Head-Banger 16.01.2008 20:02:42 | |
---|
Elikkä lähtökohtana on hevi kepin tarve. Budjetti on n.500-600e. Floikka on ok, mutta ei pakollinen. Ettei tarvis kaikkia mahollisia kitaroita käyde kokeilemassa, olisi ehdotukset erittäin tervettulleita. Itse olen iskenyt silmäni ainakin Esp/Ltd.n mh 250, ja Jacksonin Dk2t malleihin. Kokeilemaan ei vielä tosin ole kerenny. 'If Chuck Norris falls into water he doesn't get wet, the water gets Chuck Norris' |
LepakonNahka 16.01.2008 20:50:10 (muokattu 16.01.2008 20:54:37) | |
---|
Ensin M.net -klisee: -Käytä hakua, samasta aiheesta on keskusteluja. Ja sitten asiaan: Annetuista vaihtoehdoista kallistuisin Jacksonin puoleen, lähinnä parempien mikkien ja kiinteän tallan vuoksi. Jos floikka on must, katsele BC Richin mallistoa, jo kohtuuhintaisissa kitaroissa on Orginal Floyd Rose. -Leppis EDIT: Ja lukutaito on hukassa, FR ei ole näemmä must. Takki---> Täähän meni ihan rölöttämiseks koko ketju... |
Jaakko Hyvärinen 16.01.2008 20:59:27 | |
---|
kirjoitin tuohon V-mallinen kitara haussa- ketjuun jo saman. Ärsyttää vietävästi kun ihmiset eivät edes viitsi etstiä, tai käyttää hakua. Näitä "mikä olisi hyvä kitara ketjuja" on niin miljooona ja joka päivä tulee pari lisää. |
PappaSF 17.01.2008 13:09:19 | |
---|
Nyt on tuolla Levytukussa ollut aika hyviä tarjouksia Ibanezin sähkökitaroista eli kannattaa zekata kyseinen liike kun tuota kitaraa kattelet. Nythän monet liikkeet kai tuovat vuoden 2008 malleja ja myyvät vuoden 2007 tai vanhempia malleja alta pois edullisesti. Justiinsa yksi tuttu haki Levytukusta Ibanezin RG Prestige RG2570E VSL skitan, edullisesti sai tuon, kts. linkki alla http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=9 |
Simo78 17.01.2008 13:21:43 | |
---|
kirjoitin tuohon V-mallinen kitara haussa- ketjuun jo saman. Ärsyttää vietävästi kun ihmiset eivät edes viitsi etstiä, tai käyttää hakua. Näitä "mikä olisi hyvä kitara ketjuja" on niin miljooona ja joka päivä tulee pari lisää. Mua ei enää edes jaksa ärsyttää=) En vaan lue tai jaksa vastailla. Mitähän mä nytkin tee? narikkaan--> |
Sensonic 17.01.2008 13:56:34 (muokattu 17.01.2008 13:57:47) | |
---|
kirjoitin tuohon V-mallinen kitara haussa- ketjuun jo saman. Ärsyttää vietävästi kun ihmiset eivät edes viitsi etstiä, tai käyttää hakua. Näitä "mikä olisi hyvä kitara ketjuja" on niin miljooona ja joka päivä tulee pari lisää. Joo, on "uutta skittaa", "heviskittaa" ja ties mitä. Voisi edes tuossa otsikossa spesifioida tarkemmin, minkälaista kitaraa on etsimässä. Tuonne keskustelufoorumin ohjesivulle pitäisi ylläpidon toimesta laittaa, että "ei tällaisia threadien otsikoita please". Esim. "Ibanez xxx vai ESP LTD xxx, kumpi valita?" olisi jo huomattavasti informatiivisempi threadin aloitusotsikko. Ilmeisesti näitä "sitä sun tätä skittaa" -threadeja kirjoittavat ovat 13 -vuotiaita peruskoululaisia, joilla ei vielä ole äidinkieli hanskassa? ;-) Ja ei sitten herneitä nenukkeihin, tuo äskeinen kuvaus oli ainoastaan huumoripläjäys ;-) Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
ranttis 17.01.2008 15:22:40 | |
---|
Ilmeisesti näitä "sitä sun tätä skittaa" -threadeja kirjoittavat ovat 13 -vuotiaita peruskoululaisia, joilla ei vielä ole äidinkieli hanskassa? ;-) Ja ei sitten herneitä nenukkeihin, tuo äskeinen kuvaus oli ainoastaan huumoripläjäys ;-) minä tulen ja tapan.=) ei nyt sentään. itseäkin ärsyttää, kun puolet viesteistä on näitä "uusi heviskitta 250€" niinpä... |
Krice 17.01.2008 15:30:27 | |
---|
|
esprit de corps 17.01.2008 15:31:00 | |
---|
itseäkin ärsyttää, kun puolet viesteistä on näitä "uusi heviskitta 250€" Itseäni ärsyttää juurikin eniten tuo, että kysytään kestävää, laadukasta, hyvillä osilla ja mikeillä ladattua kitaraa kaikilla herkuilla ja budjetti on 200-400e. Ja vahvistimissa sama, putkea pitää olla ja kolme kanavaa ja jalkakytkin ja 4x12 kaappikin pitäisi saada. Massia näihin molempiin ois sellanen 600-800e. Hyvä pojat. Menkää ja ostakaa ne LTD:n agathis-body kirveet ja kiinankunkkuröörit, mutta myöhemmin sitä kuitenkin haluaa enemmän. Vähän niinku muumi. |
LosJormas 17.01.2008 16:12:45 (muokattu 17.01.2008 16:13:35) | |
---|
Jos ei threadin otsikko nappaa, ni eikö voisi suosiolla olla lukematta sitä? M.netissä on varmaan sata sellasta tyyppiä, jotka vain ja ainoastaan menee arvostelemaan threadin aloittajaa. Mitäköhän hyötyä noista teijän posteista mahdollisesti on ollu?? Ainoo mitä mul tulee mieleen on että threadi pysyy listan kärjessä kauemmin, ku kokoajan joku idiootti kirjottaa sinne et "näintä on jo sata" tai "käytä hakua". Nöiden viestien seasta on entistä vaikeempi löytää niitä asiallisia viestejä. Ittee ei jaksa kiinnostaa alottaako joku tyhmän ketjun vai ei, antakaa olla. P.S. toi on liittynyt muusikoiden.nettiin eilen illalla. Ottakaa iisisti. |
Sensonic 17.01.2008 16:29:49 | |
---|
itseäkin ärsyttää, kun puolet viesteistä on näitä "uusi heviskitta 250€" Tohon on helppo vastaus, mutta kitaroita ei saa muuta kuin kimppatilauksena: Wolf Guitars, Wolf Guitars ja vielä kerran Wolf Guitars ;-) Sieltä saa itselleen hintaansa nähden suhtkoht laadukkaan skeban Wilkinsonin virittimillä noin 200-230 eurolla. Siihen sitten vielä joku laadukas tallamikki ja tuolla skeballa soittelee vielä pitkän aikaa... Eipähän tarvitse ostaa itselleen mitään kiinalaista viritystä. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
esprit de corps 17.01.2008 16:35:28 (muokattu 17.01.2008 16:35:52) | |
---|
Tohon on helppo vastaus, mutta kitaroita ei saa muuta kuin kimppatilauksena: Wolf Guitars, Wolf Guitars ja vielä kerran Wolf Guitars ;-) Sieltä saa itselleen hintaansa nähden suhtkoht laadukkaan skeban Wilkinsonin virittimillä noin 200-230 eurolla. Siihen sitten vielä joku laadukas tallamikki ja tuolla skeballa soittelee vielä pitkän aikaa... Eipähän tarvitse ostaa itselleen mitään kiinalaista viritystä. Pitikin muuten joskus kysyä, että millaiset puut noissa Wolfin kitaroissa on? Ei sillä, että itseäni kiinnostaisi, mutta seurasin aikoinaan tuon sinun organisoiman kimppatilauksen etenemistä. Hyvä, että meni hyvin. Tuo Wolf voisi näille halvan hevikitaran etsijöille ollakin hyvä vaihtoehto, minua vain hiukan epäilyttää puiden laatu, mikit ja erityisesti elektroniikka. Tosin en tietenkään ole kokeillut tai edes nähnyt, joten mutu-pohjalla kysellään. Vähän niinku muumi. |
Sensonic 17.01.2008 17:06:43 | |
---|
Tuo Wolf voisi näille halvan hevikitaran etsijöille ollakin hyvä vaihtoehto, minua vain hiukan epäilyttää puiden laatu, mikit ja erityisesti elektroniikka. Tosin en tietenkään ole kokeillut tai edes nähnyt, joten mutu-pohjalla kysellään. Puiden laadusta on tulossa tänne foorumille myöhemmin tarkempaa selontekoa, sillä yksi m.netin "vakiokasvoista" on juuri poistanut maalit ekassa kimppatilauksessa olleen seiskakielisensä bodysta. Mikit eivät ole mitkään tähdet, mutta tuskin noista halvoista Ibanezeista, LTD:eistä ym. löytyy yhtään parempia. Jos haluaa itselleen kunnon mikit kitaraan, niin sitten kannattaa vaihtaa tilalle esim. DiMarziot, Seymour Duncanit, EMG:t tms. Elektroniikan taso on OK. Mulla ei ainakaan ole vielä ollut mitään ongelmia noiden Wolfin kitaroiden elektroniikan kanssa, vaan ne ovat toimineet erittäin hyvin ennen ja jälkeen mikkien vaihdon. Ehdotonta plussaa heille vielä siitä, että ovat tajunneet kytkeä vasenkätisen kitaran potikat "oikein päin", eli juuri päinvastoin kuin oikeakielisissä kitaroissa. Ainahan sitä saa epäillä, mutta eivätkö nuo "merkkivalmistajien" halpikset sitten herätä mitään epäilyksiä? Niissä on todennäköisesti huonommat virittimet ja niiden tuotantokustannukset halvemmat, koska niitä voidaan myydä sillä hinnalla, millä niitä myydään. On otettava huomioon, että tuossa ketjussa ovat mukana valmistaja, kitaroiden teettäjä (tuskin noilla "merkkivalmistajilla" on kovinkaan paljon omia tehtaita idässä päin, vaan kitarat teetätetään parhaimman tarjouksen antaneella kitaratehtaalla) ja jälleenmyyjä. Merkkivalmistaja vetää itselleen tuosta omat hynät, kuten tekee myös kitaroiden jälleenmyyjä. Pahimmassa tapauksessa kitaralla on vielä kolme kuljetusta tuossa välissä (tehdas->merkkivalmistaja->jälleenmyyjä). Noista kuljetuskustannuksistakin kertyy kitaran hintaan jo oma lisänsä. Suomalaiset tuppaavat olemaan melko merkkiuskollisia henkilöitä, ja joskus mikään ei näytä merkitsevän niin paljoa kuin tuotteen merkki. Onneksi tältä palstalta on löytynyt ennakkoluulottomia kimppatilaajia, jotka ovat uskaltaneet "ottaa riskin" ja tilata itselleen ei-merkkikitaran, jonka valmistaja nyt kaikeksi onneksi vielä tekee hinta-/laatusuhteeltaan hyviä kitaroita. Jos nuo kitarat olisivat täysiä paskoja, niin en kai minäkään niitä tilaisi ja olisi täällä suitsuttamassa niitä. Olen itse soittanut kitaraa +20 vuotta, mulla on nuo allekirjoituksessani näkyvät "merkkikitarat" ja vaikka rakastankin tuota RG-550:stäni, niin täytyy todeta, että nuo merkkikitarat eivät laita minua soittamaan yhtään sen paremmin kuin voisin noilla Wolfeilla soittaa niiden säätötoimien jälkeen (kitarat tulevat tehtaalta "tehdassäädöissä") ja sen jälkeen, kun olen vaihtanut niihin kunnolliset mikit. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
munkero 17.01.2008 17:19:56 | |
---|
k mo |
esprit de corps 17.01.2008 17:22:56 | |
---|
Törkeä mainos: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=211098 Törkeä kitara. Huomioitavaa on silti, että edellinen lausahdus on kertojan subjektiivinen arvio, eikä millään tavalla korreloi kyseisen objektin arvon tahi soitettavuuden kanssa. Vähän niinku muumi. |
TheMurno 17.01.2008 17:23:39 | |
---|
|
Painajaismainen 17.01.2008 18:19:49 (muokattu 17.01.2008 18:21:01) | |
---|
"Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen |
Bookkeeper 17.01.2008 18:58:53 (muokattu 17.01.2008 19:49:58) | |
---|
Sensonic + Näin se menee: tunnettu ja arvostettu kitarapulju X teettää halpismallit alihankkijalla Y ja läimää alamerkin logon lapaan. Niin kuin olettaa sopii, alihankkija Y valmistaa kitaroita myös merkeille A, B ja C. Elikkäs: samasta halkopinosta puut, saman kiinalaisen alihankkijan osat kiinni, eri muotoilu, eri logo...valmis! Niin, ja eri hintalappu tietysti. Luonnollisesti maineesta ja traditiosta pitää veloittaa extraa. Vähän aikaa sitten kaveri osti alle 200e Harley Bentonin, ja kävi ilmi että kyseessä oli about sama kitara kuin huomattavasti kalliimpi Epiphone. Itse ostin kitaran merkkiä Cort. Luonnollisesti Cort ei ole "arvostettu merkki" kuten Ibanez, Schecter tai G&L... Wikipedia: generally, large companies contract Cort to build lower-priced guitars that have that companys brand on them. Ibanez, Parkwood, Schecter, G&L Tribute series line of guitars are among the most well-known brands that Cort produces. Niinpä niin. Itse olen huomannut että ne todelliset helmet ovat lähes poikkeuksetta "tuntemattomien"/ei-katu-uskottavien kitarapuljujen tuotoksia. Sama se jos Kalle Kuningaskepittäjä 15v vaahtoaa treenikämpillä että kannattaa ostaa ESP (siis...LTD) tai Gibson (siis...Epip...Harley Benton) kun Slässi ja Alexi tiluttaa sellaisilla. Mutta, kukin valitkoon kitaransa tavallaan :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
VFK 17.01.2008 20:00:08 | |
---|
Itse katselisin tohon hintaan käytettyjä. Esim. Torilta saat selkeästi paremman kitaran, kuin jos ostaisit uuden samalla rahalla. Vielä jos ostat suht uuden, niin kunto voi olla aivan yhtä hyvä, kuin uutena. Jos ostat vanhemman, käy koesoittamassa, niin tiedät mitä saat(toki ne uudemmatkin kannattaa koesoittaa).Edwardsit, Tokait, Ibanezit. Itse ostasin Edwardsin Les Paul-kopion tolla rahalla. Niitä on aina välillä näkynyt. Tokain LP-kopio kakkosena ja Ibaneziltakin saa kohtuu hyviä RG-sarjan kirveitä tohon hintaan. Noilla LP:eillä irtoo tanakat hevit ja bluesit ja jos tahtoo vielä tymäkämpää, niin säästää satkun tai pari ja ostaa hevimmät mikit/hevimmän mikin tallaan. So many assholes... So few bullets. |
Sike 17.01.2008 20:02:46 | |
---|
|