Tinnittus 18.01.2020 13:32:05 | |
---|
|
Kontiak 18.01.2020 13:55:42 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
askomiko 18.01.2020 15:59:18 | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Kyllikki 18.01.2020 18:08:39 | |
---|
Minulla kun ei ole lapiota, haulikosta puhumattakaan, niin jouduin ulkoistamaan uutukaisen Squier Affinity Stratoni relikoinnin alan ammattilaisille. Lainasin kitaraani serkkupojan 4- ja 6-vuotiaille lapsille viikon ajaksi. Täytyy sanoa, että ammattilaiset ovat ammattilaisia, sillä työnsä jälki oli todellakin katu-uskottavaa. Nyt löytyy kolhua ja naarmua, eikä kitarasta löydy kohtaa, joka ei olisi ottanut jonkinlaista osumaa. Mutta mikä parasta, halpis-Strato muistuttaa nyt myös soittotuntumaltaan kalleimpia jenkki-stratoja: kaula on propelilla, kielet särisevät lähes joka nauhalta, vaikka ne on säädetty melkein tuuman korkeudelle otelaudasta, potikat jumittelevat ja jakki pätkii... Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko. |
Confidentum 18.01.2020 18:25:49 | |
---|
|
Tinnittus 18.01.2020 20:14:09 | |
---|
askomiko: Päksäytin omani haulikolla niin ei tarvitse odotella niin pitkään. Prosessitehokkuus ennen kaikkea! https://muusikoiden.net/dyn/users/143922.jpg Eihän squiereita tai kiinan-ihmeitä lasketa. Jenkki fenderiä sen olla pitäisi. olihan videossaki kibsoni. |
ectman 18.01.2020 21:25:35 | |
---|
|
The Jack 18.01.2020 22:17:53 | |
---|
En ymmärtänyt oikein videon pointtia siitä, että kitaran suojelu on turhaa. Toki kepistä lähtee ääntä maasta kaivuun jälkeenkin, ja miksei lähtisi kun mikrofonit ja kitaran sähköt on vähemmän herkkiä vikaantumaan. Mutta kitara ei kuitenkaan ole ilman täyshuoltoa soittokelpoinen, ja tuskin ainakaan virittimet tulevat enää koskaan toimimaan kunnolla. New Orleansin tulvan jälkeen pelastettiin muistaakseni vuoden tai pari vedessä ollut Gibson, mutta työtä se vaatii että puu muuttuu uudestaan soittimeksi. Itse yritän vältellä kitaroita kaikelta äärimmäiseltä sen takia että sepän säädöt pysyisivät mahdollisimman pitkään. Siinä vaiheessa kun tulee kuolleita nuotteja tai vire ei pidä soitin on soittokelvoton. |
T_V_H 18.01.2020 23:28:39 | |
---|
The Jack: Itse yritän vältellä kitaroita kaikelta äärimmäiseltä sen takia että sepän säädöt pysyisivät mahdollisimman pitkään. Siinä vaiheessa kun tulee kuolleita nuotteja tai vire ei pidä soitin on soittokelvoton. Näinä sen pitäisi mennäkkin. Harimillisesti kitarat väännetään edelleen puusta. Silti jotkin sankarit kokevat tarpeelliseksi raahata routaan sekä akustisia-, että sähkökitaroita kuvattavaksi. Sillä kyllä saa roadwornia aikaan, kun kitaran kansi halkeaa. Torilla on tälläkin hetkellä useampi vastaava ilmoitus. Mitä itse aiheeseen tulee, niin tykkään. Etenkin hyvin relikoitu strato. Edellytyksenä on se, että homma tehdään oikein. |
petteri m 19.01.2020 22:28:17 | |
---|
Minun mielestäni kitaraa ei voi eikä kannata relikoida. Se kylläkin voi käytössä relikoitua jos sitä kohdellaan huonosti tai on huolettomalla ja runsaalla käytöllä. Lisäksi se voi kulua/likaantua paljosta käytöstä ihan muuten vaan. Kitara johon on keinotekoisesti aiheutettu samanlaiset lommot ja kolot ja kulumat kuin jonkun kuuluisuuden kitarassa on edustaa aikamoista naurettavuutta. En saata tajuta asiaa lainkaan. Silti aidosti ja ajan kanssa osumaa saanut kitara saattaa olla hyvinkin kiinnostava ja inspiroiva soitin joka kantaa nahassaan monta tarinaa ja kertoo olleensa haluttu soitettava. |