Aihe: Wah pedaalia hankkimassa
1 2
ruusteri
14.01.2008 14:17:16
Olisin tässä Wah pedaalia hankkimassa, ja olen Thomannin sivuilla etsiskellyt vaihtoehtoja. Dunlopin Cry Baby GCB95 tai Morley Power Wah vaikuittaisivat ainakin hyviltä, mutta voitte toki ehdottaa muita. Musiikkimaku on sellaista hard rock, thrash.. Metallicaa tulee kuuneltua paljon. Hinta olisi hyvä jos alle satasen pysyttäisi.
Ei pysty, on niin hapokasta. - Olli Hokkanen
rainmaker
14.01.2008 14:24:35
Tuo mainitsemasi cry baby on kyllä ihan hyvä peruswahi. Jos jossain vaiheessa alkaa tuntumaan siltä, että ei miellytä, niin se on helposti modattavissa komponenttien vaihdolla.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Simo78
14.01.2008 14:33:37
Dunlopin Cry Baby GCB95:n ostin itse vähän aikaa sitten ja aika vähäiseen wahin käyttööni toimii. Kyllä toi peruscrybaby hakkaa kaikki mun testaamat wahit, lista ei kyllä ole pitkä. Modauksesta en tiedä, mutta vois joskus harkita. Toi henkan jimin fuzz-wah ois varmaan aika mielenkiintoinen peli, varmaan lähtee erilaista soundia, vähän joka lähtöön(?).
Numb
14.01.2008 14:45:20

Jos Krk Hmtin wah -soundista tykkäät, niin Crybaby sitten. Minä en tykkää, ja silti minulla on crybaby... Muista waheista ei vain tunnu lähtevän sitä samaa narskuntaa ja "pryäääää!" -soundia, sitä räkäistä rääkäisyä :)

Testata kannattaa, omalla kitaralla ja vahvistimella. Jos testimahdollisuutta ei ole, niin... sitten täytyy vain luotta m-net:in iloisiin veikkoihin.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Sam Hotman
14.01.2008 15:13:45
Itelläki on wahin hankita edessä ja olen harkinnut tuota perus crybabya ja sitten Voxin vahia. Muusiikkityylinä on kaikke Bluesista Thrash metalliin. Kumpaa suosittelette. Kokeilemaan olen menossa itsekkin. Ja mitenkäs nuo syövät signaalia pois päältä ollessaan?
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
VFK
14.01.2008 15:50:46
Itse suosittelisin Dunlopin ZW-45 Crybaby Wylde-versiota. Wylde Wahissa on tavalliseen Cry-Babyyn verrattuna selvästi suurempi sweeppi ja pedaali on avoimemman kuuloinen. Se on moderni päivitys Cry Babysta ja tarkoitettu metalliin.

Käyttäjiä ainakin Mark Morton, Kerry King, Jeff Hanneman ja Triviumin jannut, Wylden lisäksi.

Normaalin Cry Babyn sweeppihän on todella pieni, joten Wylde Wahilla saat selvästi monipuolisemmat meiningit ja enemmän treblee ja enemmän bassoa. Lisäksi voit säätää poljinosan jäykkyyttä mieleiseksesi.

Ja siitäkin löytyy se alkuperäinen Fasel Inductor, jos se on jollekin se ratkaiseva tekijä.

Kannattaa myös aina muistaa, että Hammetin Cry Baby on Dunlopin Custom shopin tekemä räkkimalli, jolla ei ole hirveästi yhteistä perus Cry Babyn kanssa. Siitä voit säätää yhtä ja toista ja muokata soundin mieleiseksesi.

Lisäksi Wylde Wah on paljon mageemman näköinen, joka kuitenkin on se tärkein tekijä soittokamoissa:)

http://i264.photobucket.com/albums/ … illeDZL/Jotain%20muuta/IMG_0347.jpg

Kuvassa mun oma Zakk Wylden nimikirjoituksella varustettu wah.
So many assholes... So few bullets.
ruusteri
14.01.2008 17:06:53
Juu, en tota Wylde wahia ole varmaan hankkimassa, mutta kiitti kumminkin.
Katselin juuri youtubesta klippejä ja kyllä on vaikea päätös...
Kummatkin vaikuttavat hyviltä...
Ei pysty, on niin hapokasta. - Olli Hokkanen
Sweeppaaja
14.01.2008 18:41:31

Mie kyllä käännyn myös tuonne Crybabyn puolelle. Varma valinta.
baba o riley
14.01.2008 20:01:48
Tsekkaa vanhoja solasoundin/colorsound waheja. Niitä löytää aika kohtuu hinnoin aina välillä. Niissä on ihan tolkuttoman syvä sweeppi, cry baby tuntuu ihan lelulta sen jälkeen :)

On olemassa muita kun crybaby ja morley, kannattaa tutustua.
Antroid
14.01.2008 21:48:11
Ootteko tyypannu ZVexin sitä ihme theremin-wahia? Himottaisi hieman. Buddan wah olisi toinen vaihtoehto, ainakin kaverin sellainen oli todella läpäisevän tuntuinen ja sweep vaikutti aika mukavalta, siten että sai tiukemmatkin funk-ulvahdukset ulos.
"mennää ens vuonna idols, sä vedät stairwayn, mä vedän nothing elsen"
Elhonas
15.01.2008 19:10:36
Itse suosittelisin Dunlopin ZW-45 Crybaby Wylde-versiota. Wylde Wahissa on tavalliseen Cry-Babyyn verrattuna selvästi suurempi sweeppi ja pedaali on avoimemman kuuloinen. Se on moderni päivitys Cry Babysta ja tarkoitettu metalliin.

Käyttäjiä ainakin Mark Morton, Kerry King, Jeff Hanneman ja Triviumin jannut, Wylden lisäksi.

Normaalin Cry Babyn sweeppihän on todella pieni, joten Wylde Wahilla saat selvästi monipuolisemmat meiningit ja enemmän treblee ja enemmän bassoa. Lisäksi voit säätää poljinosan jäykkyyttä mieleiseksesi.

Ja siitäkin löytyy se alkuperäinen Fasel Inductor, jos se on jollekin se ratkaiseva tekijä.

Kannattaa myös aina muistaa, että Hammetin Cry Baby on Dunlopin Custom shopin tekemä räkkimalli, jolla ei ole hirveästi yhteistä perus Cry Babyn kanssa. Siitä voit säätää yhtä ja toista ja muokata soundin mieleiseksesi.

Lisäksi Wylde Wah on paljon mageemman näköinen, joka kuitenkin on se tärkein tekijä soittokamoissa:)

http://i264.photobucket.com/albums/ … illeDZL/Jotain%20muuta/IMG_0347.jpg

Kuvassa mun oma Zakk Wylden nimikirjoituksella varustettu wah.

Joo wylde wahi o varmasti aika moinen monsteri! Itellä on Dime Crybaby from hell ja se on kyllä kansa aika monipuolinen vehje. Ite en oo vielä Wylde wahin kanssa päässy rinnakkain vertaamaan mutta uskoisin että siitä saa aika lailla samallaiset sweepit aikaseksi. Mutta jos nyt hinta sais olla sen 100e niin musta kannattais kyl ainaki säästää sen että saa sellasen mallin missä tosissaan on se faseli! En muista että minkä hintaisia ne halvimmat tai mitkä kaikki mallit sen sisältävät mutta varmistu siitä asiasta!
No mikä vittu siinä vielä ahistaa
Ziggy Bubba
15.01.2008 19:51:11

Iteltä löytyy myös tuo perus Cry Baby, joka ajaa toki asiansa ihan mukavasti. Itse kyllä toivoisin tuohon reilusti paksumpaa alapää ja vähemmän tuota ilkeää treble-piikkiä... Tuo soundin luonne tietääkseni muuttuisi toivotuksi potikan vaihdolla, jossain about saman hintaisessa mallissa oli tuollainen toivomani soundi valmiina - olikohan joku Hendrix-versio?
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
LaXu
15.01.2008 20:22:59 (muokattu 15.01.2008 20:23:25)
Itse ajattelin lähipäivinä hommata Ibanezin Weeping Demon wahin. Testailin kaupassa sitä pidemmän tovin ja vaikutti varsin all-in-one pedaalilta. Ainoa huono puoli on iso koko, jos meinaa pedaalilautaan tunkea. Toisin kuin perus Crybabyt, ei tuntunut syövän soundia pois päältä ollessaan. True bypass se ei käsittääkseni kuitenkaan ole, mutta oivallisen oloinen bufferi siinä ilmeisesti on.

Mukavaa myös, että sen saa toimimaan jousella Morleyn tapaan tai sitten samaan tapaan kuin Crybaby ja muut wahit. Positiivista oli myöskin järkevästä paikasta löytyvä on/off kytkin. Olen aina vihannut noita varpailla painettavia kytkimiä. Paljon nopeammin saa potkaistua namiskan pedaalin vieressä kuin painettua jalalla kytkintä pohjaan.

Hintakaan ei ole paha, Levytukusta lähtisi hieman Thomannia halvemmalla.
WinterMad
15.01.2008 21:03:20
Itse ajattelin lähipäivinä hommata Ibanezin Weeping Demon wahin. Testailin kaupassa sitä pidemmän tovin ja vaikutti varsin all-in-one pedaalilta. Ainoa huono puoli on iso koko, jos meinaa pedaalilautaan tunkea. Toisin kuin perus Crybabyt, ei tuntunut syövän soundia pois päältä ollessaan. True bypass se ei käsittääkseni kuitenkaan ole, mutta oivallisen oloinen bufferi siinä ilmeisesti on.

Mukavaa myös, että sen saa toimimaan jousella Morleyn tapaan tai sitten samaan tapaan kuin Crybaby ja muut wahit. Positiivista oli myöskin järkevästä paikasta löytyvä on/off kytkin. Olen aina vihannut noita varpailla painettavia kytkimiä. Paljon nopeammin saa potkaistua namiskan pedaalin vieressä kuin painettua jalalla kytkintä pohjaan.

Hintakaan ei ole paha, Levytukusta lähtisi hieman Thomannia halvemmalla.

Irtosiko Weeping Demonista sitä Crybabylle tyypiltä treblekirkaisua? Vaikuttaa aika lupaavalta jos näin on :P
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Sam Hotman
15.01.2008 21:21:46
Mitenkäs Voxin wahi? Kertoisiko joku jolla on kokemusta siitä tarkemmin?
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
LaXu
15.01.2008 21:24:18
Irtosiko Weeping Demonista sitä Crybabylle tyypiltä treblekirkaisua? Vaikuttaa aika lupaavalta jos näin on :P

Täytyy tunnustaa, etten Crybabya ole vuosiin käyttänyt enkä ehtinyt tehdä vertailua vaikka kaupassa olisi nekin ollut tarjolla (tosin eri efektiketjussa joten olisi pitänyt piuhoja vaihdella). Joka tapauksessa ainakin omaan makuuni vaakkui varsin mielyttävästi ja Crybabystakin pidän soundin puolesta, mutta en soundin syömisestä pois päältä ollessa.
Detox
15.01.2008 21:25:11

Itse ajattelin lähipäivinä hommata Ibanezin Weeping Demon wahin.

On muuten kuvottavan näköinen peli IMO. En ole kyllä moista kokeillut.

Positiivista oli myöskin järkevästä paikasta löytyvä on/off kytkin. Olen aina vihannut noita varpailla painettavia kytkimiä. Paljon nopeammin saa potkaistua namiskan pedaalin vieressä kuin painettua jalalla kytkintä pohjaan.

Kovassa menossa noista on vaan haittaa. Ei viitsis kompuroida (tai stepata) tolleen. Kaikkein helpointa on polkasta spedu päälle kuten crybabyissä. Tosin esim. istualtaan soittaessa ymmärrän ettei crybabyn päälle polkeminen välttämättä tunnu mukavalta mutta seisaaltaan soittaessa se on lyömätön ratkaisu -kokeile!

Morley tietty tekee sellasia missä ei ole kytkintä ollenkaan vaan ne käynnistyvät spedua polkemalla (liikkesstä), mutta viiveellä - ikävä kyllä. Eikä niiden saundikaan oikeen lämmitä.
Mesa 4 Life!
McNulty
15.01.2008 21:38:56
Custom Soundsilta saapi Teeseä. Vaihtaisin itsekin tuon Dime Wahin Teeseen jos oikeasti wahia käyttäisin enemmän kuin kerran kuukaudessa ja useammassa kuin yhdessä satunnaisessa biisissä siellä täällä.
LaXu
15.01.2008 21:49:25
On muuten kuvottavan näköinen peli IMO. En ole kyllä moista kokeillut.

Juu ei se kauneuskilpailuja voita. Oisivat voineet jättää ne amisliekkilogot pois.

Kovassa menossa noista on vaan haittaa. Ei viitsis kompuroida (tai stepata) tolleen. Kaikkein helpointa on polkasta spedu päälle kuten crybabyissä. Tosin esim. istualtaan soittaessa ymmärrän ettei crybabyn päälle polkeminen välttämättä tunnu mukavalta mutta seisaaltaan soittaessa se on lyömätön ratkaisu -kokeile!

Seisoaltaan mä enimmäkseen soitan ja en siltikään tykkää noista varvasnapeista. Päinvastoin musta tuntuis helpommalta polkea kantapäällä namiskaa.

Morley tietty tekee sellasia missä ei ole kytkintä ollenkaan vaan ne käynnistyvät spedua polkemalla (liikkesstä), mutta viiveellä - ikävä kyllä. Eikä niiden saundikaan oikeen lämmitä.

Viivettä en juuri huomannut ainakaan tuossa Ibanezissa. Siinä pystyy kyllä säätämään viivettä pedaalin pois kytkemisessä, eli kun on jousimoodissa ja ottaa pedaalilta jalan irti niin kuinka kauan kestää ennen kuin pedaali menee pois. Huomasin että ainakin kaupan asetuksella se meni tuossa moodissa hieman liian helposti pois kun pedaalia liikutti ala-asentoon (siis kantapään puoleiseen päähän liikerataa).
Corto
15.01.2008 23:00:42
Iteltä löytyy myös tuo perus Cry Baby, joka ajaa toki asiansa ihan mukavasti. Itse kyllä toivoisin tuohon reilusti paksumpaa alapää ja vähemmän tuota ilkeää treble-piikkiä... Tuo soundin luonne tietääkseni muuttuisi toivotuksi potikan vaihdolla, jossain about saman hintaisessa mallissa oli tuollainen toivomani soundi valmiina - olikohan joku Hendrix-versio?

Kaverini hommasi perus-Crybabyn jälkeen sen Hendrix-mallin. Kehui nimenomaan laajempaa sweeppausaluetta ja (hänen korvaansa) miellyttävämpää yleissoundia. Mutta taitaapi olla aika subjektiivinen mielipide.

Itse olen kuitenkin tyytynyt juuri siihen Dunlopin perus-Crybabyyn (CGB-95). Ainakin treblepiikkiä sain siinä lievitettyä aivan simppelillä potentiometrin hammastuksen yhden pykälän siirrolla, joka ei työkalujenkaan puolesta vaadi kuin ruuvaria:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 98783&o=0&co=0&v=1&

Tuolla kikalla muokattu Crybaby riittää minulle. Ala-asennon kirkaisu ei ole enää niin terävä kuin modaamattomana, mutta se on yhä tunnistettavissa. Polkimen sweeppausalue saisi mielestäni olla laajempi... mutta vasta sitten kun on turhaa aikaa, ylimääräistä rahaa ja huomattavasti enemmän innostusta, voisin ehkä tehdäkin asialle jotain ja pureutua wahini sisuskaluihin tarkemmin. Siihen asti poljeskellaan sillä mitä on.
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)