Aihe: Staraton mikkikytkentä
1
make62
12.01.2008 16:23:06
onko kenelläkään käytännön kokemuksia, straton kaikki mikit päällä kytkennästä,miten tehdään ja miten toimii??
ravensoul
12.01.2008 16:43:32
Soundista en osaa sanoa, kun en ole koskaan kokeillut. Mutta toteuttaisin sen siten, että jostakin potikasta vois nostokytkimellä pakottaa tallamikin päälle tilanteesta riippumatta. Tällä sais mahdolliseksi 'kaikki mikit' ja 'kaula + talla' -konfiguraatiot. Pelkällä tavallisella 5-asentoisella mikkikytkimellähän tuo ei ole mahdollista.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Lonesome
15.01.2008 14:04:03
Toinen vaihtoehto on ns. blender-kytkentä, eli toisella tone-potikalla sekoitetaan portaattomasti etu-ja takamikkiä keskenään. Tuossa combossa on siis hieman telecaster-tyylinen soundi tuloksena ja valintakytkimen väliasennossa tuohon saa mukaan myös keskimikin. Käytössä on siis master-tone ja -volume.

Kristian Oesch teki mulle potikoitten vaihdon yhteydessä nuo temput JV-Squieriin, kun piuhat piti kuitenkin uusiksi vetää...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
fox
15.01.2008 14:39:07

Etupäässä tuolla Ravensoulin systeemillä itse olen tehnyt, nostopotikalla (ei ylimäärä-reikiä pleksiin) tai sitten yks mikroswitchi ekstraa kanteen.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Maxa
15.01.2008 16:01:51
"Blenderiä" suosin itsekin, eikä toisen tonen puuttuminen haittaa. Joskus tuntuu että yhdessäkin tonepotikassa on liikaa, näin ainakin kaulamikillä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)