Aihe: Mielipiteitä: Tone Zone, Evo2, Super Distortion vai mikä (SGhen)
1 2
Vapour
15.01.2008 17:09:02 (muokattu 15.01.2008 20:44:07)
Jau. Yksi triidi meni ja toista heti perään, ehkä fiksummalla otsikolla

Haluaisin ihmisiltä ihan mielipiteitä ennenkaikkea otsikonmukaisista mikeistä (kuten aina, muitakin saa toki ehdottaa). Kitarana on Gibson SG, ja hakusessa tymäkkä ja jyhkeä särösoundi, joka ei siritä, ei mutaannu vaan soi auktoriteetilla. Lisäksi haluan mikin suoriutuvan hyvin rinnan/puolituskytkennästä ja toimivan hyvin puhtailla yhdessä kaulamikin kanssa.

kaulaan kaipailen avoimesti soivaa humpparia, joka soi hyvin puolitettuna ja rinnankytkettynä ja joka natsaa tallamikin kanssa, laulavaa ja kuulasta säröliidiä ja heleää puhdasta pitäisi eri kytkennöilä irrota.

Mitä hiljaisemmat mikit, sen parempi.

Subjektiiviset mielipiteet on nyt kunniassa! Ainakin niin kauan, kun ne perustuvat kokemukseen. Tiedän että aiheesta on miljuuna säiettä olemassa, mutta en oikein löytänyt just tällaista vertailevaa kokemuksien jakamista. Aihe on tärkeä ja akuutti, sillä menen viikon lopulla varmaan hakemaan satsin mikkejä.

Vahvari on VH100r, kaappina 2X12" V30 ja G12H
Jesus_Plastica
15.01.2008 17:48:27
Noista tallamikeistä en oo testannu ainuttakaan, mutta kaulaan voin kyllä syositella Paf Prota, just sopivan kirkas ja jämäkkä.
Antti1
15.01.2008 17:51:45
No noista mainituista mikeistä mä laittaisin Evo2:n. Se on vähän ykkösversiota rauhallisempi ja toimii moneen juttuun paremmin. Älyttömän selkeä soundi ja aika kirkaskin oikeastaan, muttei ole mikään superkuuma hurinapesä.

TZ saattaa vähän joissain kitaroissa jopa muhjuuntua runsaan alamiddlen ja yläbassojen takia, mutta muutoin oikein erittäin hyvä soundi. Enempi potkua, kuin tossa evossa. En oo kovin vakuuttunut, että välttämättä se "sinkkusoundi" palvelis juuri ketään.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Vapour
15.01.2008 17:59:30
No noista mainituista mikeistä mä laittaisin Evo2:n. Se on vähän ykkösversiota rauhallisempi ja toimii moneen juttuun paremmin. Älyttömän selkeä soundi ja aika kirkaskin oikeastaan, muttei ole mikään superkuuma hurinapesä.

TZ saattaa vähän joissain kitaroissa jopa muhjuuntua runsaan alamiddlen ja yläbassojen takia, mutta muutoin oikein erittäin hyvä soundi. Enempi potkua, kuin tossa evossa. En oo kovin vakuuttunut, että välttämättä se "sinkkusoundi" palvelis juuri ketään.

Hmm. Levarin kaveri suositti kanssa tuota Evo2:sta... Tallaan tulee varmaankin sarjaan/rinnankytkentä, kaulaan sitten jompikumpi, tai molemmat. Vielä pitää miettiä...
Iron Horse
15.01.2008 19:11:33
Evo 2 noista, tai Seymour Duncanilta Custom.
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. Let 'er rip!
pekurides
15.01.2008 19:35:13

Minen tykkää evosta sitten pätkääkää:)
tonezone on hyvä mutta voipi olla liiankin pyöreä... jotain uutta kiitos.

Oliskohan tuosta artikkelista apuva?

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1095

Itse ainakin suosittelen rankempaan menoon kokemuksella.
Tunteella päin vittua.
Vapour
15.01.2008 20:03:38
Minen tykkää evosta sitten pätkääkää:)
tonezone on hyvä mutta voipi olla liiankin pyöreä... jotain uutta kiitos.

Oliskohan tuosta artikkelista apuva?

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1095

Itse ainakin suosittelen rankempaan menoon kokemuksella.

Tuo kyseinen mikki olisi itseasiassa just mun ykkösvaihtis, jos olisin rahasta tehty. Vaan Marziolta kun saa kaksi tuohon hintaan ja kun molemmat tarttis vaihtaa. Kokeilitko kumpaa Evoa muuten? Saatan olla halukas kuuntelemaan mielipidettäsi, kun tuon kuvauksen perusteella saattaisi meillä olla hiukka samansuuntainen toive tuon SG:n äänimaailmaksi. Tietty jos haluat tuon Pigin myydä 75eur, ni ostan heti ;).

Varmaan joko Super Distortion/Dual Sound, tai Tone Zone ja molemmissa tapauksissa 1meg tone. Tai sitten ei. Onneksi voi vielä vaihtaa, kunhan kama on orkkiskuntoista testin jälkeen... Hitto, kunon vaikeeta tällainen hintava hienosäätö.
pekurides
15.01.2008 20:31:34

TTietty jos haluat tuon Pigin myydä 75eur, ni ostan heti ;).

Varmaan joko Super Distortion/Dual Sound, tai Tone Zone ja molemmissa tapauksissa 1meg tone. Tai sitten ei. Onneksi voi vielä vaihtaa, kunhan kama on orkkiskuntoista testin jälkeen... Hitto, kunon vaikeeta tällainen hintava hienosäätö.

Ei nyt tällä kertaa ole kaupan:)

Mistäs tuollaset alennukset dimarzioon uutena saat että 150€ pari?

no.okei mulla pariin otteeseen ollut ykkösmallin evo kokeilussa ja ei vain se jotenkin"flatti" eq sytytä, se jollain tavalla tuntui vain värittömältä ja hengettömältä vaikka puhtia piisasi mutta liian tasapaksua omaan makuun. Tuli EMG81 mieleen hiukan.

Tonezone taas ihan eri filosofilla rakennettu elikäs siinä pikkasen kaikkea buustattu paitsi sirkkeli yläpäätä, niin tuntuu jotenkin kuumemmalta ja värikkäämmältä, mutta voipi sitten tosiaan mennä helposti tukkoon jos ei varuillaan bassojen kanssa.
Very punchy!

Tämä D-sonicci myös aika kova peli, meni kyllä tonezonen edelle omalla listalla varsinkin tosi kermaisten ja laulavien lead saundien ansiosta mutta hiukan skuupattu keskialue voi mennä hiukan suttuiseksi kovilla säröillä.erittäin harmoninen ja smooth!

Duncanin custom hyvä kanssa, kaverin kepukasta lähtee sen kanssa muikeat bluussitkin vaikka onkin custom shop jackson star:)

Tai vetäse kani hatusta ja tyrkkää siihen se kuumin Burstbucker!

Kyllä meikä meinaa seuraavaksi taas Englannista mikkiä haluta (tai turun kautta) jotain sellaista taikaa niissä BKP vaan tuntuu olevan.... vaikka Nailbomb.
Kyllä ne hintansa väärti.
Tunteella päin vittua.
Vapour
15.01.2008 20:38:38
Mistäs tuollaset alennukset dimarzioon uutena saat että 150€ pari?

No, kyseinen pulju on mulle myynyt ensimmäisen ja kaksi seuraavaa kitaraa sekä ekan oikean vahvarin. Ja sälää.
VFK
15.01.2008 21:01:48 (muokattu 15.01.2008 21:02:58)
Toi Warpig on mun suosikki kanssa, mutta tosiaan suht´arvokas, varsinkin parina. Mulla on ollut se keraamisella magneetilla ja kokeiltu on myös Alnicolla. Molemmat parhautta. Modernia heviä ja maukkaat puhtaat samassa paketissa.

Noista vaihtoehdoista se Evo 2 selkeesti. Tone Zone on liian tukkoinen ja pyöreäsoundinen. Toimii leadeissä, ei rytmisoitossa. Vaihdan sen ja Air Nortonin just pois mun uudesta J-Customista. Super Distortion on vähän vintagemman soundinen, kuin Evo 2.

Duncanilta se edellä suositeltu Custom olisi varteenotettava vaihtoehto.

Gibsonin omat Classic ´57 ja Classic ´57 Plus olisivat vieläkin parempi vaihtoehto. Ei kannata antaa ton Classic-nimen hämätä, niillä irtoo tämän päivän metallit, sekä eilispäivän meiningit, hard rockit ja bluesit. Niitä löytyy välillä käytettynä melko asialliseen parihintaan. Mulla on itselläni Gibsonin LP Custom ´68 FT RI:ssä noi ´57 Classicit ja olen todella tyytyväinen. ´57 Classicithan on PAF-johdannaisia ja todella toimivia sellaisia.

Mulla on ollut kaikki edellämainitut omissa kitaroissa ja noista muista, kuin Warpigeistä, suositelisin Gibsonin ´57 Classic Plussia tai ´57 Classiceja ja toisena vaihtoehtona SD Custom ja SD Jazz kaulaan.
So many assholes... So few bullets.
Vapour
15.01.2008 21:06:29
Gibsonin omat Classic 57 ja Classic 57 Plus olisivat vieläkin parempi vaihtoehto. Ei kannata antaa ton Classic-nimen hämätä, niillä irtoo tämän päivän metallit, sekä eilispäivän meiningit, hard rockit ja bluesit. Niitä löytyy välillä käytettynä melko asialliseen parihintaan. Mulla on itselläni Gibsonin LP Custom 68 FT RI:ssä noi 57 Classicit ja olen todella tyytyväinen. 57 Classicithan on PAF-johdannaisia ja todella toimivia sellaisia.

Mulla on ollut kaikki edellämainitut omissa kitaroissa ja noista muista, kuin Warpigeistä, suositelisin Gibsonin 57 Classic Plussia tai 57 Classiceja ja toisena vaihtoehtona SD Custom ja SD Jazz kaulaan.

Saako '57 -mikkejä avokeloin? Mulla on treeniksellä hiukan ongelmaa mikrofonisuuden kanssa.
Sensonic
16.01.2008 06:58:25
Gibsonin omat Classic ´57 ja Classic ´57 Plus olisivat vieläkin parempi vaihtoehto. Ei kannata antaa ton Classic-nimen hämätä, niillä irtoo tämän päivän metallit, sekä eilispäivän meiningit, hard rockit ja bluesit. Niitä löytyy välillä käytettynä melko asialliseen parihintaan. Mulla on itselläni Gibsonin LP Custom ´68 FT RI:ssä noi ´57 Classicit ja olen todella tyytyväinen. ´57 Classicithan on PAF-johdannaisia ja todella toimivia sellaisia.

Mulla on ollut kaikki edellämainitut omissa kitaroissa ja noista muista, kuin Warpigeistä, suositelisin Gibsonin ´57 Classic Plussia tai ´57 Classiceja ja toisena vaihtoehtona SD Custom ja SD Jazz kaulaan.

Jep, vaikka mä fanitankin DiMarziota ja EMG:tä, niin olen aikanaan laittanut tuollaisen Gibsonin '57:n Classicin tallamikiksi tuohon vm. 1979 Ibanez PF-200:eeni. Diggaan kovasti. Helvetin hyvä ja täyteläinen soundi, ja tolla mikillä voi soittaa tosi monipuolista musaa, kuten jo tuossa kirjoittelitkin. Ainoa huono puoli lienee mikin hinta, joka on kalliimpi kuin esim. DiMarzioiden hinnat.

Jos joku nyt jostain syystä saisi tietoonsa, mistä noita '57:ja saisi nykyään kohtuuhintaan (ja mielellään kromikuorella), niin linkkiä tähän. Olisi nimittäin tarvetta kyseiselle mikille.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Ziggy Bubba
16.01.2008 07:54:11 (muokattu 16.01.2008 07:54:56)

Itellekin on tulossa Stanu SG, jonka tallamikki 498T on ennestään tuttu - saattaapi lähteä vaihtoon. Tuo 490R taas miellyttää meikäläistä kovasti paksun ja murisevan soundinsa ansiosta, mutta juuri tästä syystä istuu aika kehnosti esim Duncanin JB:n pinkeyden viereen.

Eli tässä haen alustavasti jotain tuhtia tallamikkiä, joka ei jää tuon suht tehokkaan 490R:n jalkoihin. Mielellään saisi olla tyylisyistä johtuen kromikuorella varustettu. Miksi kaikille tarjotaan aina sitä mustaa... Eli botnea ja potkua raskaaseenkin vääntöön ois hakusessa: JB tuhdilla alapäällä ilman keskialuepiikkiä ja kromikuorella, kiitos :)
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Sensonic
16.01.2008 09:14:11
Mielellään saisi olla tyylisyistä johtuen kromikuorella varustettu. Miksi kaikille tarjotaan aina sitä mustaa...

Se on halvempi. Kromikuori maksaa extraa, jenkeissä ~20-30 USD, Suomessa ~20-30 euroa :-(

Kyselin piruuttani Levytukusta, josko heillä olisi hyllyssään kromikuorista ToneZonea (sellainenkin on olemassa, mutta maksaa extraa). Ei ollut, vaan olisi pitänyt tilata. Hinta olisi jo karannut mustan ToneZonen 78 eurosta yli sataan euroon. Paf Prota olisi kylläkin ollut kromikuorisena.

No täytyy katsoa, minkä tallamikin sitä ostaisi. Kiinnostaisi kokeilla joko Seymour Duncanin SH-5:ta tai sitten SH-6:ta.

Kaikista halvimmalla tuollaisen kromikuorisen mikin saisi ostamalla tavallisen mustan mikin ja siihen kromipäällysteisen mikinkannen. Thomannilla nuo kromiset mikinkannet maksavat vähän yli 10 euroa / kpl.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Ziggy Bubba
16.01.2008 09:16:12

Itekkin mietin tuota Duncanin SH-5:sta alustavasti, sitä kun ainakin tehdään kromikuorella ja se voisi vastata tarpeitani aika mukavasti. Musamaailmassa noiden hinta on reilun satasen kappale, mutta eipä niitä ainakaan tällä hetkellä ole varastossa...
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
pekurides
16.01.2008 11:08:18

Vähän kaksipiippusia nuo kromikuoret: Hianojahan ovat mutta kyllä niissä jotain vaikutusta saundin kirkkauteen tuntuisi olevan kun olen edestakasin runkannut tarvikekuoria.

Toinen homma myös se kuoren "laatu" nämä tarvikekuoret (dimarzio,schaller jne.) tuppannu olemaan aika paksuja rauta jötiköitä ja mielestäni vaikuttavat saundiin.

Gibsonilla pitäs olla ihan jonkinsortin lehtihopeaa joka ohkasta eikä pitäisi juurikaan saundiin vaikutella.

Eihän se ero iso ole ,mutta vähän kuin vaihtaisi paskan piuhan tilalle ja kun se vielä korvien välissä tiedostaa niin alkaahan se häiritsemään:)

Vielä mikeistä sen verran että onko alnico vai keraaminen tuntuisi aika paljon vaikuttavan valintaan ja fiiliksiin, itse kun tykästynyt alnicon lämpöön niin ei nuo keraamiset oikean sytytä..... varsinkaan SH6 distortion, ihan hirveä sirinäpönttö.
Tunteella päin vittua.
Sensonic
16.01.2008 11:17:08 (muokattu 16.01.2008 11:20:46)
varsinkaan SH6 distortion, ihan hirveä sirinäpönttö.

On vai? Jos sulla on enemmänkin kokemusta tuosta mikistä, niin voisitko postata niitä kokemuksia tänne? Mulla ei nimittäin ole oikeastaan mitään kokemusta noista Seymour Duncaneista, vaan olen aina käyttänyt DiMarziota, EMG:tä ja Gibsonia, mutta nyt voisi kokeilla SD:ia. Mikin osto on kuitenkin vähän kuin sikaa säkissä ostaisi, kun ei oikein pääse kokeilemaan niitä etukäteen, joten olisi kiva kuulla kokemuksia tuosta SH-6:sta.

Jos ovat sitten ihan Scheißea, niin mitenkäs tuo SH-5? Olisko se parempi ja monipuolisempi mikki?

Mitenkäs tuo DiMarzion Paf Pro? Väittivät Levytukussa, että se soundaa Gibsonin mikiltä? Pitääköhän tuo paikkansa?

Tai sitten täytyy pistää vaan vähän enemmän rahaa kiinni ja ostaa Gibsonin '57. Se ei ole ainakaan tuossa Iban PF-200:ssa pettänyt meikäläistä vielä kertaakaan...

Edit: siis mun pointti noissa kitaroiden mikkihommissa on se, että ei ole järkeä laittaa samaa (lue: samanlaista) mikkiä kaikkiin kitaroihin, vaan olis kiva, että kitarat soundaisivat vähän erilaisilta. OK, viime aikoina on vähän lipsunut tuo mikkihomma, kun mulla on RG:ssä, projekti"Jemissä" ja Wolfin KS-70:ssä kaikissa ToneZone...
Antti1
16.01.2008 11:25:40
Jos ovat sitten ihan Scheißea, niin mitenkäs tuo SH-5? Olisko se parempi ja monipuolisempi mikki?

Kyllä vain. Vähempi ulostuloa ja vähemmän myös sitä surisevaa yläpäätä. Yksi mun lempparimikeistä melkein mihin vain.

Joskus voisi tehdä ehkäpä sellaisen ketjun, johon listattaisiin kokemuksia eri tyyppisistä mikeistä? Siitä voisi monesti olla arvaamatonta apua monille.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Vapour
16.01.2008 11:29:05 (muokattu 16.01.2008 17:55:10)
Kyllä vain. Vähempi ulostuloa ja vähemmän myös sitä surisevaa yläpäätä. Yksi mun lempparimikeistä melkein mihin vain.

Joskus voisi tehdä ehkäpä sellaisen ketjun, johon listattaisiin kokemuksia eri tyyppisistä mikeistä? Siitä voisi monesti olla arvaamatonta apua monille.

Kyllä. Vaikkapa ihan pysyvä "mikkiarvio" -säie.
pekurides
16.01.2008 11:33:00

On vai? Jos sulla on enemmänkin kokemusta tuosta mikistä, niin voisitko postata niitä kokemuksia tänne? .

No, mahonkilespaan ja leppä charveliin sitä distortionia yritin istuttaa ja varsinkin Tonen zonen jälkeen se tuntui todella ohkasen ja karun kuuloiselta.

Hmm. eniten siinä häiritsi todella treblekäs ja riipivä yläkerta sekä keskialue ja alapää tuntuivat aika lattealta tonezoneen verrattuna (keraaminenhan tuo).

Sirisevä sekä munaton olivat ensivaikutelma ja aika nopeasti siitä sitten eroon hankkiuduinkin.

Ehkäpä jos olisin rukannut vahvarin säädöt täysin uusiksi ajan kanssa siitä olisi jotain irronnut kun kuulemma sitä joku oikeasti käyttääkin:)

Mulla hiukan semmonen perstuntuma että Duncaneissa olisi ylipäätänsä "tiukempi/tiiviimpi" demppaussaundi verrattuna dimarzioon mutta muuten dimarziot jotenkin "kuumemman" ja avoimemman tuntusia...
perustuu ihan höpönlöpön mutuun muutamista malleista kummastakin leiristä.

Lespassa sd seth lover saundaa mukavalta ja customi pitäs olla vähän kuin PAF on stereoids niin kyllää luulisi toimivan.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)