placebo 29.04.2005 14:57:14 | |
---|
Haluaisin kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat (jo pidempään) käyttäneet pedaalilaudassaan George L:n kulmaplugeja ja kaapelia - Onko ilmennyt ongelmia? Onko 'liitoskohdat' kestäneet ajan rasituksen? "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Fide 29.04.2005 15:01:21 | |
---|
vuosi ongelmitta. Setti rakennettu uusiksi nelisen kertaa, muuten johdot ovat varsin stabiilissa olotilassa. Kulmaplugi oli mulla hetken myös kitaran päässä, ja tuppas löystymään, kunnes vedin pihdeillä vähän tiukemmin kiinni. huomattavaa oli, että vaikka kiinnitys oli löysällä, soitto soi silti... eli antaisin luotettavuudesta kyllä 10+ ...sitten taas noiden johtojen luonne muuten... solmussa ne on jatkuvasti, eli en voi oikeastaan suositella kitarasta lähteväksi ensisijaiseksi keikkapiuhaksi, vaikka itselläni näin toistaiseksi onkin. Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Da Make 29.04.2005 15:56:09 | |
---|
Roudattaessa ne kulmaplugit saattavat löystyä, näin minulle on käynyt virallisesti 2 kertaa. Ruuvilukitteella voisi ehkäistä tämän ongelman kokonaan, mutta en ole viitsinyt vaivautua kun sitä tapahtuu niin harvoin. |
Mrezzye 29.04.2005 17:09:03 | |
---|
Jossainhan tästä oli jo aiemin puhetta, mutta kun ei haku pelaa just nyt, niin kysyn: Kukas noita George L:iä myy pääkaupunkiseudulla? MYY MULLE Dean ML ´79F tai OSTA WASHBURN N4!
(katso: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17048014 ) |
Niskamies 29.04.2005 17:09:56 | |
---|
Kitarapaja ainakin. Meitsi on meshissä. |
Joees 29.04.2005 18:13:17 | |
---|
Jossainhan tästä oli jo aiemin puhetta, mutta kun ei haku pelaa just nyt, niin kysyn: Kukas noita George L:iä myy pääkaupunkiseudulla? Custom-Shop muistaakseni myös. Groooove is in heart! |
Roberto 29.04.2005 21:52:32 | |
---|
7 vuotta on kestänyt ne muutamat Georget mitä löytyy. |
Hannu H. 29.04.2005 21:54:42 | |
---|
Reilun vuoden on ongelmitta kestäny (vai onko mulla nuo ollu jo kaks vuotta... hmm) "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
goose 29.04.2005 22:32:39 | |
---|
Tyytyväinen George L -käyttäjä löytyy myös täältä. Lauta uudistuu jatkuvasti, joten noita tulee ruuvailtua ja leikeltyä harva se päivä. Kun kulmaplugin vetää samanatien pihdeillä tappiin saakka, se ei löysty ikinä. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
placebo 02.05.2005 00:15:43 | |
---|
Hyvin on siis tuntunut pelaavan. Oma pedaalilautani muuttuu suhteellisen usein. George L:ää käyttämällä säästyisi alituiselta juottamiselta. Olen itseasiassa hommannut jo muutaman liittimen kokeeksi. Aika jännästi toteutettu tuo maadoitus muuten... Siitä tulikin mieleen, että liittimen takaosa on kyllä syytä kiristää pihdeillä! Kiitos vastauksista. "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
anttipi 30.01.2008 13:28:55 | |
---|
En näköjään osaa käyttää näitä, vaikka ohjeet tuli mukana. Eli pitääkö se piuha kuoria vai ei? Ohjeissa puhutaan jotain hot- ja ground-liitännöistä - minä luulin, että ne piuhat vaan tökätään sinne ja kiristetään? |
Joees 30.01.2008 13:32:24 | |
---|
En näköjään osaa käyttää näitä, vaikka ohjeet tuli mukana. Eli pitääkö se piuha kuoria vai ei? Ohjeissa puhutaan jotain hot- ja ground-liitännöistä - minä luulin, että ne piuhat vaan tökätään sinne ja kiristetään? En mä niitä ainakaan kuorinut. Kannattaa olla terävät välineet millä katkoo sitä piuhaa että tulee siististi leikattua se poikki. Sillon futaa paljon varmemmin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
keskiorv 30.01.2008 13:33:42 (muokattu 30.01.2008 13:37:00) | |
---|
- minä luulin, että ne piuhat vaan tökätään sinne ja kiristetään? Jep. Johto vain työnnetään paikalleen, ja sitten kiristetään se "hattu" (kulmaplugissa) tai ruuvi (suorassa plugussa) paikalleen. Piuhaa ei siis todellakaan kuorita. Edit: Vielä sellainen vinkki, että kulmaplugia kiristettäessä ei piuhaa saa painaa liikaa "mutkalle". Eli: 1)Työnnä piuhan pää plugin pohjaan 2) taivuta piuhaa pois edestä juuri sen verran, että saat hatun kierteilleen. 3) kiristä hattu paikalleen. 4) valmis |
anttipi 30.01.2008 13:41:06 | |
---|
Ok, tuossa mukana tulleessa läpyskässä on näköjään ohjeita useammanlaisille plugityypeille. |
anttipi 30.01.2008 14:19:33 (muokattu 30.01.2008 14:24:37) | |
---|
Ilmeisesti teen jotain väärin, koska en saa pihaustakaan kuulumaan. E: Öh, toimii sittenkin. En taida kehdata edes sanoa, mikä liitännässäni mätti. Humanisti mikä humanisti... |
grynost 30.01.2008 16:03:51 | |
---|
Kannattaa pitää huolta siitä että piuhan leikkauskohta on mahdollisimman siisti. Kaikki säikeet poikki etc. Jos johto on leikkausprosessissa litistynyt, sitä kannattaa pyöritellä sormien välissä jotta piuha mahtuu hyvin plugiin. Sitten vain työntää ilman kummempia ruuvaamisia johdon plugiin mahdollisimman pohjaan. Plugin pohjassa on neula joka uppoaa piuhaan ja ottaa kontaktin sisempään johtimeen. Kulmaplugeihin on saatavissa ainakin kitarapajasta kumisia tutteja jotka estävät plugin löystymisen. Maksavat tosin euron kappale joten edellämainittu ruuvilukite voisi olla edullisempi ratkaisu. Myös Fasu myy George L:ää. Myös paksumpaa versiota. |
anttipi 30.01.2008 18:58:47 (muokattu 30.01.2008 19:04:31) | |
---|
Kulmaplugeihin on saatavissa ainakin kitarapajasta kumisia tutteja jotka estävät plugin löystymisen. Mulla tuli tollasia samassa paketissa. En tosin tajua, miten/mihin ne pitäisi laittaa. Survotaanko ne jotenkin sisäpuolelle vai pujotetaan ulkopuolelle? Näyttävät olevan vain toisesta päästään avonaiset. |
grynost 30.01.2008 19:20:53 | |
---|
|
VFK 30.01.2008 19:50:40 | |
---|
Mulla on ollut aika pitkään sekä välipiuhat, että varsinaiset kitarapiuhat Georgen piusseja ja ovat toimineet sataprosenttisesti. Kitarapiuha on tosiaan kova menemään mutkalle, mutta haitta on enemmänkin kosmeettinen treeni- ja himaolosuhteissa. Keikoille kuitenkin saattaisin valita jonkun muun kitarapiuhan kyseisen ominaisuuden vuoksi. Mä tykkään noissa siitä, että kitarapiuhana käytettäessä ne eivät väritä soundia, vaan saan sen kitaran+mikkien soundin mahdollisemman puhtaana vahvistimelle. So many assholes... So few bullets. |
mikkojii 30.01.2008 21:38:33 | |
---|
Oma kokemus ettei ongelmia. Löystyi noin vuoden pedaalilautakäytössä aavistuksen ilman että siitä tuli murheita. Kiristys oli tehty sormivoimin. Suosittelen lämpimästi jos hupina on venklata petaalien kanssa alvariinsa tai tykkää tehdä siistiä juuri oikean mittaista piuhaa helposti. Pitkänä johtona (esim. kitara-vahvistin) en käyttäisi kun on niin jäykkää ja kieppiintyvää. Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100. |