". Katsoisin, että se P-Rails on kovinkin omanlaisensa mikki, joka sopii toki, jos siitä pitää. Jokusia ehdin muutamille laittamaan, ja onhan mulla tosin itelläkin yhdessä "Tele-mallisessa" skebassa, juurikin kytkennällä, josta siit saa joko sen singlecoilin, "P-90"n tai humpparin.
Kaikissa noissa humpparinkokoisessa on se juttu, että se kelarunko on sitä "oikeaa" P-90:a lyhyempi, ihan rakenteen vaatimusten mukaan, joka sitten vaikuttaa siihen itse mikin "toimintaan", sikäls kun olen antanut itseni ymmärtää.
Mutta, onhan se P-Rails toki yks vaihtoehto. Jos hurinat käy "ylitsekäymättömiksi" niin voihan sitä kokeilla myös vaikka Gibsonin P-100 -mikkiä (en tosin oo varma onko sitä enää..) joka on sen P-90:n kokoinen, mutta rakenteeltaan stäkätty humppari. Tai sitten DiMarzion Bluesbuckeria. Se taas on tosin 2-kelainen humppari, mutta toinen kela on "häiriönpoistokela".
Loppuviimeksihän nää on toki ihan soittajakohtaisia.
fox
22.12.2019 21:58:47

Snapo: Hiljattain tuli ostettua puskista dimarzion bluesbucker testimielessä. Ikinä en ole P90 omistanut mutta pitää kokeilla ensi vuoden puolella miten toimii.

Kas, just kirjoittelin tuota "vuodatusta".. Ihan toimiva mikki se Bluesbuckeri on, joskus mulla moinen oli myös. Ja kyllähän sen skeban nykyinen omistaja lie siit tykännyt, kun joku vuos sitten näin hänet, ja kitarakin oli entisellään. ;)
Snapo
23.12.2019 07:49:33
fox: Kas, just kirjoittelin tuota "vuodatusta".. Ihan toimiva mikki se Bluesbuckeri on, joskus mulla moinen oli myös. Ja kyllähän sen skeban nykyinen omistaja lie siit tykännyt, kun joku vuos sitten näin hänet, ja kitarakin oli entisellään. ;)

Joo! Hakusessa oli tummaan kitaraan vähän jotain erilaista humpparia jossa ois enemmän kolinaa/yläpäätä, soundiltaan suht tiukka ja toimisi etenkin säröllä. Jostain luin että bluesbucker olisi esim phat cattia parempi juuri kovemmassa menossa.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
LaMotta
23.12.2019 10:51:13

Oli PRSssä phat cat kaulamikkinä. Tykkäsin. Löytyisi netistä ääninäytettäkin mutta en jaksa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)