jukcat 21.01.2008 23:23:27 | |
---|
Onko kellään kokemusta straton kokoamisesta esim eBayssa ( http://stores.ebay.com/The-STRATosphere) myytävistä käytetyistä mutta alkuperäisistä fender strato osista? Ajatuksena on että voisi saada melkoisen hyvän kitaran kun ostais vaikka -57 ri kaulan, jonkun vanhan bodyn esim -70l, custom shop tallan ja virittimet kannattaakin olla uudet ja toimivat. Itseasiassa vaikuttaisi siltä että pääsisi suhteellisen edulliseen hintaan jos vähän tinkii tuosta bodyn iästä.. J Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Tomtom 22.01.2008 10:58:41 | |
---|
Mun Am. Dlx on kasattu sähköjä lukuunottamatta Stratospheren osista. Toimittavat luotettavasti ja nopeasti, kama on priimaa. Ei voi kuin suositella, ittellä kaasuttaa karmeesti valkoisen Telen rakentaminen juuri noin. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
mvirta 22.01.2008 12:12:17 | |
---|
Mä olen tässä hissuksiin teleä kasaillut Ebaystä kilkkeitä haalimalla, ja kyllähän se on ihan mukavaa puuhaa. Kuitenkin, alkaa tuntua siltä että touhu pitää ottaa harrastuksena eikä niinkään säästömielessä. Tuota hilpettä kertyykin loppujen lopuksi aika paljon, ynnä sitten postimaksuja sun muita, sekä aina pari pakollista hutiostosta. Mä olen nyt taipumassa siihen käsitykseen että rahallisesti halvemmalla pääsisi jos koppaisi jostain vaikka jonkun raihnaisen japsitelen pohjaksi ja virittelisi sitten sitä jos tarvetta on. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
jpousi 22.01.2008 12:49:27 (muokattu 22.01.2008 12:49:59) | |
---|
Stratospheren hinnat nousevat yleensä lopulta aika ylös. Aito mikä tahansa 70-luvun osa, kuten kaula tai body tulee taatusti kalliiksi. Useimmiten Stratosphere myy kuitenkin joko ihan uutta tai korkeintaan muutaman vuoden ikäistä reissue-kamaa. Nyttemmin on myös halpojen USA Highway 1-osien hinta noussut. Kysynnän ja tarjonnan laki... Sitten on vielä erikseen nämä (osittain huijarit) vintage-kauppiaat. Eilen katselin eBayssa mukamas 50-luvun alun Telen bakeliittipleksiä. Lähtöhinta n. 3500 dollaria!! Hintaa Stratocasterille voisi Stratospheren kautta keskimäärin tulla: USA Kaula 300 dollaria USA Body 300 dollaria Elektroniikka 200 dollaria Pikkuhilut 50 dollaria Virittimet 45 dollaria Yhteensä n. 900 dollaria (600 euroa?) Postikulut ja tullit koko läjälle ehkä 250 euroa. Kiinteähintaisia standard-mallin meksikolaisosia myy mm. "ReliableFender" / N.Aalox -niminen eBay-myyjä. Esim. tyypillinen aito Mex Standard Tele-kaula maksaa hänellä 156 dollaria. Jopas lähti! |
Tomtom 22.01.2008 15:05:03 (muokattu 22.01.2008 15:06:20) | |
---|
Jotenkin tuo reliablefender on tuttu, ettei vaan olis kuitenkin Stratospheren käyttäjätunnari tai jotain? Mää maksoin omasta kaulasta melkein 600usd, mutta sain sen mitä halusinkin. Tuossa voi säästää siten että ostaa mahd paljon suurinpiirtein samalla kertaa ja pyytää heitä pitämään kamoja siellä niin kauan että kaikki on läjässä ja lähettämään vasta sitten. Ainakin mulla toimi, vaikka tietysti "katoamis/ säätämis-faktori" kasvaa tuossa kyllä.. E: omaani ostin mikit täältä: www.acmeguitarsworks.com. Saapi jälleen justiinsa sitä itä haluaa, ei välttämättä halvimmalla kylläkään.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
jpousi 22.01.2008 18:19:19 | |
---|
Just. ReliableFender = Stratosphere. Se mainitsemani n.aalox-miehen eBay-store on "Fender Authentic Replacement Parts". Just nyt n.aaloxilla on myynnissä mehico-Straton kauloja hintaan 156,65 taalaa. Tosin ei tietystikään spagetti-logolla vaan sillä tylsemmällä standardi-logolla.. Jopas lähti! |