Aihe: Tokai loverock 1 | |
---|---|
![]() 16.03.2008 09:55:58 | |
Onkohan moinen lespo hyväkin kun tuntuu aina välillä kuulevan kehuja Tokain kitaroista?Toi oheinen lienee Korealainen joten mikit on arvoitus.Tietoa rupeaako huutamaan herkästikin?Vai saako viedä kitarapajalle samantien? http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12201017 | |
![]() 16.03.2008 10:59:05 | |
hommaa Jaappanin peli, ei Korealaisia. 100x laadukkaampia. | |
![]() 16.03.2008 11:08:53 | |
Itselläni oli tuollainen käytettynä ostettuna. Ihan mukava peli, vaikkakin virityskoneistoja joutui vaihtamaan. | |
![]() 16.03.2008 11:22:34 | |
Toi oheinen lienee Korealainen joten mikit on arvoitus. Eihän ne mitään arvoituksia ole. Gotohin valmistamia MK4-mallisia humbuckereita pari kappaletta. Halvalla valmistettuja ja soundiltaan jokseenkin ohuita ja hampaattomia. Ne ei vain purase niin kuin pitäisi. Vaihto onpi suositeltavaa jos haluaa kitaran soundaavan paremmalta. Tosin, tuo ALS-48 on jo valmiiksi täysin eri puista tehty kuin LePakot noin niin kuin perinteisesti (ja yleisesti). byt' v kurse volkov | |
![]() 16.03.2008 15:06:02 | |
Itellä ollut tuollainen nyt noin 3 vuotta ja tykkään edelleen eniten, vaikka noin tonninkin kepakkoa löytyy. Mikit olen vaihtanut Lindy Fralinin puolitettaviin Paffeihin. Kallis hankinta mutta täysin sen arvoinen. Myös halvemmalla saa hyviä mikkejä, sillä ne on kyllä melkeimpä vaihdettava myös minun mielestäni. Virityskoneistot ym. pelanneet erittäin hyvin kunhan pitää satulan kunnossa ja venyttelee kielet kun uudet laittaa jne. Itse ostin tuon joskus noin 550€:llä ja mielestäni on sen arvoinen. Japanilaiset eivät mielestäni ole niin paljon parempia kuin voisi luulla, ainakaan ne muutamat mitä olen kokeillut. Niissäkin on aika heikkoa mikkiä, ja tuo agathis puukin soi mielestäni ihan hyvin, vaikka siitä toista puhutaan. Mutta testiä jos onnistuu. Noita löytyy kyllä joka toisesta liikkeestä. Ja jos osaat pitää silmät auki käytettyjen varalta niin voit tehdä todella hyvät kaupat. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 16.03.2008 17:36:23 | |
Itellä ollut tuollainen nyt noin 3 vuotta ja tykkään edelleen eniten, vaikka noin tonninkin kepakkoa löytyy. Mikit olen vaihtanut Lindy Fralinin puolitettaviin Paffeihin. Kallis hankinta mutta täysin sen arvoinen. Myös halvemmalla saa hyviä mikkejä, sillä ne on kyllä melkeimpä vaihdettava myös minun mielestäni. Virityskoneistot ym. pelanneet erittäin hyvin kunhan pitää satulan kunnossa ja venyttelee kielet kun uudet laittaa jne. Itse ostin tuon joskus noin 550€:llä ja mielestäni on sen arvoinen. Japanilaiset eivät mielestäni ole niin paljon parempia kuin voisi luulla, ainakaan ne muutamat mitä olen kokeillut. Niissäkin on aika heikkoa mikkiä, ja tuo agathis puukin soi mielestäni ihan hyvin, vaikka siitä toista puhutaan. Mutta testiä jos onnistuu. Noita löytyy kyllä joka toisesta liikkeestä. Ja jos osaat pitää silmät auki käytettyjen varalta niin voit tehdä todella hyvät kaupat. Mulla on myös tuo sama kitara ja hyvin toimii. Sen haluan korjata että body ei ole agathisania vaan leppää. Harjottelemalla oppii=) | |
![]() 16.03.2008 19:34:25 | |
Virittimet ovat suoraan sanottuna perseestä. Muuten aivan mahtava peli kun vaihtaa mikit. Itse tuunasin vintage(joku tumma) sunburstiin seymour tunkkaisen alnico pro II ja tuli kunnon slash-peli. Kelpaa muuhunkin tietenkin;) elämän tarkoitus on 42 | |
![]() 16.03.2008 19:50:31 | |
Niin rupeaako noi alkuperäiset mikit ulisemaan pahastikin isoilla volyymeilla?Ei huvita mikään mikkien vaihto pätkääkään kun muutenkin olen sitä tyyppiä joka mielummin ostaa uuden kitaran sen sijaan että rupeaa vaihtamaan kieliä. | |
![]() 18.03.2008 01:15:56 | |
Niin rupeaako noi alkuperäiset mikit ulisemaan pahastikin isoilla volyymeilla?Ei huvita mikään mikkien vaihto pätkääkään kun muutenkin olen sitä tyyppiä joka mielummin ostaa uuden kitaran sen sijaan että rupeaa vaihtamaan kieliä. &%¤#, mikä ammattihuumorimies!!! Tosiaan kannattaisi kuitenkin harkita sitä kieltenvaihtamisen opettelua;) Siitähän se kuitenkin sulla on kiinni. Vai mitä:) Ei ne mitään ulise, siis mikit meinaan. Tosin en mitään supergaineja käytäkkään. Vaikka tosta sun kirjoitustyylistä kyllä melkein veikkaisin, että meidän maksimi gaineilla on kellotaulua hyväksikäyttäen vähintään seitsemän tuntia eroa. Yllättävän hyvä kitara mun mielestä. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 18.03.2008 01:45:01 | |
Itellä on ollu tommonen korean lespa jo varmaan kolmatta vuotta ja hyvin se on pelannu. Tallaan mikin oon vaihtanu, mutta kyllä ne alkuperäisetkin menee. Tottakai eroa niihin jaappanin vehkeisiin on, mutta niin on hinnassakin. Hyviä pelejä hintaisekseen. Ei ongelmia. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ | |
![]() 18.03.2008 20:55:26 | |
Sen haluan korjata että body ei ole agathisania vaan leppää. Tätä en heti ole valmis nielemään;) Mun mielestä tuo on agathista, ainakin omassani. Saattaa olla, ja nyt kun muistelen niin voikin olla, että uudemmissa (myös ehkä vanhemmissa?) on tuota leppää. Itselläni on muistaakseni vuoden 04-malli. Ainakin muistelisin tuosta joskus Jkl:n Musapörssissä keskustelua käyneeni. Tokain näissä halvemmissa stratoissa kyllä ainakin käytetään leppää. Japanin lespoista en ole varma, luulisin että mahonkin ovat, liian laiska olen nyt tarkistamaan. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 18.03.2008 21:14:21 | |
Tätä en heti ole valmis nielemään;) Mun mielestä tuo on agathista, ainakin omassani. Saattaa olla, ja nyt kun muistelen niin voikin olla, että uudemmissa (myös ehkä vanhemmissa?) on tuota leppää. Itselläni on muistaakseni vuoden 04-malli. Ainakin muistelisin tuosta joskus Jkl:n Musapörssissä keskustelua käyneeni. Tokain näissä halvemmissa stratoissa kyllä ainakin käytetään leppää. Japanin lespoista en ole varma, luulisin että mahonkin ovat, liian laiska olen nyt tarkistamaan. Noita korealaisia als-48 malleja on esim vuoden 1999 ja 2000 luettelon mukaan tehty useista materiaaleista väristä riippuen, Plywood (puuta ei ilmoitettu), Flamed Sycamore/Alder, Maple/Alder. Uusimmissa katalogeissa sama linja jatkuu, eli Maple/Alder lienee se yleisin yhdistelmä. Japanin LS:t ovat taustaltaan jotain mahonkilajia, jonka päällä on vaahteraa. Matti | |
![]() 18.03.2008 23:10:19 | |
&%¤#, mikä ammattihuumorimies!!! Tosiaan kannattaisi kuitenkin harkita sitä kieltenvaihtamisen opettelua;) Siitähän se kuitenkin sulla on kiinni. Vai mitä:) Kait sitä vois harkita,yli kaksikymmentä vuotta soittanu ja vieläkin vihaan sitä v***n kielten vaihtamista.Sitä varten on kitarateknikot :D. | |
![]() 19.03.2008 22:33:23 | |
Kait sitä vois harkita,yli kaksikymmentä vuotta soittanu ja vieläkin vihaan sitä v***n kielten vaihtamista.Sitä varten on kitarateknikot :D. Joo, vakavasti ottaen ei se kielten vaihtaminen mitään herkkua ole... Tossa pari viikkoa sitten vaihdoin kaverin bassoon ja omaan bassoon kielet ja totesin, että pitäs visiin alkaa basistiksi:) Niin helppoa ja nopeata se kielten vaihtaminen niihin on... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 19.03.2008 23:42:13 | |
Minä olen omaan Tokai ALS-48:iin erittäin tyytyväinen. Mikit vaihtamalla voisi irrota tietysti vähän tanakampi soundi, mutta ei häiritse merkittävästi. Virityskoneistossa ei ole mitään vikaa, vire pysyy todella hyvin! Puumateriaaleista en osaa sanoa sen kummemmin mitään, mutta epäilisin leppärunkoiseksi. kyseessä on vuosimalli jotain 2000-2003. Hyvä kitara, hinta-laatu suhde ainakin tässä yksilössä erittäin kohdallaan. But what would Musamies do? | |
![]() 20.03.2008 13:19:23 | |
Virityskoneistossa ei ole mitään vikaa, vire pysyy todella hyvin! Mulla on sitten sattunut mukaan varmaan joku sekundakappale, koska tuntuu että koko ajan saa soittaessa korjata virettä. elämän tarkoitus on 42 | |
![]() 21.03.2008 21:48:02 | |
Mulla on sitten sattunut mukaan varmaan joku sekundakappale, koska tuntuu että koko ajan saa soittaessa korjata virettä. Mä luulen, että pienellä satularempalla selviäsit ongelmistasi... Luultavasti kielet vaan tarkertelee satulaan ja virityskoneistossa ei välttis mitään vikaa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 24.03.2008 14:08:19 | |
Onkohan moinen lespo hyväkin kun tuntuu aina välillä kuulevan kehuja Tokain kitaroista?Toi oheinen lienee Korealainen joten mikit on arvoitus.Tietoa rupeaako huutamaan herkästikin?Vai saako viedä kitarapajalle samantien? http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12201017 Korean Tokaissa huonoa: virittimet, elektroniikka, satula, mikit, puut ja viimeistely. Japanin versioissa pieniä ja vähän suurempiakin parannuksia(120 ja siitä ylöspäin laatua (noin yleisesti! Hintakin nousee 1000+ uutena) Kun korjaat kaikki noi viat, mitkä yleensä voit on rahaa mennyt satoja euroja. Suosittelen metsästämään käytettyjä Gibsoneita (Classic ja Standard) Ebaystä. 800-1100 saat kitaran johon ei tarvitse vaihtaa mitään. Studion saat halvemmallakin. Kulttuurista puolet on tuuria | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)