Aihe: Mitkä vahvarin säädöt mihinkin tyyliin?
1 2
ziggystardust
17.03.2008 17:18:46
Eli ajattelin kysyä vähän mihin suuntaan midle,treble,basso kannattaisi säätää jos soittelee vaikka beatlesin somethingia?tai miten vaan pistäkää kaikkien hyvien biisien säätöjä.
Minulla oli joskus joku lehti jossa oli mm. säädöt miten saada tietyn musa genren saundeja,ja niinkin yksinkertaiella asialla todella monet biisit kuulostivat juuri siltä miltä pitäisi.
Gimme shelterin saundit olisi kiva saada kanssa!Minusta ihan hyvä topic aihe,joten pistäkää vaan kaikkiin klassikko biiseihin sopivia vahvari säätöjä jos tiiätte!
cruel_destiny
17.03.2008 17:21:57
noh siinä kuitenkin vaikuttaa aika paljon se, että millä vahvarilla soittaa, samat säädöt kuulostaa erilaiselta eri vahvistimilla.
Mike Hucbeen (yhdysvaltain presidenttiehdokas) suunnitelma yhdysvaltain rajojen suojelemiseksi on Chuck Norris surreal
M Hossa
17.03.2008 17:24:15
*hakee popcornia ja kolaa*
;D
PuNkKi
17.03.2008 17:26:56 (muokattu 17.03.2008 17:27:37)
noh siinä kuitenkin vaikuttaa aika paljon se, että millä vahvarilla soittaa, samat säädöt kuulostaa erilaiselta eri vahvistimilla.

ja putket.. ja kitarat.. ja kitaran mikit.. ja jajajajaaaa...

ja samaa soundia kun esim. levyillä on aika mahdotonta saada..
ne on niin miksattuja ja mitä lie.. että joo..
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Numb
17.03.2008 17:31:51

No, särökanavassa laitan kaikkiin bassot, middlet ja treblet klo 12. Puhtaassa kanavassa minun vahvistimessani ei moisia turhuuksia kuin sävysäädöt edes ole.

Mutta jos nyt oikeasti autetaan miestä mäessä, niin voihan tähän vaikka heittää millä laitteistolla/säädöillä on saanut minkäkinlaista soundia. Niin kuin vaikka että stratocaster ja Vox isolla, niin se kuulostaa vähän Blackmorelta :D
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
ziggystardust
17.03.2008 18:01:31
*hakee popcornia ja kolaa*
;D

ok?tietenkin skitta jne........ vaikutttaa eniten,mutta uskomatonta kyllä olen huomannut että säädöt vaikuttaa aika paljon
hq
17.03.2008 18:14:48
Johtuen juuri siitä, että eri laitteilla "samat" asetukset kuulostaa erilaisilta, on tällainen listausketju turha. Aikaisemminkin näitä on ollut, ja ovat kai menneet lukkoon. Miksipä ei siis tämäkin.

Ja jos hakee jotain tietyn kaltaista soundia, niin ei voi olla kovin vaikeaa tehdä se ihan itsekin jos omistaa terveet korvat. Etenkin jos säädettävänä on ne vahvistimen neljä tai viisi perusnupikkaa, niin aloittelijaltakaan ei mene kovin kauaa kokeilla miten mikäkin vaikuttaa ja millaisiin soundeihin kyseisellä laitteistolla ylipäänsä on mahdollista päästä.

En ole oikein ymmärtänyt tätä muiden tekemien patchien kopiointia edes multiefektien kanssa - hieman kun opettelee niin jopa GT-8:sta saa ihan korvia apuna käyttäen ne haluamansa soundit, ja se sentään taitaa olla yksi vaikemmista/monipuolisimmista laitteista säätää. Ja ne muilta kopioidut patchit kuulostavat joka tapauksessa erilaiselta jos muutkin kamat eivät ole samoja.
M Hossa
17.03.2008 18:49:25
ok?tietenkin skitta jne........ vaikutttaa eniten,mutta uskomatonta kyllä olen huomannut että säädöt vaikuttaa aika paljon

Suht ok, kiitos kysymästä. :)
Nii-i, vielä kun sais oikeat säätimet. Itte oon tässä jallukolani kanssa pähkäillyt jo vuosia, että miten sais semmoset saundit kun DP:n Machine Head tai Burn levyllä.
paristo
17.03.2008 19:04:10
...mutta uskomatonta kyllä olen huomannut että säädöt vaikuttaa aika paljon

Ei voi olla totta.
Selvästi pidemmälle..
Werihukka
17.03.2008 19:09:35

Särö täysille, basso täysille, middle nollaan, treble täysille. Tällä soitetaan kaikki tyylilajit.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
pekurides
17.03.2008 19:11:39

Mä tiedän miten saa dödis- saundin.... Gain10, Bass10,middle 0,trebble10... kyllä lähtee!
Tunteella päin vittua.
Snapo
17.03.2008 19:21:07
Mä tiedän miten saa dödis- saundin.... Gain10, Bass10,middle 0,trebble10... kyllä lähtee!

wanha, lue edellinen viesti

Ite ehdottaisin väännellään niitä vipuja ja nappeja(jos niitä vaan suinkin löytyy) sen mukaan että se omaa korvaa miellyttää ja niillä eväillä mennään.
M Hossa
17.03.2008 19:24:24

Nii mut kuka toi dödis on? Onko sillä hyväkin saundi?
hq
17.03.2008 19:28:49

Senhän näkee jo lukemista suoraan että Dödiksen saundi on ÄÄRIMMÄINEN, TIUKKA ja ANTEEKSIPYYTELEMÄTÖN. Paitsi silloin joskus jos tuleekin tarve päästä yhteentoista asti.
pekurides
17.03.2008 19:35:07

Dave Över Distortion. Mieletön!
Tunteella päin vittua.
M Hossa
17.03.2008 19:38:19
Dave Över Distortion. Mieletön!

Ai joo, se on varmaan se sama hurja kellä on se pedaalimerkki DÖD. Markkinointikikka jättää yyberpilkut pois.
futhermucker
17.03.2008 19:43:18
Aloittelijat -palsta voisi olla hyvä lähtökohta myös.

Ja omiin korviin kannattaa näissä asioissa luottaa ihan ensimmäisenä. (Ennemmin kuin jonkun foorumipoliisin, joiden korvien välissä ei näemmä paljon suhisekaan)

Noh, oppia ikä kaikki, ja kyllä ne karvat alkaa kasvamaan vielä ihan jokaiselle. Ei ole tarvetta avautua tänne, vaikka ne alkavat pikku karvoitukset hieman jo kutittelisivatkin niissä paikoissa.

Hei.
"Se tekee siitä sen" - Matti Nykänen
M Hossa
17.03.2008 20:58:18 (muokattu 17.03.2008 21:09:29)
Mut hei, sähän avauduit jo. ;D

Jotenkin aloitus on vahvasti trollin hajuinen, rekisteröitymispäivää myöden.
Voinhan olla väärässäkin, kuten usein olen.
Saundien metsästykseen paras apu on kuuloläpät ja jonkinmoinen tietämys välineistä ja asioista.
Iron Horse
17.03.2008 21:05:28
Suht ok, kiitos kysymästä. :)
Nii-i, vielä kun sais oikeat säätimet. Itte oon tässä jallukolani kanssa pähkäillyt jo vuosia, että miten sais semmoset saundit kun DP:n Machine Head tai Burn levyllä.

Laita viestiä kun saat ne saundit. Toki siihen tarvii Marshallin modatun Majorin, treble boosterinnkin ehkä, ja Stratocasterin jollain perus yksikelaisilla (tai ehkä ihan hitusen kuumilla, muttei juurikaan, ne Schecterin mikit on Rainbow-aikaa ne.)
`°ºø.,.øº°`°ºø., ~Iron Horse~ ,.øº°`°ºø.,.øº°
M Hossa
17.03.2008 21:18:09
Laita viestiä kun saat ne saundit. Toki siihen tarvii Marshallin modatun Majorin, treble boosterinnkin ehkä, ja Stratocasterin jollain perus yksikelaisilla (tai ehkä ihan hitusen kuumilla, muttei juurikaan, ne Schecterin mikit on Rainbow-aikaa ne.)

Lähellä ollaan jo, odotan ruotsin professorilta yhtä purkkia joka veisi vielä askeleen lähemmäs. Odottavan aika käy pitkäksi. :(
Mutta jotenkin Machine Head on tosin Vox ac30:n kuuloinen. Tossa pari viikkoa sitten vedin vaihteeksi treenit kaverin Voxilla ja ajattelin että mitä pirua, tässähän se on. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)