Aihe: putkivahvistin ja mallintava
1
imppa86
15.01.2008 12:07:27
eli onko kellään kokemusta tollaisesta yhdistelmästä?olen löytänyt omat saundini tuosta v-amp 2:sta ja ajattelin sille kaveriksi epiphonen valve junioria.Onko aivan tuhoontuomittu idea?
Torniojaws
15.01.2008 12:09:42 (muokattu 15.01.2008 13:23:09)

Eipä se nyt niin kummoinen, taitaa mm. Randallin vahvistimista monet toimia samalla periaatteella eli etuasteena transistoripeli ja pääteasteessa putkivahvistin. Tässä esim. MTS-sarjan nupit: http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtsheads.asp
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
duc
15.01.2008 12:11:12
Neutraalimman kuuloinen pääte voisi olla parempi vaihtoehto. Itse sain parempaa soundia V-amp 2:sta Line 6:n Spider 2:n läpi kuin mitä Fenderin Blues Juniorin kautta, vaikka BJ on tietenkin muutamaa kertaluokkaa parempi vahvistin.
pekurides
15.01.2008 12:35:40

Mulla oli monta vuotta käytössä PSA-1 sansamp & VHT2150 2x100w putkipäättäri kt88 tuubeilla eikä tuosta paketista hirveesti valittamista löytyny vaikkei suoranaisesti mallintava tuo psa mutta sinnepäin ja periaate sama eli trankku etunen ja putkipääte.

ps. Randallilla V-max nuppi missä putki sekä trankku etunen ja sitten 300w trankkupääte ja taitaapi minun muistaakseni kuitenkin trankkupäätteet olla randallin valikoimissa ainakin varhaisemmissa, nykyäänhän ovat siirtyneet paljolti mts ja moduulizydeemeihin.

Ei kai siin muuta että jos on joku putkisimuulatio mallinnus niin ottaa sen vaikka pois päältä.
Tunteella päin vittua.
trih
15.01.2008 15:07:34
V-amppi pitäisi saada liitettyä putkipäätteeseen. Tuossa valve jr:ssä ei ole kuin normi inputti niin enpä usko että hyvää soundia saa aikaan kun pistetään toisen etusen läpi. Jos nyt kuitenkin riehaantuu tekemään tuon niin mä ainakin ostaisin 2kpl putkocomboa ja laittaisin stereona.
Just.
imppa86
15.01.2008 15:12:18
eli varmaa semmone olis parempi jossa on efektilenkki?
duc
15.01.2008 15:14:28
eli varmaa semmone olis parempi jossa on efektilenkki?

Jep. Ja sitäkin kannattaa kokeilla ensin miten värittyy ääni, V-amp mukaan kauppaan ja testaamaan.
zeme
15.01.2008 15:17:31 (muokattu 15.01.2008 15:19:14)
Eipä se nyt niin kummoinen, taitaa mm. Randallin vahvistimista monet toimia samalla periaatteella eli etuasteena transistoripeli ja pääteasteessa putkivahvistin. Tässä esim. MTS-sarjan nupit: http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtsheads.asp

Ööh, mts-sarjan nupeissa noi moduulit on myös toteutettu putkeilla, jokasessa moduulissa on kaks putkea, että käsittääkseni tämä nyt ei tähän trankkuetunen pitkupääte hommaan liittynyt mitenkään..

ellet sitten vain tarkoittanut että toi on omalla tavallaan "mallentava" noitten vaihdettavien moduuleitten takia, mutta se ainakin on siis varma, että täysputki pelejä noi mts-sarjan vehkeet on.
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
B-tone-flat
15.01.2008 16:09:11
Mä sovittelin aikoinaan kotilaitteenani ollutta v-amp2:sta treeniksellä olevaan marsun putkinuppiini. Vedin vampin suoraan päättäriin eli loop returniin jolloin käikki sävynsäädöt myös ohitetaan. Soundi oli aika sirkkelimäinen preseteillä. Ehkä se olis säätämällä tullut paremmaksi mutten jaksanut nähdä vaivaa kun ei sitä olis kumminkaan tarkoitus ollut siinä alkaa pidempään käyttämään. Mutta miksei tommonen vois toimia kunhan jaksaa vaan säätää tarpeeksi. Putkipääte kummiskaan tuskin tuo mitään etua trankkuun verrattuna.
pekurides
15.01.2008 16:47:37

. Mutta miksei tommonen vois toimia kunhan jaksaa vaan säätää tarpeeksi. Putkipääte kummiskaan tuskin tuo mitään etua trankkuun verrattuna.

nii... mulla oli myös kaksi etusta sarjassa ja huiman säätelyn jälkeen sain aika messevät ja orikinellit saundit.....

..nii ja semmonen etu noissa putkipäätteissä yleisesti että parempi saundi pruuka olemaan yleensä aina:)
Tunteella päin vittua.
MES
15.01.2008 20:39:41
Luulis toimivan. Mulla on vamp2 ja putkiradio. Ääntä lähtee (paljon enemmän kuin radiosta yksinään) ja yhdistelmä hoitaa myös tietokoneen äänentoiston.
CSatan
16.01.2008 18:18:59
Luulisin kanssa että toimii, ite testannu tosin vain hb:n putkikomboa ME-50 ja GT-8 kanssa. Ainakin nuo pelas kimpassa, en tiedä kyllä edes miten paljon tuo v-amp eroaa noista.
Se on helppoa kun sen osaa.
hq
16.01.2008 19:21:42 (muokattu 16.01.2008 19:23:43)
Riippuu paljon vahvistimesta, mutta varmaan olisi hyvä saada etuaste ohitettua. Dynacord Twenin (pieni putkivahvistin, itserakennettu versio) kanssa GT-8 kuulosti kyllä todella kehnolta vaikka vahvistimessa itsessään oli hyvät cleanit. Suoraan trankkupäätteeseen oli GT-8:lle moninverroin parempi vaihtoehto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)