Aihe: Halvat Fender Squierit
1
Tender
20.03.2008 20:30:48 (muokattu 20.03.2008 20:34:51)
Onko näist alle satasen peleistä mihinkää? http://www.thomann.de/fi/fender_squier_bullet_strat_rw_bk.htm

EDIT: No tuli vähä lyhyt kirjoitus, mutta enpä noita ole ennen huomannut kun olen käyny kuolaamassa noita skittoja. Tuskin tuohon hintaluokkaan seuraavaa kitaraa katsonkaan.
esprit de corps
20.03.2008 20:38:18
Minä olen soittanut vanhemmilla 90-luvun alussa valmistetuilla affinityilla ja sitten näillä uudemmilla. Ne mielestäni ajaa asiansa jotenkin, aloittelijoille varsinkin, mutta onhan ne aika rimpuloita. Jos hienosti sanoisin, niin niissä on aika yksiulotteinen soundi ja ne ovat raskaita soittaa, mutta tekevät, mitä niiden pitää. Suppeassa mielessä.

Bulleteista en osaa sanoa, vastasin enemmänkin otsikkoon halvat Fenderin Squierit. Mutta jos ihan mutulla pitäisi heittää, niin eipä noista bulleteista mitään kummeempaa löydy.

Jos ei oo rahaa oikeeseen kitaraan, niin osta sellanen. Ei mulla muuta. Pääsiäistä sinnekin. ; )
Vähän niinku muumi.
Tender
20.03.2008 22:06:48
Minä olen soittanut vanhemmilla 90-luvun alussa valmistetuilla affinityilla ja sitten näillä uudemmilla. Ne mielestäni ajaa asiansa jotenkin, aloittelijoille varsinkin, mutta onhan ne aika rimpuloita. Jos hienosti sanoisin, niin niissä on aika yksiulotteinen soundi ja ne ovat raskaita soittaa, mutta tekevät, mitä niiden pitää. Suppeassa mielessä.

Bulleteista en osaa sanoa, vastasin enemmänkin otsikkoon halvat Fenderin Squierit. Mutta jos ihan mutulla pitäisi heittää, niin eipä noista bulleteista mitään kummeempaa löydy.

Jos ei oo rahaa oikeeseen kitaraan, niin osta sellanen. Ei mulla muuta. Pääsiäistä sinnekin. ; )

Joo kiitos samoin. Ei jummarra miks ne nyt nykyää tekee tämmösiä Harley Bentoneita ja Squiereita joista ei oo kuin haukuttavaksi. :P Ja sitten nää kitarat missä lukee lavassa että "Gibson" ja lapussa viientoista vuoden taskurahat.
esprit de corps
20.03.2008 22:09:50
Joo kiitos samoin. Ei jummarra miks ne nyt nykyää tekee tämmösiä Harley Bentoneita ja Squiereita joista ei oo kuin haukuttavaksi. :P Ja sitten nää kitarat missä lukee lavassa että "Gibson" ja lapussa viientoista vuoden taskurahat.

Minähän sanoin, että ne affinityt ajaa asiansa aloittelijoille!

Menepä joskus soittamaan sitä Gibsonia. Tai sitä kallista Fenderiä. Ei se hintalappu siinä ihan imagon takia roiku. Ja näistä halvemmista yritin oikeasti sanoa jotain, en vain lynkata.
Vähän niinku muumi.
MadMatt
20.03.2008 23:20:24 (muokattu 20.03.2008 23:25:18)

Minähän sanoin, että ne affinityt ajaa asiansa aloittelijoille!

Mä oon kaverin muksun vastaavaa soitinta testannut ja kyllä sillä kelpaa aloittelijan soitella. Turha näitä on niihin oikeisiin fendereihin verrata. Ihan hyvät vaughanit tollakin lähtee jos sormet toimii ;) Ainoo ongelma että ei oikeen virettä pidä mutta kuten sanottu ihan passeli peli aloittelijalle. Mulla oli aloitellessani paljon huonompi strato tuohon verrattuna...
Nothin' but the blues
bfoc
20.03.2008 23:26:50
Näissä halpiksissa on aina mietittävä että mitä haluaa. Alle satasen keppi ei todennäköisesti ole mikään mahdottoman hyvä, ainakaan sähköisesti. Akustisesti sotettuna ja muuten ominaisuuksiltaan voi olla ihan kelvollinen peli verrattuna korkeampaankin hintaluokkaan. Loppuelämän kitaraa tuosta tuskin tulee mutta voi ainakin vuoden - pari kokeilla että kiinnostaako soittaminen.

Kannattaa muistaa että siihen satasen keihään ja Gibsonin väliin mahtuu paljon laatuisaa tavaraa. 400-500€ saa uutenakin jo kelpo pelin ja käytettynä voi tulla löytö eteen 250-300 eurolla.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
MadMatt
20.03.2008 23:30:51

Ei tässä hintaluokassa soundeja ajatella...vaan lähinnä jonkunlaista soitettavuutta
Nothin' but the blues
koponen
21.03.2008 00:09:22 (muokattu 21.03.2008 00:10:02)
Squierin bullet on ehkä paras valinta aloittelijalle jolla on todella tiukka budjetti. Tuohon kaveriksi microcube niin jo on alle kahden markan melkoisen asiallinen paketti.
If it says Marshall on the front, you're good to go
spidertrap
21.03.2008 00:23:14
Kyllä noi Squierit on ihan ok kitaroita.Mun kokemuksella,ne pari mitä olen omistanut.Kotona hyviä,treenikämpällä sontaa noin tiivistettynä.Mutta voihan noihin tietysti uudet mikin vääntää.
Noin halvalla kun lähtee niin tilaukseen vaan.Fenderin esikartano.
B-tone-flat
21.03.2008 10:05:38
Niinpä. Kaikki on suhteellista. Noissa halvoissa squiereissa on puupuoli ihan jees ja kyllä sähköpuolikin passaa jos ihan vaan harrastussoittoa ajatellaan. Kyllä niillä keikankin soittaa jos ei mahdottomia vaadi. Mutta ei perus jenkkifenkullakaan tunnu pärjäävän. Siihen pitää vaihtaa vintage-talla, paremman nauhat, kaulan lakkaus uusiksi, Vintage-mikit, Paremmat viritimet. Sitten vaihdetaan body johonkin eksootisesta puulajista tehtyyn ja hankitaan kunnon kaula johon vaihdetaan otelauta myös. Lopuksi teetetään "kunnon tseba" Soitinrakentajalla.

Vahvistimeksi hommataan boutiquue styrkkari about 3000 eurolla kun ollaan ensin kokeiltu puolenkymmentä erilaista mallia tai merkkiä. Siihen sitten tusinan verran erilaisia speduja, boutique tottakait. Eikä sitä oikeata saundia tunnu löytyvän vieläkään!

Kuka tämä näillä kamoilla soitteleva hemmo sitten on? Tuskin uusi Jimi, Carlos tai Stevie. Se on se sama Kellaribändissä soitteleva keskiverto-hemmo kun kymmenen vuotta sitten.
jo_tu
21.03.2008 10:08:22
mulla on kans yhdellä kaverilla tollanen squier bullet strato, ja jokakerta kun sitä pääsen käpistelemään niin ihmettelen sen laatua... mun mielestä todellakin hyvä aloittelijalle, jos on pieni budjetti...
bfoc
21.03.2008 11:59:49
Ei tässä hintaluokassa soundeja ajatella...vaan lähinnä jonkunlaista soitettavuutta

Niinpä. Se on vaan tärkeä tiedostaa että niitä ei kannatakkaan ajatella ettei tule kuviteltua liikoja.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Kille
22.03.2008 10:27:11
Itselläni on Fenderin Squier Affinity ja muuten kitara on hyvä, mutta soundi on mielestäni liian tunkkainen. Mutta soundiin voi vaikuttaa mikkien avulla?
Kefiiri
22.03.2008 12:43:28
Itselläni on Fenderin Squier Affinity ja muuten kitara on hyvä, mutta soundi on mielestäni liian tunkkainen. Mutta soundiin voi vaikuttaa mikkien avulla?

Jos vika onkin vahvarissasi? Tai vanhoissa kielissä? Usein edullisemmat kitarat tuppaavat kuulostamaan liiankin kirkassoundisilta. Minkä mikkien käämilangan määrässä säästää, sen äänen kirkkaudessa voittaa!
Kimmo72
22.03.2008 15:07:58
On taas alkanu kaasuttaa toi Hello Kitty Strat :)
Pinkki tietenki.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)