Aihe: Unelma-strato hakusessa (Fender custom clapton vs. johnson)
1 2
arehrola
15.01.2008 12:53:32
Olen hankkimassa unelmakitaraa ja haluaisin hieman vinkkejä. Hintaluokka saa olla 1500-2500euron välillä.

Kitarassa tulis olla vaahteraotelauta, paksuhko kaula (V-mallit tuntuvat mukavilta), 22kpl mediumjumbo-nauhaa, sunburst-väritys ja pirun mahtava soundi. Jostain olen myös saanut päähäni että kitara tulee olla Fender-merkkinen, valmistettu jenkeissä ja olla vieläpä mieluummin Custom Shop.

Kävin parin tunnin sessiolla kokeilemassa uusia stratoja Oulun soitin ja tarvikkeessa. Siellä tuntui olevan ihan hyvä valikoima näitä kalliimpia Fendereitä. Sen session perusteella valkkautui kaksi mallia: Custom artist Eric Clapton ja Signature series Eric Johnson. Ongelma vain on se, että kumpikaan ei täytä täysin kitaralleni asettamia vaatimuksia. Clapton tuntui äkkiseltään paremmalta mun käteen ja siinä olis se mid-boost-toiminto. Johson maksaa Suomessa nykyisin vähän alle 2000euroa ja Clapton noin 2500euroa.

EJ:n miinukset
- vain 21 mediumjumbo-nauhaa
- ei ole custom shop
- kaulan lakkaus oli mukavampi

EC:n miinukset
- ei saa sunburst-värityksellä
- vintage-nauhat, mutta niitä tarpeeksi (22)
- tuntui paremmalta yleisesti

Otan mielelläni vastaan ehdotuksia ja vinkkejä tulevan kitaran suhteen. Käytetytkin käyvät varsin hyvin. Miten luotettavana ostopaikkana pidätte guitar24.de-verkkokauppaa? Siellä Custom Eric Clapton maksaa vain 1877euroa.

Ari
duc
15.01.2008 13:00:50
Tämäkään ei täytä vaatimuksia, mutta olisi Oulussa myynnissä oleva CS-strato:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210166
P2
15.01.2008 13:08:34 (muokattu 15.01.2008 13:09:38)
Pakko ehdottaa, että mites olisi osista kasaaminen, esim. www.warmoth.com ? Saat laatua koko rahalla, ja juuri sellaiset ominaisuudet ja värit kuin itse haluat. Nykyisellä dollarikurssilla hinnat ovat erittäin kohtuulliset. Tietysti, jos lavassa pitää lukea "Fender" turha edes vilkaista.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
arehrola
15.01.2008 13:24:14
Olen tosiaan harkinnut myös kitaran teettämistä. Tuolla rahalla varmaankin pitäis saada sellaisen kuin haluaa. Amfisound olisi tuossa lähellä ja osistakin saisi kokoamalla. Omistan jo yhden "rakennetun" kitaran ja luulen että nyt olisi aika kunnolliselle Fenderille.

Fenderin netistä löysin aika mielenkiintoisen mallin:

Fender Custom Classic Stratocaster "V"-neck:
-22 mediumjumbonauhaa
-sunburst
-v-neck
-vaahteraotelauta

Kysymys kuuluu vain, että missä tota voisi koesoittaa???
MaxDamage
15.01.2008 13:32:47
Kysymys kuuluu vain, että missä tota voisi koesoittaa???

Ilmeisesti ei oikein missään. Luettelit juuri mun hankinta specksit straton suhteen ja itsekkin pääydyin siihen että tuo custom classic v-kaulalla olisi paras. Thomannilta kysyessä kuulin että ainakin siellä menee tilauskamaksi ja ottaa noin kolme kuukautta.. Huh huh. Pitää ehkä silti tilata. :)
MaxDamage
15.01.2008 13:39:10
Ja pakko vielä lisätä että nuo Fenderin custom shopin tuotteet on kyllä ihan eri kamaa (Lue parempia)kun peruslinjalaiset ja jos hakusessa on sellanen niin älä tyydy vähempään.

Tai niin no kohta joku tulee kuitenkin selittämään miten ei ole huomannut eroa... Ehkä pitäs olla vaan hiljaa. :)
arehrola
15.01.2008 13:55:33
Onko kellään kokemuksia guitar24.de-verkkokaupasta? Siellä näyttäis olevan kohtuuhinnat. Miten toimitukset toimii ja onko tavaraa varastossa?
Left Handed Man
15.01.2008 16:06:16
Tämmönen olis ainaki mun unelma strato

http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=112
For those about to Rock!
Kivijalka
15.01.2008 16:09:51

Eivätkös nuo ole juuri niitä partsocastereita joissa ei ole muuta Nevalaista kuin mikit?
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Umas
15.01.2008 17:06:47

Mun unelma strato löytyy omista kuvista =)
Stoner to the boner
tilujätkä
15.01.2008 17:45:22
Kyllä tolla budjetilla tukisin jotain suomalaista kitaranrakentajaa ja saisin 110% sellaisen kun haluan. Tosin oikeasti ostaisin kunnon osat ja tekisin itse sen unelman mutta jos ei ole puusepän virkaa niin johonkin rakentajaan yhteyttä vaan.
Warwickbass
15.01.2008 18:45:04
Seuraava sivu on hyvä lisäämään gas-intoa...
http://www.ruokangas.com/
sieltä ylhäältä features
ja virtual workshop
ja V.S.O.P builder valikko ja klikkaillaan omat tarpeet.
Väri, nauhat jne...
kun vaan jossain vaiheessa opintotuki muuttuu palkaksi, niin...

Kyllä tolla budjetilla tukisin jotain suomalaista kitaranrakentajaa ja saisin 110% sellaisen kun haluan. Tosin oikeasti ostaisin kunnon osat ja tekisin itse sen unelman mutta jos ei ole puusepän virkaa niin johonkin rakentajaan yhteyttä vaan.
Iron Horse
15.01.2008 18:54:58
Amfisoundille marssisin sinuna, tuetaan paikallista. Varmasti saat laatua koko rahalla, ja saat kaikki ominaisuudet, mitä haluat.
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. _______________________ Let 'er rip!
rosberg
15.01.2008 21:04:36
Lässytilässyn, mutta ottaisin EJ:n. Olen soittanut nyt kolmea erilaista ja niissä on aika paljon hajontaa. DLX:llä oli nyt noista paras, mutta onhan se aivan sairaan hyvä seiväs.
Cläppää en ole soittanut, mutta toisaalta eihän täällä tartte kommentoida vaikka väittää tietävänsä. Speksien puolesta ei maistu mulle, se on vähän liian juureton.
Amfit ja Ruokankaat toimivat jos aiot pitää kitaran ikuisesti ja pidät itselläsi. Jälleenmyyntiarvot eivät ole läheskään samat ja sekin on ihan ymmärrettävää.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Joees
15.01.2008 22:10:21
Amfit ja Ruokankaat toimivat jos aiot pitää kitaran ikuisesti ja pidät itselläsi. Jälleenmyyntiarvot eivät ole läheskään samat ja sekin on ihan ymmärrettävää.

Paitsi että Ruokankaista uskon tulevan moisia, joilla on hintaa joskus hamassa tulevaisuudessa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Pasi 95
15.01.2008 22:58:20

Itse en pidä Clapton-mallin saundista ja soitettavuudesta. Siis toki se on ok, muttei mielestäni yhtä hyvä kuin vaikka pelkkä perus jenkkimalli.

Mitens olisi Fenderin SRV, tai vaikka John Mayer? En ole koskaan kummallakaan soittanut, mutta speksien mukaan ne ovat lupaavia. Ulkonäkökin on hyvä...

Ymmärtääkseni tuo SRV-malli on kaikista myydyin, joten se on myöskin varmaan yleisesti hyväksi todettu. Tosin ei Nevalaiset ja Ruokankaatkaan varmaan huonoja ole!
"Roots"
Joees
15.01.2008 23:13:02
Itse en pidä Clapton-mallin saundista ja soitettavuudesta. Siis toki se on ok, muttei mielestäni yhtä hyvä kuin vaikka pelkkä perus jenkkimalli.

Mitens olisi Fenderin SRV, tai vaikka John Mayer? En ole koskaan kummallakaan soittanut, mutta speksien mukaan ne ovat lupaavia. Ulkonäkökin on hyvä...

Ymmärtääkseni tuo SRV-malli on kaikista myydyin, joten se on myöskin varmaan yleisesti hyväksi todettu. Tosin ei Nevalaiset ja Ruokankaatkaan varmaan huonoja ole!

SRV:ssä ja Mayerissa vaan ei taida olla vaahteraotelautaa. Sitä kun taidettiin kuitenkin hakea.
Hello punks!
arehrola
15.01.2008 23:30:07
SRV:ssä ja Mayerissa vaan ei taida olla vaahteraotelautaa. Sitä kun taidettiin kuitenkin hakea.

Jep. Vaahteraotelauta rajaa jonkinverran vaihtoehtoja. Lisäksi vaadittava 22mediumjumbonauhaa rajaa jo aika paljon... No, käyn Amfisoundilla ja sitten menen "soittimeen ja tarvikkeeseen" pähkäilemään itsekseni ongelmaani. Mielestäni kitaran valinnassa tärkeintä on se, että soitin miellyttää sen soittajaa. Tämän argumentin varmasti jokainen allekirjoittaa. Jatkan etsintää siihen asti, että sopiva tulee vastaan.

Customi-kitaran ostossa vain on sellainen ongelma, että tilauksen yhteydessä kitara ei ole vielä koesoitettavana. Ei ole mukava odottaa viikkokausia ja maksaa tuhansia euroja sellaista kitarasta, joka ei lopulta miellytäkään. Se ei ole tietenkään ongelma sellaiselle soittajalle, joka tietää tarkasti että mitä haluaa. Minä en lukeudu edelle mainittuihin.

Kiitos hämmentävistä kommenteista ;)
Joees
15.01.2008 23:53:50
Customi-kitaran ostossa vain on sellainen ongelma, että tilauksen yhteydessä kitara ei ole vielä koesoitettavana. Ei ole mukava odottaa viikkokausia ja maksaa tuhansia euroja sellaista kitarasta, joka ei lopulta miellytäkään. Se ei ole tietenkään ongelma sellaiselle soittajalle, joka tietää tarkasti että mitä haluaa. Minä en lukeudu edelle mainittuihin.

Kiitos hämmentävistä kommenteista ;)

Kyllähän sä ilmeisesti kuitenkin jotain tiedät siitä mitä haluat. Jos sä haluat tollasen straton, jota oot hakemassa, niin senkun kertoo vaan rakentajalle jotta minkälaista. Kyllä ne osaa tehdä.
Kaulahan noista on ehkä ainut mikä voi olla aavistuksen vaikea selittää, mutta sekin onnistuu kohtuullisen helposti jos on jonkunlainen käsitys siitä minkälaisen haluaa. Ne soitinrakentajat yleensä hiffaa aika nopeasti mitä haetaan.

Henkiläkohtaisesti en voi kehua muita kuin Ruokangasta, koska niistä mulla on kokemuksia. Mutta hepä eivät tee muuta kuin omia mallejaan ja customeita. Eli eivät tee F:n stratoa. Mutta uskallan kyllä suositella.

Ja suosittelenkin edes ottamaan yhteyttä noihin soitinrakentajiin. Mitäänhän ei oo pakko tilata ellei tuu semmosta fiilistä jotta näiltä mä uskallan ja haluan tilata.
Hello punks!
rosberg
16.01.2008 09:02:28
Paitsi että Ruokankaista uskon tulevan moisia, joilla on hintaa joskus hamassa tulevaisuudessa.

Mäkin toivon tätä, mutta voisin kuvitella kanikonttorin olevan vielä toista mieltä.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)