make62 12.01.2008 16:23:06 | |
---|
onko kenelläkään käytännön kokemuksia, straton kaikki mikit päällä kytkennästä,miten tehdään ja miten toimii?? |
ravensoul 12.01.2008 16:43:32 | |
---|
Soundista en osaa sanoa, kun en ole koskaan kokeillut. Mutta toteuttaisin sen siten, että jostakin potikasta vois nostokytkimellä pakottaa tallamikin päälle tilanteesta riippumatta. Tällä sais mahdolliseksi 'kaikki mikit' ja 'kaula + talla' -konfiguraatiot. Pelkällä tavallisella 5-asentoisella mikkikytkimellähän tuo ei ole mahdollista. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Lonesome 15.01.2008 14:04:03 | |
---|
Toinen vaihtoehto on ns. blender-kytkentä, eli toisella tone-potikalla sekoitetaan portaattomasti etu-ja takamikkiä keskenään. Tuossa combossa on siis hieman telecaster-tyylinen soundi tuloksena ja valintakytkimen väliasennossa tuohon saa mukaan myös keskimikin. Käytössä on siis master-tone ja -volume. Kristian Oesch teki mulle potikoitten vaihdon yhteydessä nuo temput JV-Squieriin, kun piuhat piti kuitenkin uusiksi vetää... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" |
fox 15.01.2008 14:39:07 | |
---|
Etupäässä tuolla Ravensoulin systeemillä itse olen tehnyt, nostopotikalla (ei ylimäärä-reikiä pleksiin) tai sitten yks mikroswitchi ekstraa kanteen. |
Maxa 15.01.2008 16:01:51 | |
---|
"Blenderiä" suosin itsekin, eikä toisen tonen puuttuminen haittaa. Joskus tuntuu että yhdessäkin tonepotikassa on liikaa, näin ainakin kaulamikillä |