Aihe: Boss me-50 saundien tallennus ja muokkaaminen?
1
pkangas
25.03.2008 13:40:11

Terve

Eli otsikko kertoo kaiken. Miten tapahtuu soundien tallenus ja muokkaaminen (bank) valikkoihin. Onko keikalla soundien vaihto muistipaikoilta jouhevaa? Itse olen käyttänyt laitetta ns. irtopedaali meinigillä. (Käsin ruuvaamalla.)
Omistan kyllä Lontoon kieliset manuaalit, mutta taito/ pitkäjänteisyys ei riitä värkkäämään sillä kielellä.

Neuvokaa oi taiteilijat!
Täytyy lähteä, että voi palata.
Simo78
25.03.2008 13:52:16
Kyllä ne soundit vaihtuvat, viivettä lukuunottamatta suhteellisen jouhevasti--> jos käyttää enempää kuin 3 soundia, niin erillinen bankin vaihtopedaali(t) kannataa hommata http://www.thomann.de/fi/boss_fs5u.htm

Soundien talletus on helppoa kuin heinänteko. Eli teet soundin sellaiseksi kuin haluat, painat memoryä--> valitset bankin mihin haluut tallettaa (bank nuolilla ja /tai polkimella)--> painat uudestaan memoryä. Tallettaa siis jokaisen potikan asennon siten miten olet sen laittanut, muokatessa joudut sitten pyörittäämään potikkaa, että "lukitus" häviää. Oliko tarpeeksi epäselvästi kirjoittettu? Toi on vaikeempi selittää kuin tehdä...
CSatan
25.03.2008 16:33:08
Maahantuojalta saa ilmaseksi ohuemman läpyskän mihin on suomennettu nuo tarpeelliset toiminnot. Tuosta on ollut aiemmin juttua täällä.
Se on helppoa kun sen osaa.
Snapo
25.03.2008 17:02:19 (muokattu 25.03.2008 17:02:48)
Tossa on mun mielestä se vaan aika kämästä, että myös master volume kirjotetaan sillä asetuksella millä se nyt sattuu olemaan. Eli jos kotivolumeilla tekee keikalle soundeja bankkeihin nii viduiks män, jos keikkapaikalla lähetään kylmiltään soittamaan.. En muutenkaan ite käyttäny tätä bank hommaa niin paljoa, oisinko kerran kokeilumielessä tehny yhteen pankkiin kahelle polkimelle säröt ja kolmannelle jonkun vähän kompressoidun chorus clean soundin delaylla höystettynä. Enemmän tuli ruuvattua ihan käsipelillä uudet soundit ilmoille. Pankkia vaihtaessa siinä tosiaan on pieni viive, joka taas tekee vähän kömpelöksi käyttää keikalla tietyissä tilanteissa. Oli miten oli, minusta varsin asiallinen multihärpätin tuohon hintaan.
viddunääs
juuso a
26.03.2008 13:43:36

Oli miten oli, minusta varsin asiallinen multihärpätin tuohon hintaan.

Ehdottomasti. Itse ostin torilta käytettynä ja näyttää sille, että mun käyttöön juuri oikea laite. Voisi tuon lisäpedaalinkin vielä ostaa vaikka toistaiseksi on näyttänytkin siltä etten sitä tarvitse. Onkos maahantuojalle jotain sivuja, josta voisi tilata ton manuskan?
Grissom tietää kaiken
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)