header 11.03.2008 00:38:03 | |
---|
Hakusessa olis siis nuppi VOX tonelabin ja Marshall 1960AV:n väliin. Tarvitaan jykevä, mutta selkeä mättösaundi maanläheiseen metalliin. Tällä hetkellä nupin virkaa toimittaa Marsun JTM60-kombo, joka on ihan ookoo, mutta tarkoitus olis jättää se kotikäyttöön. Kokeilin JCM800-vanhusta (mastervolkalla) tähän setuppiini, ja se kyllä tuntui tuovan saundiin haettua jämäkkyyttä. Tuntuu vaan että noissa käytettyjen JCM800:n hinnoissa on selkeästi ilmaa (uusista nyt puhumattakaan). Osaisko joku sanoa hyviä, kenties edullisempia/järkevämpiä vaihtoehtoja tälle? Useammista kanavista turha maksaa, kun säröt yms tulee tonelabista. Periaatteessa tuohon menis joku sopiva päättärikin. Rocktron Velocity? Muuttuiskohan saundi dramaattisesti.. Mitäs näitä muita olis? Ideoita? .m/ O_o m/. |
N33m0 11.03.2008 00:46:52 | |
---|
anna vähän budjetin raameja ni helpompi ehdottaa jotain "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
kojones 11.03.2008 00:49:39 | |
---|
Laney GH50L kuulostaa kuulemma hyvin pitkälle hyvin samanlaiselta. |
header 11.03.2008 01:03:04 | |
---|
anna vähän budjetin raameja ni helpompi ehdottaa jotain Vähän on mietinnässä tuo budjetti, mutta lähtökohtaisesti alle 800e Nimittäin juurikin tuolla hinnalla olis yks jcm800 myynnissä. Tarkennuksena vielä, käytän tonelabia siten, että sieltä tulee kaikki vahvari/kaappimallinnuksista lähtien. Eli jos löytyis joku tosi "simppeli" nuppi, joka lähinnä toistaisi hyvin tämän tonelabin tuotokset.. Semmoisen kuvan oon saanut esim. tuosta jcm800:sta. Mietin, että meneekö hyvä nuppi tavallaan hukkaan, jos sitä oletusarvoisesti raiskaa mallintajalla.. Oikeastaan od-pedaalimallinnus->nuppimallinnus->kaappimallinnus->nuppi->kaappi -ketjuhan kuulostaa suorastaan järjettömältä, mutta yllättävää kyllä, varsin hyviä saundeja noinkin on saatu. :o .m/ O_o m/. |
Umas 11.03.2008 01:22:22 | |
---|
Vähän on mietinnässä tuo budjetti, mutta lähtökohtaisesti alle 800e Nimittäin juurikin tuolla hinnalla olis yks jcm800 myynnissä. Tarkennuksena vielä, käytän tonelabia siten, että sieltä tulee kaikki vahvari/kaappimallinnuksista lähtien. Eli jos löytyis joku tosi "simppeli" nuppi, joka lähinnä toistaisi hyvin tämän tonelabin tuotokset.. Semmoisen kuvan oon saanut esim. tuosta jcm800:sta. Mietin, että meneekö hyvä nuppi tavallaan hukkaan, jos sitä oletusarvoisesti raiskaa mallintajalla.. Oikeastaan od-pedaalimallinnus->nuppimallinnus->kaappimallinnus->nuppi->kaappi -ketjuhan kuulostaa suorastaan järjettömältä, mutta yllättävää kyllä, varsin hyviä saundeja noinkin on saatu. :o Osta jokin putkipääte. Omat soundit parani heti kun olen käyttäny vain peaveyni päätettä. Mun mielestä saa parempaa aikaseksi jos ei ole sitä ylimäärästä etuastetta siinä tonelabin jälkeen. "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali |
N33m0 11.03.2008 03:07:49 | |
---|
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Simo78 11.03.2008 08:46:28 (muokattu 11.03.2008 08:48:04) | |
---|
Mietin, että meneekö hyvä nuppi tavallaan hukkaan, jos sitä oletusarvoisesti raiskaa mallintajalla.. Oikeastaan od-pedaalimallinnus->nuppimallinnus->kaappimallinnus->nuppi->kaappi -ketjuhan kuulostaa suorastaan järjettömältä, mutta yllättävää kyllä, varsin hyviä saundeja noinkin on saatu. :o Meneekö nyt kuitenkin turhan monimutkaiseksi? Ainakin keikkakäytössä ton ketjun säätäminen on aika hankalaa. Joo ja järjettömältä kuullostaa=) Omien kokemuksien perusteella, mahdollisimman pienellä määrällä romppeita tehty soundi kuullostaa paremmalta, kuin se että tunkee kaikkea mahdollista väliin. |
header 11.03.2008 10:17:10 | |
---|
Oikeastaan od-pedaalimallinnus->nuppimallinnus->kaappimallinnus->nuppi->kaappi -ketjuhan kuulostaa suorastaan järjettömältä, mutta yllättävää kyllä, varsin hyviä saundeja noinkin on saatu. :o Tuossa siis kolme ekaa on tonelabin sisällä, eli säätöä on saman verran kun mitä tahansa yhtä pedaalia käyttäis. Tuossa systeemissä se nuppi vaan on aika pienessä osassa, mutta tietty jos siinä on huonosaundinen nuppi niin metsäänhän se saundi menee.. Onko putki- ja trankkupäätteiden saundissa sitten kovasti eroa? Rocktron Velocity nyt esim. maksaa noin neljäsosan tuon VHT:n hinnasta. Testaamallahan se selviäisi mutta.. .m/ O_o m/. |
Umas 11.03.2008 10:25:27 | |
---|
Tuossa siis kolme ekaa on tonelabin sisällä, eli säätöä on saman verran kun mitä tahansa yhtä pedaalia käyttäis. Tuossa systeemissä se nuppi vaan on aika pienessä osassa, mutta tietty jos siinä on huonosaundinen nuppi niin metsäänhän se saundi menee.. Onko putki- ja trankkupäätteiden saundissa sitten kovasti eroa? Rocktron Velocity nyt esim. maksaa noin neljäsosan tuon VHT:n hinnasta. Testaamallahan se selviäisi mutta.. Kyllä mä olen ainakin huomannut erot putki ja trankku vehkeiden välillä, mutta päätteistä ei ole kokemusta ollenkaan. Eli mene kokeileen ja kerro mullekin =D "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali |
VFK 11.03.2008 23:43:54 | |
---|
Vähän on mietinnässä tuo budjetti, mutta lähtökohtaisesti alle 800e Nimittäin juurikin tuolla hinnalla olis yks jcm800 myynnissä. Tarkennuksena vielä, käytän tonelabia siten, että sieltä tulee kaikki vahvari/kaappimallinnuksista lähtien. Eli jos löytyis joku tosi "simppeli" nuppi, joka lähinnä toistaisi hyvin tämän tonelabin tuotokset.. Semmoisen kuvan oon saanut esim. tuosta jcm800:sta. Mietin, että meneekö hyvä nuppi tavallaan hukkaan, jos sitä oletusarvoisesti raiskaa mallintajalla.. Oikeastaan od-pedaalimallinnus->nuppimallinnus->kaappimallinnus->nuppi->kaappi -ketjuhan kuulostaa suorastaan järjettömältä, mutta yllättävää kyllä, varsin hyviä saundeja noinkin on saatu. :o Osta se JCM 800, niin loppuu turhat ihmettelyt. Loistava nuppi, josta saat saman rahan takaisin kun aikoinaan maksoit, jos joskus haluat sen myydä. Saat siitä Marshallin pääteasteesta sitä voimaa soundiin, vaikket etusta niin käyttäisikään. Toisaalta jos päätätkin tulevaisuudessa siirtyä esim. OD+nuppi-linjaan, niin sulla on sitten valmiina loistonuppi, jonka ympärille kasata set uppia. Itse olen saanut parhaat soundit ottamalla mallintavista vain särö/od-mallinnuksen ja syöttämällä sen kunnon putkinupin läpi. Toki jokaisessa multivermeessä pitää sitten erikseen kokeilla, miten ne muut halutut osaset toimivat etuasteen edessä. Mulla on ollut useampi JCM 800:n ja 2 Silver Anniversarya ja od:llä buustattuna sain ne parhaat soundit jokaisesta. Toisaalta tossa sun ketjussa on selvästi ideaa. Saat tavallaan kahden vahvistimen soundit yhdessä paketissa. Voi toimia aivan loistavastikin. Mulla oli joskus kaksi nuppia samaan aikaan käytössä ja ne täydensivät hienosti toinen toisiaan. Tarvitsetko sitä multijutskaa oikeasti, vai voisitko tulla toimeen ihan nuppi+kaappi+irtospedu ratkaisulla? Mun mielestä 800 hyvästä nupista ei ole paljon. Jos siinä on vielä suht tuoreet putket, niin hinta vaikuttaa ihan käypäiseltä. So many assholes... So few bullets. |
Jucciz 12.03.2008 00:06:34 | |
---|
Helenaa komppaan. Ei Marsussa raha ole hukassa ja 800 euroa kunnon nupista ei ole myöskään kohtuuton hinta. |
Lilli 12.03.2008 05:04:37 | |
---|
Helenaa komppaan. Ei Marsussa raha ole hukassa ja 800 euroa kunnon nupista ei ole myöskään kohtuuton hinta. Viitaten edelliseen kysyisin onko kenelläkään kokemusta Marsun JVM-sarjan vahvistimista? Kovasti Marshallin kotisivujen mukaan tarjoavat monipuolista marsu-kattausta plexistä JCM:iin, pikkurosocleaneista mättömattoon. Mutta kommentteja ja kokemuksia on näkynyt kovin niukasti ainakin täällä keskusteluosastolla... "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Lilli 14.03.2008 18:35:31 | |
---|
Viitaten edelliseen kysyisin onko kenelläkään kokemusta Marsun JVM-sarjan vahvistimista? Kovasti Marshallin kotisivujen mukaan tarjoavat monipuolista marsu-kattausta plexistä JCM:iin, pikkurosocleaneista mättömattoon. Mutta kommentteja ja kokemuksia on näkynyt kovin niukasti ainakin täällä keskusteluosastolla... ...no eikö löydy ainoatakaan JVM-friikkiä tai -takinkääntäjää? "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
VFK 14.03.2008 21:40:00 | |
---|
Viitaten edelliseen kysyisin onko kenelläkään kokemusta Marsun JVM-sarjan vahvistimista? Kovasti Marshallin kotisivujen mukaan tarjoavat monipuolista marsu-kattausta plexistä JCM:iin, pikkurosocleaneista mättömattoon. Mutta kommentteja ja kokemuksia on näkynyt kovin niukasti ainakin täällä keskusteluosastolla... Marshallin väitteet pitävät pitkälti paikkansa. Luonnollisesti se ei kuulosta juuri samalta kun non-master volume Plexi, tai oikea JCM-800:(mikään niistä), mutta kyllä sillä aikalailla lähelle pääsee. Mätöt lähtee siinä missä muutkin ja toimivia soundeja löytyy lukemattomia. Ja se jalkakytkin on nerokas. Jos pitää Marshall-soundista, niin JVM:llä ei voi mennä metsään. Puhtaat on ihan jees, pikkurosot toimii jne. ja vahvistin on yksi monipuolisimmista. Kun vielä hankintahintakin on inhimillinen, niin pidän vahvistinta hyvänä kauppana. Olen soitellut sekä comboa, että nuppia ja pidin molemmista. Toki suosin aina nuppi+kaappi ratkaisua, mutta molemmat ovat omalla sarallaan hyviä pelejä. So many assholes... So few bullets. |
jazbaz 14.03.2008 22:01:08 | |
---|
"Bass sings Bles-sings" |
dbasteroid 15.03.2008 04:20:12 (muokattu 15.03.2008 04:29:25) | |
---|
hyvää puhetta aiheesta; kerrankin |
aeik 15.03.2008 04:50:05 | |
---|
Tai jos JCM800 on hakemas niin voishan tietysti tilata tuolta. http://www.soundslive.co.uk/ Uuden marsun DSL-nupin. Olis halvempikin ku käytetty JCM800... |
Torniojaws 15.03.2008 09:34:21 | |
---|
marsun DSL-nupin. Olis halvempikin ku käytetty JCM800... DSL ei ole JCM800. Lähimainkaan. |
Lilli 15.03.2008 12:11:17 | |
---|
DSL ei ole JCM800. Lähimainkaan. No nyt pitää kyllä kysyä, että mitä eroa JCM800 2203KK:lla ja JCM800 2203:lla on, muuta kuin pääteputket? Eli onko soundissa paljonkin eroa? Entäs JCM DSL? "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Dominaattori 15.03.2008 13:44:26 | |
---|
En jaksa uutta aihetta tälle aloittaa kun näköjään muutenkin tykkäätte marsuista tarinoida:) Eli kertokaas tuosta marsun vintage modernista. Mistään ei oikein tunnu lähimailta löytyä tätä jotta pääsisi testaamaan. Coda-musicilta saisi erittäin sopuiseen hintaan 50w nupin tilattua mutta ei ihan sokkona kehtaisi. "A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once." |