Ois kakkoskitara hakusessa äärimetallikäyttöön. LTD MH-250 löytyy ja siihen olen ollut ihan tyytyväinen, mutta vireenvaihto eri bändien keikkoja varten riepoo. Kotikylän kivijalkakaupoissa ois nämä otsikon kaks myytävänä samassa hintaluokassa. Kumpi oisi kannattavampi ostos, vai olisiko kumpikaan? Itsellä gearituntemus hieman vajavaista. Kiitokset etukäteen! |
Kellyä olen joskus soittanut ja muitakin js32 sarjalaisia. Käsittääkseni jaska on floikalla (ellei ole js32T-malli) ja toi ex-200 on kiinteä. Ensimmäisenä on siis kyssäri, että haluaako floikan. Itse (ja siis itse) en käytä floikkaa, joten vältän sen hankkimista. Jos sitä ei käytä, on se haitta ja tarpeeton. Jos pääkitarassa ei ole floikkaa ja tykkää siitä kiinteästä tallasta, mene sillä. Toinen kyssäri tarpeesta on nauhat, eli kuinka usein mennään yli 22-nauhan. Jacksonissa 24, LTDssä 22 nauhaa. Mitä muuten tulee, niin perushalpamikit on molemmissa ihan ok, ja ainahan ne voi vaihtaa. Mitään autuutta ei noiden alkuperäisten vertailulla saavuta muunkaan hardwaren tai puiden osalta omasta mielestäni. Tärkeämpää on, että se tikku sopii omaan käteen ja on luonteva soittaa (keikkailtaessa varsinkin seisaaltaan). Halvemmissa saattaa myös se laadunvalvonta heittää ja on vähän kappalekohtaista silloin nauhojen päät ja muut. Jos ne on molemmat tarjolla kivijalkaliikkeessä, niin ultimaattinen neuvo on: mene ja kokeile itse. Sä tiedät parhaiten mikä sopii ja samalla voi testata että mikä kyseisen yksilön laatu on. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |