Aihe: Skeba kiertää!!
1 2
RX10
23.03.2003 14:36:03
Mitä voin tehä kepilleni että se ei kirtäis niin pirusti? Volaa ei tarttee marshalista laittaa ku vitoselle niin rupee kiertää. Mikkien vaihto ei varmaan kannata ku kitara on halpis Jackson RX10. Oon kuullu jotain mikkien vahauksesta.. Auttaisko se? Tai voiko mikkejä säätää jotenki??
askomiko
23.03.2003 15:13:15 (muokattu 23.03.2003 15:15:17)
Eih!!! Hieno pitkä viesti hävisi. Paska netti!

No, kummiskin, jos vinkuminen on koko ajan sama ääni, sikakorkea vinkuminen, niin mikin syy. Jos taasen soitettu nuotti kiertää, niin sehän on vain kaunista. Säröä vähän pois niin sen saa haltuun. Makuuhuoneessa hirmuinen särö voi kuulostaa hyvältä, mutta bändivoluumilla se vain vinkuu.

Mikin vinkuminen johjtuu löysästä kelasta, joka alkaa värähdellä äänen mukana.

Mikin vahaus tee-se-itse -henkilölle:
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.html

Prkle, viestin häviäminen vituttaa.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
RX10
23.03.2003 15:19:05
Eih!!! Hieno pitkä viesti hävisi. Paska netti!

No, kummiskin, jos vinkuminen on koko ajan sama ääni, sikakorkea vinkuminen, niin mikin syy. Jos taasen soitettu nuotti kiertää, niin sehän on vain kaunista. Säröä vähän pois niin sen saa haltuun. Makuuhuoneessa hirmuinen särö voi kuulostaa hyvältä, mutta bändivoluumilla se vain vinkuu.

Mikin vinkuminen johjtuu löysästä kelasta, joka alkaa värähdellä äänen mukana.

Mikin vahaus tee-se-itse -henkilölle:
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.html

Prkle, viestin häviäminen vituttaa.

Joo sama ääni on kokoajan... Eli vika on mikissä, mitä sille voi tehä????
Antti1
23.03.2003 15:36:16
Eli vika on mikissä, mitä sille voi tehä????

Koitappa vahata tuon nettiosoitteen ohjeen mukaan. Halpaa touhua. Kannattaa vaan tehä huolella ettei vahingossa pilaa mitään. Ei pitäisi kuitenkaan vaikea homma olla.
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
askomiko
23.03.2003 17:26:39 (muokattu 23.03.2003 17:27:07)
Tai eti tallamikiksi (jos se nyt on tallamikki kun vinkuu) joku käytetty duncani/dimarzio tai vastaava. Sen verran touhuamista kummiskin, halpismikin vahaamisessa. Vähän sama kun possun harjaaminen; se on silti possu.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Blue Apocalypse
23.03.2003 20:23:30
Tai eti tallamikiksi (jos se nyt on tallamikki kun vinkuu) joku käytetty duncani/dimarzio tai vastaava. Sen verran touhuamista kummiskin, halpismikin vahaamisessa. Vähän sama kun possun harjaaminen; se on silti possu.

Puhutte vähän mutta asiaa. En kyllä lähtis itse vahaamaan mitään paskoja mikkejä, paskat ne on senkin jälkeen, mutta eivät vingu.
Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin.
Tatu
23.03.2003 20:47:01
Mullon Tokaissa joku ihan kämänen tallamikki, jonka selässä lukee SAM SUNG. Vinkuu kans niin helavatisti ja taidan yrittää tuota itse-vahaamista, koska se mikki on mulle ihan riittävän hyvä, kunhan ei vaan ulvo.
Hulluna on hyvä elää...
mikko1
24.03.2003 15:58:20
soittakaa mikit poispäin styrkkarista...;)
you could be mine...
RX10
24.03.2003 19:48:33
soittakaa mikit poispäin styrkkarista...;)

Ei auta... Mietin tuossa että jos sitteki laittais uudet mikit, niin ei tarvis ruveta ton vahan kaa leikkii. Mitä ehdottaisitte, kun soittelen hevanderia tyyllin Dream Theater, Iron Maiden yms. Noi dimarzion evolutionit ois varmaan aika maukkaat, mutta ehkä liian hyvät/kalliit tähän mun skepaan. Mitä ehdottaisitte talla ja kaula humppareiks? Hinta ei mieluusti kovin korkee...
Pahisguy
24.03.2003 22:31:40
Eikö ois sama sotkia se mikki silikooniin ja kiertää sähköteippiä päälle?
Ihan sama mitä teet, kunhan teet sen tyylilllä! It aint what you do, it´s how you do.
RX10
24.03.2003 22:47:06

Silikooni ei kyllä oo hyväks mikeille, eikös se jotenki "hajota" kuparia?
fox
25.03.2003 01:21:00

Ei, koska silikooni ei mee sinne kelan sisään. Synteettistä mehiläisvahaa käyttävät väet. Päälle voi vetää sitte vaikka sähköteippiä, tms. erkkaria kyllä. Se kama mihin jotkut mikit on valettu, se musta - se ei ole ihan tavallista silikonia. Silikonissa on käämilangan eristeelle haitallisia kemikaaleja, tosin on hyvä muistaa vahatessa että se eriste ei myöskään tykkää korkeista lämpötiloistakaan.
Liikapatti
21.01.2008 16:29:03
Käykö ulkotulissa oleva vaha mikkien vahaukseen, jos tuoteseloste kertoo materiaalin olevan parafiini??
http://mikseri.net/tykinruoka
fox
21.01.2008 17:54:21

Käykö ulkotulissa oleva vaha mikkien vahaukseen, jos tuoteseloste kertoo materiaalin olevan parafiini??

Kun se parafiini ei välttämättä sula sellasissa lämpötiloissa, joissa se käämilangan eriste on jo sulanu.. Senpä vuoksi käytetään noita asiaan tarkoitettuja alhasemman sulamispisteen parafiineja, ja sekoitettuna vaikka sitte sitä synteettistä mehiläisvahaa..
Sama juttu ku otelaudan öljyäminen ruokaöljyllä. Miks täytyy käyttää sellasia aineita jotka ei ko. hommaan ole tarkoitettuja, ei niistä nyt niin massiivisia "hinnansäästöjä" ole mahdollisiin haittoihin verrattuna. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kitaristijeesus
23.01.2008 22:19:02

Säröä ja Trebleä pois :) oma vahvarinikin kiertää siinä kuutosessa hyvillä säröillä.
glamthrashhhhhh
Simo78
24.01.2008 08:20:40 (muokattu 24.01.2008 10:28:22)
Kitarapajasta käytettynä:
SEYMOUR DUNCAN SEYMOURIZER II: rewound 9,1 kOhm... 50e
e: (SEYMOUR DUNCAN LITTLE '59 BRIDGE: 12,3kOhm... 60e)--> tää oli sitten pienempää kokoa...

Tosta mikkien vahauksesta voidaan olla montaa mieltä, toiset suosii, toiset ei! Mä en ainakaan siihen leikkiin ole ryhdy ja eipä ole duncaneita tarvinnut vahailla ja eipä kierrä...

E: (niinkun tossa alempana sanotaan)olipas muuten tosiaan aika vanha ketju, joten mun vastaus on vähintäänkin tyhjänpäiväinen=) Kai ton 3 ja 8 voi sekoittaa?
ankkiz
24.01.2008 09:00:00 (muokattu 24.01.2008 09:02:30)

Nytkun ikivanha kiertoketju on nostettu, niin pitää itsekkin lainata ketjua vähän offtopikin muodossa, kun olen jo pitkään etsinyt yhtä Iron Maiden -vitsiä. Se löytyi jostakin näistä mikkienkierto topikeista, mutten onnistunut sitä löytämään.
Idea oli, että pojat kokeilivat teippaamista ja kaikkia vippaskonsteja, mutta kierto vain jatkui: A, D, E, A, D, E...

Mitenkä vitsi mahtoi sanatarkalleen mennä?

EDIT: viestiä muokattu helpommin luettavaksi
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa.
merirosvokissa
24.01.2008 09:53:48
Idea oli, että pojat kokeilivat teippaamista ja kaikkia vippaskonsteja, mutta kierto vain jatkui: A, D, E, A, D, E...

Repesin, plussa tuli.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
beatapple
24.01.2008 10:04:32

Kyllä se kierto voisi olla enempi E, C, D, E, C, D.
migreeni
24.01.2008 12:52:34 (muokattu 24.01.2008 12:54:29)

Mitä voin tehä kepilleni että se ei kirtäis niin pirusti?

Heheheheee... :D

Niin siis tuota passiivimikit kandee olla. Särö voi ihan hyvin olla nelosessa tai vähemmässäkin. Volan ylipäätään ei tarvi olla kova. Treblekin vaikuttaa asiaan, jos soundissa on liikaa ylädiskanttia niin helposti lähtee kiertäen. Muuttujia on monia. Vittumainen juttu, itsekin tuskailen silloin tällöin kun toisessa skebassa on EMG 81 (aktiivi) kiinni.

E: oho, kaveri viimeksi kirjautunut pari vuotta sitten :D:D:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)