Kipi 28.12.2010 21:49:46 | |
---|
Onko kokemuksia ko. vekottimesta? Ensimmäisen multiefektin hankintaa suunnittelen ja toi olisi hintansa puolesta melko passeli.. Toinen mitä oon kanssa harkinnut on vox tonelab st.. Oikein näistä mitään tiiä. Bossin pedaaleista jonkun verran kokemusta, niin toi me-25 vetää sinänsä hiukan enemmän puoleensa.. Ei jazz musiikki ole kuollut, se vain haisee omituiselta |
Alluxzi 28.12.2010 22:17:27 | |
---|
Kokemusta on sen verran, että minäkin ostin tuo bossin itselleni ensimmäiseksi multipedaaliksi ja en ole pettynyt. Se on helppokäyttöinen kun lopulta oivalsi miten se toimii.. ;) Monipuolinenkin on, kun löytyy pienestä loopperista lähtien. Itse hommasin sen lähinnä efektien takia ja ei nyt kovin pahaa sanottavaa ole. :) |
Kipi 10.02.2011 13:34:39 | |
---|
Tulipa tuo nyt sitten hankittua.. Näin lyhyellä testaamisella vaikuttaa ihan asiapeliltä tuo.. Perustoiminnnot on melko helposti omaksuttavissa ja, joskin oman haasteensa antaa se, että kyseessä on eka multiefekti, jonka omistan.. Varsinkin mallinnettuja säröjä on kyllä ihan kivasti.. Hintaansa nähden hyvä ostos mun mielestä "Ei jazz musiikki ole kuollut, se vain haisee omituiselta" -Frank Zappa- |
mak33 27.01.2020 19:07:19 | |
---|
Itselläni kyseinen laite sekoilee mystisesti, enkä vieläkään ole oikein päässyt kärryille laitteesta. Näytössä vilkkuu kaikenlaista, ääni muuttuu yllättäen puuroksi ja äänenvoimakkuus nousee rajusti, wahwah menee itsestään päälle ja vaikka mitä. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Ehkä laitteeni on vaan sökönä. Kokeilin joskus kaupassa vastaavaa ja ei senkään soundit kuulostaneet yhtään paremmalta. Olen kokeillut säädellä namiskoja vaikka kuinka, mutta yhä ovat mysteeri. Ymmärtääkseni kun käytän valmiita soundeja, niin kannattaa pitää säätimet nollassa. |
opel99 28.01.2020 14:24:28 | |
---|
mak33: Itselläni kyseinen laite sekoilee mystisesti, enkä vieläkään ole oikein päässyt kärryille laitteesta. Näytössä vilkkuu kaikenlaista, ääni muuttuu yllättäen puuroksi ja äänenvoimakkuus nousee rajusti, wahwah menee itsestään päälle ja vaikka mitä. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Ehkä laitteeni on vaan sökönä. Kokeilin joskus kaupassa vastaavaa ja ei senkään soundit kuulostaneet yhtään paremmalta. Olen kokeillut säädellä namiskoja vaikka kuinka, mutta yhä ovat mysteeri. Ymmärtääkseni kun käytän valmiita soundeja, niin kannattaa pitää säätimet nollassa. mulla oli vuosia me-25 eikä mitään noista ongelmista kyllä ollut,päinvastoin kun tulin myyneeksi sen heikkona hetkenä hommasin myöhemmin me-50 multimuljuttimen virkaa hoitamaan ei se ikä vaan asenne |
LesPaul70 28.01.2020 18:01:25 | |
---|
mak33: Itselläni kyseinen laite sekoilee mystisesti, enkä vieläkään ole oikein päässyt kärryille laitteesta. Näytössä vilkkuu kaikenlaista, ääni muuttuu yllättäen puuroksi ja äänenvoimakkuus nousee rajusti, wahwah menee itsestään päälle ja vaikka mitä. Jo pelkkä kosketushäiriö / hapettuneet liittimet tms. riittäisi aiheuttamaan tuon. Selliasta on nähty paljon yksinkertaisemmissakin soittolaitteissa. Sitten kun laskee mukaan, että kyseessä on vielä embedded tietokonekäyttis ohjaamassa tuota kaikkea, mahdolliset vian juurisyyt nouseva luokaan älyttömän iso. Sen verran kallista ja työlästä tuollaisen korjaaminen on, että keskivertojannulle halvempi ratkaisu on yleensä ostaa uusi ja heittää vanha roskiin. Että se siitä kierrätystaloudesta. Tietysti jos on näppärä säätäjä, voi itsekin kokeilla (varovasti) kontakitsprayllä ongelmanamiskoihin tai koneen tehdasresettiä/firmispäivitystä. Joskus bios-pariston vaihtokin auttaa, mutta yleensä nuo laitteet (ei kokemusta Boss Me-25:stä) kai jotenkin varoittavat, milloin paristo vetelee viimeisiään? Valitettavan usein kaukoidän digikoneissa ongelma on elektroniikkakomponenttien heikko laatu. Vikaantuvat itsekseen ajan myötä. Ja kun kaikki miniaturisoitu ja integroitu pieneen piirilevyyn, no, ei enää ihmiskädellä kolvattavissa/korjattavissa (siinäkään hypoteettisessa tilanteessa, että tietäisi tarkalleen, minkä komponentin haluaa vaihtaa. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan. |
mak33 29.01.2020 16:11:40 (muokattu 29.01.2020 16:12:47) | |
---|
Ennen vanhaanhan oli tapana heittää laite seinään jos siihen tuli jokin vika. Ainakin legendan mukaan. Pudotin laitteen vahingossa lattialle ja sekoilut katos. Vähän henkimaailman juttuja näköjään. Hah! |