Aihe: Putkinuppi kasariheviin ja tukkametalliin, vol. 666
1
JuSu
14.02.2020 16:58:45
No niin.

Näitä ketjuja on varmaan tusinoittain, mutta kerran vielä veljet.

Kun nyt näin vähän vanhemmalla iällä piti vielä nuoruusvuosien musiikkia ryhtyä soittamaan, niin sitä varten sitten pitää hankkia vehkeitä.

Omistuksessa on mm. Marshall DSL20HR, joka soundinsa puolesta istuu aiheeseen kuin sialle henkselit. Desibelejäkin piisaa enemmän kuin riittävästi, mutta jotenkin siitä puuttuu sellainen ison raudan tuoma auktoriteetti. Siksi olen kohdistanut katseen vähän isompaan DSL:ään, olkoon sitten vanhempi brittiperäinen tai uudempi, jossa midit ja leikit. Kumpikin käy.

Mutta mutta. Mitähän en nyt näe? Tarkoitan, varmasti tuo isolohko-DSL toimii, mutta mitä muita vaihtoehtoja löytyisi, jos hintakatto on siellä 600 euron pinnassa pelkälle nupille? Torilla löytyy mm. kaksikanavainen JVM kohtuuhintaan, mutta mitä nettiä olen selaillut, niin DSL tuntuu saavan enemmän puoltoja kuin JVM. Pitäisihän mun toisaalta tietää, on mulla tuollainen joskus ollutkin. Niinkun 100 W DSL:kin.. =)

Eli jos pitäisi vedellä vanhempaa heviä Whitesnakesta Anthraxiin, niin mikä olisi Sinun valintasi? Tehoa n. 50 W tai enemmän, kaksi kanavaa ja efektilooppi olisi vaatimuksina, hintakatto mainittu edellä. Ja putkia pitää olla.

Kiitos!

JuSu
"Ennen oli kunnollista. Nytten ei oo kunnollista." -Repomies
Gary the pine
14.02.2020 17:06:26
2210 kun sopivasti sattuu kohdilleen, 900-sarjasta MkIII ja SL-X, kaikki on todistetusti tullut löydettyä kyseisellä budjetilla ja kaikki nuo toimittavat, onhan ne kuitenkin aikakausikorrektisti Äkta Skit.
Tulin, näin, paskoin housuun.
JuSu
14.02.2020 17:08:29
Gary the pine: 2210 kun sopivasti sattuu kohdilleen, 900-sarjasta MkIII ja SL-X, kaikki on todistetusti tullut löydettyä kyseisellä budjetilla ja kaikki nuo toimittavat, onhan ne kuitenkin aikakausikorrektisti Äkta Skit.

Voi kun löytäisikin 2205:n budjettiin... Eikös se ole sama peli kuin 2210, mutta 50 W? Ja näissähän pitäisi olla kai post -87 (?), ettei ole channel bleediä...?

JuSu
Gary the pine
14.02.2020 17:12:12
JuSu: Voi kun löytäisikin 2205:n budjettiin... Eikös se ole sama peli kuin 2210, mutta 50 W? Ja näissähän pitäisi olla kai post -87 (?), ettei ole channel bleediä...?

JuSu

Onhan se, vaan nuo 50W-versiot on jostain syystä enemmän kiven alla, mullakaan ei ole ollut kumpaakaan pikku-Wattia, 2204 / 2205, pitäis joskus koittaa tarraa kiinni kun osuu kohdalle.

Mutta satasestahan saa melko saman kapineen kun ottaa reunaputket pois.
Gary the pine
14.02.2020 17:14:58
2210 mulla on ollut useampia, 83-87 ja ehdottomasti paras ja terveimmän kuuloinen oli tuo vanhin niistä.
saapet
15.02.2020 17:56:15
Ei kyllä mene välttämättä budjettiin, mutta itse ajattelin lyödä oman DSL 40cr lihoiksi. Nuppimuotoon toi combo, ja elementti eteenpäin. Varsin toimivat mastervolat ja pedaalilla 4 "kanavaa", volaboosti ja loop on/off. Toimii pirun hyvin jo nykyisellään, mutta kaappiahan tuo haluaa allensa. 40w riittää aivan varmasti isompaankin möhinään. Käytettynä tietty toi budjettiin mahtuukin.
dropD
16.02.2020 13:45:52

Jos kaksi kanavaa ei ole must, niin Laney GH50L osuu kuvaukseen just eikä melkein. Kohtuu hintaan usein tarjolla. Kytkennällisestihän tuo on turboahdettu jcm800.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Kivijalka
16.02.2020 23:15:00
Carvin X100B oli mielestäni todella oiva kasaritukkapönttö, ainakin itsellä ollut uudempi mk IV.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
J_Mantyla
17.02.2020 02:20:58
eVh 50w osuu aika lähelle budjettia ja on kyllä tyly laite. Täältä myös ääni 2205:lle, tosin ne ajat jolloin noita tuonne kuudensadan hujakoille oli tarjolla ovat aikaa sitten menneet.
Ellei tänään niin sitten huomenna
JuSu
17.02.2020 12:54:31 (muokattu 21.02.2020 20:30:45)
J_Mantyla: eVh 50w osuu aika lähelle budjettia ja on kyllä tyly laite.

Tämmöisestä on nyt kauppa sovittu...

Kiitos kaikille vinkeistä!

JuSu
Shredator
17.02.2020 13:27:56

EVH lähti itsellä aika nopeasti kiertoon. 5150/6505 oli parempi, mutta EVH:n plussana on parempi clean-kanava ja midiohjaus.

Itse kyllä hehkutan tähän myös brittiläistä 100 w JCM 2000:sta. Hintaisekseen oikein mainio peli josta irtoaa juuri tähän genreen olennaisimmat soundit. Parempi kuin parit butiikkipajojen tonnitolkulla kalliimmat pelit. Toivottavasti nämä saa tulevaisuudessa enemmän arvostusta, sillä tässä on hommat kohdillaan (joskin se lead2 on vähän turha). Pientä kulttistatusta tuntuu keräävän kuitenkin koko ajan.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Kiksaus
19.02.2020 11:23:47 (muokattu 19.02.2020 11:24:09)

Jos jotain kiinnostelee suomalaisen Bluetonen näkemys ko. aiheesta, niin mulla olisi JCM800/SLO100 50w nuppi myynnissä. Kasarihommiin erittäin hyvä, mutta itselle täysin ylimääräinen tällähetkellä.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
JuSu
21.02.2020 20:31:23
Pikku-Eddie puhkuu tuolla kellarissa. Ei huono. Huomenna treeniksellä tositoimissa mitataan.

JuSu
Terry Pantheras
23.02.2020 21:33:24
Osta hyvä mies vihdoin SLO100, niin loppuu se vuosikausien vatuloiminen! ;) Tai vaikka se uusi 30W versio...
hevikukko
24.02.2020 23:54:54 (muokattu 24.02.2020 23:55:19)
Moi JuSu =)

Ootkos kokeillut ikinä Blackstarin HT50 nuppia? Siihen kun vaihtaa oikean raidan etukynttilöitä ni alkaa harmoniat kuulumaan ja tukkahevi Anthrax varma. Ennen ja jälkeen Mesan tuli testattua liuta Blackstareja. HT50 nuppi oli äkäisin ja 2 kanavainen sekä efektilooppi mukana. Pääset säätämään vielä British ja U.S and A soundin välille. Tämä toiminto oli paras kitarakohtaisesti ja mikit huomioon ottaen.
Jos soitto ei välillä kulje se ei vaan kulje....ollaan kaikki ihmisiä!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)