Aihe: Kitara ulkomailta. 1 | |
---|---|
![]() 14.02.2020 06:01:30 | |
Olen katsellut Freya Guitars sivuja,ja sieltä bongannut soittimen. Hinta olisi 299e+ n.86e. Postikulut. Arvon panelistit !! Kannattaako edes harkita ?? Mitä muita kuluja tulee päälle. ? Kiitos vastauksista jo etukäteen. | |
![]() 14.02.2020 06:23:24 | |
Irlannissa näyttäisi liike olevan, joten EU sisäisestä kaupasta ei tule muuta kulua, jos Suomen ALV on sisällytetty hintaan. Toinen asia onkin sitten se, että onko 299 euron kitara muutoin hintansa väärti? Minkälainen kitara se on? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 14.02.2020 07:17:00 | |
Les paul malli sunburst .!! Väri tommonen harvinaisempi... Itse asiassa mun omalta sivulta löytyy aika sama.! | |
![]() 15.02.2020 08:34:51 | |
Moi. arivoitto68: Kannattaako edes harkita ?? Tuohon tuskin kukaan mnettiläinen pystyy tyhjentävää vastausta antamaan. Omakohtaista kokemusta kyseisestä(kään) toimijasta ole, mutta tuo Fender-logon kopioiminen ei ainakaan ensivaikutelmaa paranna. Pikaisella vilkaisulla netistä löytyy käyttäjien mielipiteitä niin puolesta kuin vastaankin, joka on toki tämän bisnesmallin mukanaantuona ominaisuus. Voi johtua googlehaun painotuksista tai kapeasta otannasta, mutta valtaosa mielipiteistä ei rankkaa heidän myyntivalttinaan mainostamaa "itse" tehtävää säätöä/setuppia kovinkaan onnistuneeksi tai lisähinnan väärtiksi. Kyseessä ei ole missään nimessä ainoa EU:n alueella enemmän tai vähemmän omien speksien mukaan kaikoidästä soittimia tuova taho, päinvastoin, joten kyse lienee lähinnä siitä uskooko juuri heidän mainosylisanoja enemmän kuin jonkun muun vai ei. Jos olisi tarvetta, ja omalta kohdalta kaukoitähapiksen hankkimista ~400€ budjetilla miettisin, eikä tuollaista "25th anniversary red-/cherryburst" kopiota jo ennestään olisi, mulla kääntysi katse Epiphoneen, Harley Bentoniin, Rocksoniin, Vintageen tai Jack & Dannyyn. Ja ostopaikaksi joku suurempi nettikauppa jonka takuuseen/asiakaspalveluun olisi suurempi luotto. arivoitto68: Mitä muita kuluja tulee päälle. ? Kuten tuossa ylläkin jo todettiin, jos (ja toivottavasti kun) hinta sisältää alvin, ei mitään. Vaikka tavallaan hivenen syrjässä ainakin meidän näkövinkkelistä sijaitseekin, Irlanti on edelleen yhtälailla EU:ta kuin mekin, joten periaatteessa kyseessä on yhtä paljon tai vähän ulkomailta ostaminen kuin vaikkapa Saksalaisista verkkokaupoista vastaavan hankkimisessa. T:Samuli | |
![]() 15.02.2020 10:02:15 | |
arivoitto68: Olen katsellut Freya Guitars sivuja,ja sieltä bongannut soittimen. Hinta olisi 299e+ n.86e. Postikulut. Arvon panelistit !! Kannattaako edes harkita ?? Mitä muita kuluja tulee päälle. ? Kiitos vastauksista jo etukäteen. En edes harkitsisi, koska tuossakin hinnassa on pelkät postituskulut melkein 25% kitaran hinnasta. Les Paul halpiksia on Torit täynnä, ja Lahdessa asuvalle varmaan ihan noutomatkan päästä ilman postikuluja. https://www.freyaguitars.ie/product … -custom-style-freya-lp-2c-sunburst/ Komean näköinen kitara, mutta todellisuus soittokokemuksineen tuskin vastaa kuvaa. Tuntemattoman brändin hinta myydessäsi eteenpäin Torilla ehkä satku. Epit ja Tokait on siinä mielessä parempia vaihtoehtoja, ja jos budjetti on nelisensataa saat jo käytettynä muita kuin hinnat alkaen malleja. | |
![]() 15.02.2020 10:32:26 | |
Terve kaikille osallistujille.!! Kiitoksia kommenteista ja mielipiteistä. Näiden perusteella pidättäydyn tosiaan sitten ihan soittimissa Joita täällä ja tori.fi myydään.!! | |
![]() 15.02.2020 10:41:37 (muokattu 15.02.2020 10:43:48) | |
"Freya guitars we set out to provide instruments that are made of quality materials, not cheap imitations." https://www.freyaguitars.ie/product … yle-tree-of-life-inlay-hsh-pickups/ Vaikuttaisi vahvasti taas "kitaranvalmistajalta", joka on keksinyt Alibaban/Aliexpressin. Näitä muuten riittää aika paljon ja on toiminnassa ympäri maailmaa. Minäkin voin tilata bulkkina Kiinasta kopioita ja leikkiä kitaranvalmistajaa. Nämä Freyan yrittäjät vaikuttavat olevan vielä poikeuksellisen laiskoja suunnitelutyössään. Logo lapaan ja voilà oma malli on markkinoilla. Ei tietenkään tarkoita, että automaattisesti paskoja kitaroita, mutta jos Kiinalaisen kopion haluan, niin voin varmaan tilata sen suoraan Kiinasta maksamatta Irlantilaiselle välikädelle mitään. Kuten moni on jo todennut. Epiphone, Tokai, Harley Benton, Samick, Wolf yms. tarjoavat uutena ja käytettynä varmasti paremmin arvonsa säilyttäviä ja luultavasti ominaisuuksiltaankin parempia kitaroita. Jos Freya olisi 150 euroa, niin voitaisiin miettiä, mutta 300 eurolla alkaa saada hyviäkin Epejä. Taitaa saada kaikista parhaan Harley Bentonin LP-mallinkin. | |
![]() 15.02.2020 12:57:42 (muokattu 15.02.2020 12:58:09) | |
Tuo näyttää kiinan feikki les paulilta. Niitähän voi myös tilata mil vaan logolla lapaan kuka vaan myös suoraan Kiinasta/ Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni- | |
![]() 16.02.2020 08:07:31 | |
Sen verran ihan pakko sohaista vielä....kun aina näistä kopioista puhutaan. Eikös jokainen Les Paul kitara ole kopio tuosta ensimmäisestä Les Paul kitarasta... | |
![]() 16.02.2020 08:45:32 | |
arivoitto68: Sen verran ihan pakko sohaista vielä....kun aina näistä kopioista puhutaan. Eikös jokainen Les Paul kitara ole kopio tuosta ensimmäisestä Les Paul kitarasta...a Tavallaan, mutta jotkut kopiot on 100x parempia kuin toiset. Et tule koskaan saamaan reunalistallista Les Paul-mallin kitaraa yksiosaisella kannnelle kolmellasadalla ellei kyseessä ole täysi feikki. | |
![]() 16.02.2020 09:07:17 | |
Kyllähän se asia näin on. !! Eli tosiaan tuo ajatus kuollut ja kuopattu. !! No niin, olen juuri tehnyt tilauksen eräältä erittäin mukavalta herrasmieheltä,jonka kanssa tein kitara kaupat marraskuussa Maison kitarasta. !! Hän ostaa joskus silloin tällöin Burny Les Paul kitaroita suoraan Japanista. Ja nyt siis puhutaan -80 luvun Custom mallista. Toivoisin käyttäjä kokemuksia kyseisestä kitarasta. Tähän asti olen kuullut laitteesta pelkkää hyvää. Les Paul kitaran vankkumaton Fani olen ollut vuodesta -83, ja on käynyt sylissäni jos ja vaikka mitä merkkiä ,mutta ei koskaan Burnya. Ja tosiaan arvon palstan vierailijat,jos saan pyytää. Tosiaan käyttäjä kokemuksia,eli vain heiltä,jotka ovat kitaraa joskus kokeilleet ja aina vaan parempi josko vielä kita- ran omistat. Kitoksia jo etukäteen. !!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)