Quill 23.03.2008 12:49:49 | |
---|
Osti schallerin hihnalukot ja niitten tapit ovat vähän liian pienet vanhaan reikään (löystyvät reiässä ja eivät pysy hyvin kiinnii). Eli olen kuullut, että tulitikku + liimaa reikään ja tappi kiinni vain, toimiiko tämä todella ja kun tulitikku + liima on kuivunut sinne niin tämä tappi vain kiinnitetään? Mikä liima olisi myös hyvää kaykö erikeepper vai tarvitaanko kunnon puulimaa. |
WinterMad 23.03.2008 12:55:00 | |
---|
Se on ihan sama mitä liimaa sinne tyrkkäät. Mulla ei ole ollenkaan liimaa siellä kolossa, mutta hyvin pysyy eikä löysty. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Quill 23.03.2008 12:58:58 | |
---|
Sulla on pelkkä tulitikku siel? |
Alphie 23.03.2008 13:04:49 | |
---|
Sulla on pelkkä tulitikku siel? Pelkkä tulitikkukin riittää. Se ruuvi puristaa sen tiiviksi kuitenkin, kun ruuvaat sen kiinni. Liiman kanssa se on kuitenkin jonkin verran vahvempi. |
heville 23.03.2008 13:07:02 | |
---|
Osti schallerin hihnalukot ja niitten tapit ovat vähän liian pienet vanhaan reikään (löystyvät reiässä ja eivät pysy hyvin kiinnii). Eli olen kuullut, että tulitikku + liimaa reikään ja tappi kiinni vain, toimiiko tämä todella ja kun tulitikku + liima on kuivunut sinne niin tämä tappi vain kiinnitetään? Mikä liima olisi myös hyvää kaykö erikeepper vai tarvitaanko kunnon puulimaa. Toimii, ja vieläpä erittäin hyvin. Erikeepperi on ihan loistokasta tuohon, kuten kaikki muutkin vesiliukoiset, valkoiset liimat. Itse olen laittanut ruuvin kiinni heti liiman ja tikun jälkeen, turha sitä kuivumista on odotella. Menee kuivuneet liimakokkareet rikki muuten. Pelkkä tikkukin voi tosiaan riittää. Ei ole monimutkaista. Aktiivimomentti on yleensä paras laskea siten, että lasketaan ensin erillisten ulkoisten kuormien momentti keskipisteen suhteen ja lisätään siihen koko liukupinnan päällä olevan maan painon momentti keskipisteen suhteen. |
Swan 23.03.2008 13:14:34 | |
---|
Jos ruuvit on liian pienet, kannattaa kokeilla ensin orkkishihnatappien ruuveja. Jos ne ei mahdu Schallereista läpi, niin sitten suosittelen ennemmin hammastikkua. Tulitikut on usein tehty haavasta, joka on melkoisen pehmeää puuta, eikä välttämättä pidemmän päälle kestävä ratkaisu. Hammastikut on taasen koivua tai vastaavaa kovempaa matskua. |
zädääm 23.03.2008 13:52:56 | |
---|
Jos ruuvit on liian pienet, kannattaa kokeilla ensin orkkishihnatappien ruuveja. Jos ne ei mahdu Schallereista läpi, niin sitten suosittelen ennemmin hammastikkua. Tulitikut on usein tehty haavasta, joka on melkoisen pehmeää puuta, eikä välttämättä pidemmän päälle kestävä ratkaisu. Hammastikut on taasen koivua tai vastaavaa kovempaa matskua. niin niin ja koivu soundaa paremmin ku haapa sustaini lisääntyy ja alapäätä reilusti lisää kovalla säröllä! Kaverin kaima teki tuon tapin mahongista omaan harley bentoniin ja soundit vetää tässä vaiheessa ohi jo sen isin gibsonista! Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani. |
Swan 23.03.2008 13:54:42 | |
---|
niin niin ja koivu soundaa paremmin ku haapa sustaini lisääntyy ja alapäätä reilusti lisää kovalla säröllä! Kaverin kaima teki tuon tapin mahongista omaan harley bentoniin ja soundit vetää tässä vaiheessa ohi jo sen isin gibsonista! Voi herranjestas. :) |
zädääm 23.03.2008 13:56:57 | |
---|
Voi herranjestas. :) aattelin vaan antaa vinkkiä kultakorville :D Itsehän erotan heti soundeista mistä tuo kyseinen tikku on valmistettu. Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani. |
Swan 23.03.2008 14:00:42 | |
---|
aattelin vaan antaa vinkkiä kultakorville :D Itsehän erotan heti soundeista mistä tuo kyseinen tikku on valmistettu. Mää painotin kestävyyttä vaan. Mulla on ruuvit alkaneet ennen pitkää kiertämään tyhjää koloissaan, kun ne on tilkitty tulitikulla. Hampitikku pitää ne jämptimmin paikallaan. |
zädääm 23.03.2008 14:06:11 | |
---|
Mää painotin kestävyyttä vaan. Mulla on ruuvit alkaneet ennen pitkää kiertämään tyhjää koloissaan, kun ne on tilkitty tulitikulla. Hampitikku pitää ne jämptimmin paikallaan. Mutta koskaan ei pidä aliarvioida ton tikun vaikutusta SOUNDIIN! Kerran yks kaveri kokeili kuusen neulasta siihen ja sen PRS custom kuulosti sen jälkee ihan rikkinäiseltä kanteleelta, plunk plunk oli ainoa mitä siitä kepistä sen jälkee irtosi. Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani. |
hapan 23.03.2008 14:07:37 | |
---|
Mutta koskaan ei pidä aliarvioida ton tikun vaikutusta SOUNDIIN! Kerran yks kaveri kokeili kuusen neulasta siihen ja sen PRS custom kuulosti sen jälkee ihan rikkinäiseltä kanteleelta, plunk plunk oli ainoa mitä siitä kepistä sen jälkee irtosi. Heh, toiset ei vaan osaa käyttää tunnetta noitten neulasten kanssa... hevareiden ongelma, MOT. |
pekurides 23.03.2008 15:23:21 | |
---|
mULLA ON KANSSA schallerit mutta en ole omistani vielä tähän päivään mennessä löytänyt ensimmäistäkään tappia..... oli pakko :) ruuvit kyllä löytyi.... Tunteella päin vittua. |
Murgo 23.03.2008 16:59:47 | |
---|
mULLA ON KANSSA schallerit mutta en ole omistani vielä tähän päivään mennessä löytänyt ensimmäistäkään tappia..... oli pakko :) ruuvit kyllä löytyi.... Kyllä minä paremman sanan puutteessa voisin kutsua sitä osaa joka lukitsee hihnassa olevan osan kitarassa olevaan osaan tapiksi... Joka pilkunviilaukseen ryhtyy se pilkunviilauksen kestäköön :) Ei vaan, itsekin luulin ensin tuon otsikon perusteella että ongelma on nimenomaan noissa lukkotapeissa jotka eivät lukitse kunnolla koska ovat liian lyhyet tms. ,mutta vanha tuttu väljän ruuvinreiän ongelmahan täällä taas nosti rumaa päätään ja jälleen kerran myös samaa vanhaa hyväksihavaittua kikkaa tarjottiin... Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Quill 23.03.2008 17:03:45 | |
---|
Joo, kirjoitin liian nopeasti enkä käyttänyt järkeä tarpeeksi (juuri nuo ruuvit olivat liian kapeat), mutta nyt on homma korjattu nikseillä, eli iso kiitos kaikille vastanneille. |
InYourFace90 23.03.2008 18:25:28 | |
---|
Itellä kanssa nuo lukot löytyy, mutta ruuvit ei meinaa pysyä kitarassa. :( Pitää olla kokoajan kiristämässä ruuveja. Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |