Larmer 13.05.2006 11:27:31 | |
---|
Pitäis viedä kitara huoltoon kun toi floikka on täyspaska minua kohtaan ja kielet särisee. Minne kannattaisi viedä? |
RG 13.05.2006 11:39:55 | |
---|
|
Kimmo72 14.05.2006 01:52:02 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
karikko 14.05.2006 10:25:21 | |
---|
|
Ekku01 14.05.2006 10:28:41 | |
---|
Onkohan tolla Krisulla mitään @ osoitetta? Olis vähän kyseltävää? Ei oo. Mikset soita puhelimella? Saat vastaukset samantien ja voit tarvittaessa selventää/tarkentaa kysymyksiäsi jne. Say What?! |
svilo 14.05.2006 12:04:49 | |
---|
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes.
(R.Aiken) |
Larmer 14.05.2006 12:21:26 | |
---|
On meinaan aika päheän näköinen kaveri |
K.Hill 14.05.2006 19:11:57 | |
---|
Itselläni on kokemusta vain Kitarapajasta, mutta pelkkää hyvää sanottavaa. Tekevät pienemmät jutut myymälässä ja isommat jutut Kirkkonummella (Lassi Nurmi). |
Black Zombie 82 30.12.2019 16:52:42 (muokattu 30.12.2019 16:55:12) | |
---|
Minullakin olisi tarvetta ammattimaiselle kitarahuollolle. Olen tuhonnut Les Paul kitarani, joka uutena oli vissiin ihan hyvä kitara. Pari kaveria sitä on yrittänyt ''fiksailla'', mutta ei toimi, ei. En itse tajua soittimista mitään soittamisen lisäksi, joten en osaa sanoa mikä kaikki soittimessani tarkalleen ottaen on vialla. Mutta ainakin se, ettei 1. kieli soi 5. nauhalta. Ja olen köyhä työtön, joten olisi kiva jos huolto ei maksaisi enempää kuin uusi kitara. |
Mho 30.12.2019 17:35:43 | |
---|
Black Zombie 82: Minullakin olisi tarvetta ammattimaiselle kitarahuollolle. Olen tuhonnut Les Paul kitarani, joka uutena oli vissiin ihan hyvä kitara. Pari kaveria sitä on yrittänyt ''fiksailla'', mutta ei toimi, ei. En itse tajua soittimista mitään soittamisen lisäksi, joten en osaa sanoa mikä kaikki soittimessani tarkalleen ottaen on vialla. Mutta ainakin se, ettei 1. kieli soi 5. nauhalta. Ja olen köyhä työtön, joten olisi kiva jos huolto ei maksaisi enempää kuin uusi kitara. Coponesia uskallan suositella, teki mulle kesällä nauharempan Tokain Les Pauliin ja tuli todella hyvä. Hinta tyydytti myös.. http://www.copones.fi/site/soitinhuolto/ Lottosesta ja F musiikista on myös hyviä kokemuksia. |
abassimo 31.12.2019 01:53:35 | |
---|
Black Zombie 82: Minullakin olisi tarvetta ammattimaiselle kitarahuollolle. Olen tuhonnut Les Paul kitarani, joka uutena oli vissiin ihan hyvä kitara. Pari kaveria sitä on yrittänyt ''fiksailla'', mutta ei toimi, ei. En itse tajua soittimista mitään soittamisen lisäksi, joten en osaa sanoa mikä kaikki soittimessani tarkalleen ottaen on vialla. Mutta ainakin se, ettei 1. kieli soi 5. nauhalta. Ja olen köyhä työtön, joten olisi kiva jos huolto ei maksaisi enempää kuin uusi kitara. Voi olla nauha jätetty liian korkeaksi tehtaan jäljiltä, tai kaula on ns. back bowilla, jonka luulis kyllä vaikuttavan muihinkin kuin vaan ykköskieleen. Lähes jokaisesta kitaroita myyvästä soitinliikkeestä saa teetettyä kitaran perussäädön, jossa tsekataan soitin soittokuntoon. Hinta usein jossai 60€-100€ tienoilla vähän mestasta riippuen. |
T_V_H 31.12.2019 02:22:37 | |
---|
Black Zombie 82: Minullakin olisi tarvetta ammattimaiselle kitarahuollolle. Olen tuhonnut Les Paul kitarani, joka uutena oli vissiin ihan hyvä kitara. Pari kaveria sitä on yrittänyt ''fiksailla'', mutta ei toimi, ei. En itse tajua soittimista mitään soittamisen lisäksi, joten en osaa sanoa mikä kaikki soittimessani tarkalleen ottaen on vialla. Mutta ainakin se, ettei 1. kieli soi 5. nauhalta. Ja olen köyhä työtön, joten olisi kiva jos huolto ei maksaisi enempää kuin uusi kitara. Minulla tulee kuvauksesi perusteella muutama asia mieleen. Kaula ei liene olevan liian kupera, jos ongelma on varsin paikallinen kuten kuvailit. Kaularaudan säätö ei tämmöisiin paikallisiin surinoihin pahemmin auta. 1. Kielet ovat niin vanhat ja "rapsakat", että ovat liian lommolla soidakseen. Epätodennäköistä, mutta aina pitää varmistaa :) 2. Nauhojen kulumat ovat sitä luokkaa, että vaatisivat tasoituksen. Särinän paikkeilla voi olla mukava lovi, johon kieli asettuu kuolemaan aina kun sitä näpäyttää. 3. 6-, tai 7-nauha on lämpötilan- ja kosteudenvaihtelun vuoksi noussut koholle ja e kieli nappaa siten nauhaan pahasti. Jos ongelma on ilmestynyt "tyhjästä", niin tämä on mielestäni todennäköisin syypää. Terävä napautus "nauhavasaralla" voi korjata tilanteen, ainakin väliaikaisesti. Tämän voit varsin edullisesti todentaa myös itse, kunhan et ala ihan millä tahansa vasaralla hakkaamaan ;) 4. Se kaikista kammottavan vaihtoehto, eli ns. "korkkiruuvikaula". Kaula on vääntynyt siten, että se on mukavasti ongelmakohdassa viturallaan. Tämä onkin sitten hankala kotikonstein korjata ja menee melko tyyriiksi korjaajallakin. Mikäli nauhat ovat vain päin peetä hiotut ja tasatut jo alunperinkin, niin se vaatii jo hieman harjoitusta ja asianmukaiset työkalut, jolloin ehkä paras ratkaisu on viedä kitara soitinliikkeeseen ja maksaa se +/- satanen. Kun katsot nauhoja ongelmakohdan lähettyvillä, niin onko nähtävissä missään rakoa nauhan ja otelaudan välillä? Eli voitko käytännössä laittaa esimerkiksi sormenkyntesi nauhan alle? |