Aihe: TS-9 modit?
1
ekorocket
06.04.2008 17:39:21
Mitäs kaikkia näitä on yleisimpiä ja hyväksi havaittuja, ja mitä ne tekevät saundille? Itselläni on 80-luvun puolenvälin aikainen TS-9, ja välillä tulee sellainen olo, että olisi kiva saada lisää voimaa saundista, meinaa toisinaan köhä loppua vähän kesken.

Niin, ja kukas näitä tekee pääkaupunkiseudulla? Älkää pliis vastatko "tee itse", koska en omaa kiinnostusta kolvailuhommiin.
0101978
06.04.2008 19:01:14
Jos kerran kyseessä on alkupeärinen TS-9 niin itse ostaisin sen kaveriksi jonkun toisen pedaalin. Noilla orginaaleilla Tubescreamereillä kun on jo keräilyarvoa jonkin verran, niin en itse tuollaista lähtisi modauttamaan.
Tai sitten ostaisin ReIssue-mallin ja modauttaisin sen.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
esprit de corps
06.04.2008 19:04:09 (muokattu 06.04.2008 19:04:47)
Samaa mieltä, eli älä originaalia mene modauttamaan. Sillä tosiaan arvoa on, ja modauksista se toki tippuu. Jos taas raha ei ole ongelma, eikä modauttaminen sinällään haittaisi, niin siinä tapauksessa etsisin ihan toista pedaalia ja pitäisin edelleen sen tubescreamerin alkuperäisenä. Mutta sinun pedaali se on.
Wespa
06.04.2008 19:26:26
Mitäs kaikkia näitä on yleisimpiä ja hyväksi havaittuja, ja mitä ne tekevät saundille? Itselläni on 80-luvun puolenvälin aikainen TS-9, ja välillä tulee sellainen olo, että olisi kiva saada lisää voimaa saundista, meinaa toisinaan köhä loppua vähän kesken.

Lähinnähän noilla TS-9:n modauksilla haetaan sitä alkuperäisen TS808:n soundia, eli hiukkasen lisää lämpöä ja vähemmän "hifiyttä". Omaan vuodelta -81 olevaan yksilööni tein juuri tuon 808-modin ja lisäksi vaihdoin huonon opa-mpin tilalle JRC4558D:n. Soundi parani huomattavasti, ja jos muka "keräilyarvo" tuosta soundin reippaasta parantumisesta huolimatta heikkenee niin modaukset ovat kyllä helposti palautettavissa entiselleen.

Missä käytössä spedu sinulla on? Buusterina minä sitä ainakin käytän, pääosa säröistä tulee itse vahvistimesta. Jos kaipaat sellaista pedaalia joka tuottaa itse suurimman osan säröistä niin TS-9 tuskin on kovin hyvä vaihtoehto.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
SirElwood
06.04.2008 21:11:46 (muokattu 06.04.2008 21:12:27)

Tämäkin on oikein hyvä idea.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen... Kyllähän tuosta pedaalista jytää saa pienillä modauksilla. TS9 ja TS808 erottaa toisistaan tasan kaksi vastusta, joten se on ainakin yksi mahdollinen ja pieni modaus. Minä jossain vaiheessa innostuin tekemään eräänlaista turboahdettua 808 mallia, ja kaikki samat modaukset toimii myös TS9 versiossa. Ohessa huono kuva jossa modivivut toimintoineen näkyy: http://www.tg-music.com/images/IMG_4375.JPG

Tuossa on botnea, voimaa ja metakkaa jo vaikka muille jakaa.
ejhfi
06.04.2008 22:23:35 (muokattu 07.04.2008 07:09:58)

Näin minäkin tekisin ja sitten voisi lähteä hakemaan sitä munakkaampaa soundia ihan oparista lähtien. Yksi vaihtoehto on myös hankkia joku muu perus screamer-tyyppinen spedu, jolloin jo lähtökohtakin on hieman erilainen ja modata sitä. Esim. BOSSin SD-1:n saa viidellä kybällä ja parin euron lisäkilkkeillä siitä saa kerrassaan uskomattoman työkalun.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
SirElwood
06.04.2008 22:36:59
Näin minäkin tekisin ja sitten voisi lähteä hakemaan sitä munakkaampaa soundia ihan oparista lähtien.

No kyllä se opari on noissa se hienosäätö-osuus ja varsinainen virittäminen tapahtuu ihan muualla. Että itse lähtisin muualta liikkeelle, ja varmaankin sitten päättyisi siihen oparirumbaan.
bfoc
06.04.2008 23:59:22
Ei kannata sitä TS9:ä tyriä modeilla, ainakaan jos ei ole selkeää kuvaa siitä mitä on tekemässä. Se on ihan mukava miedohko säröpurkki sellaisenaan. Jos kaipaat tujuutta, myy se jollekin 150€ hinnalla ja osta 2-3 erisorttista ei-vintage -säröä.

Toinen vaihtoehto olisi buustata screameriä toisella overdrivellä. Silloinhan saa lisää tujua ääneen.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
tommijk
07.04.2008 01:57:19
Itse modasin ts-9:n ts808:ksi yhdellä vastuksen vaihdolla. Helppo homma ja soundikin parani, bassopuoli jämäköityi ainakin.
ejhfi
07.04.2008 07:15:39

Että itse lähtisin muualta liikkeelle, ja varmaankin sitten päättyisi siihen oparirumbaan.

Tarkoitin, että myös oparin, eikä pelkkiä vastuksia/konkkia voi myös koittaa vaihtaa. Toisaalta, jos opari on kannassa, niin eihän sen vaihto kestä kuin muutaman hassun sekunnin eli on vaihtona sieltä nopeammasta päästä, kun ei tarvitse pelata juottimen kanssa.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Hotlicks
07.04.2008 07:40:19
Löysin sattumalta tällaisen sivun:

http://www.beavisaudio.com/Projects/ScreamerLab/index.htm

Hahmo on siis vääntänyt yhteen lootaan suurinpiirtein kaikki modit mitä näin äkkiseltään keksii... Ei vissiin ihan kaikkein fiksuin projekti, mutta tossa on muutama ihan hyvä modi-idea. Lisää löytyy tuolta B.Y.O.C.:n foorumilta pienellä kaivamisella.

board.buildyourowncone.com
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Insane Kane
07.04.2008 14:58:51
Itse modasin ts-9:n ts808:ksi yhdellä vastuksen vaihdolla. Helppo homma ja soundikin parani, bassopuoli jämäköityi ainakin.

Aika näppäri kaveri.
Useimmilta meiltä twiikkareilta moinen operaatio vaatii sen kahden vastuksen vaihtamisen sekä opari-rumban ;)
Bassopuoleen noiden kahden vastuksen vaihdon ei pitäisi vaikuttaa. Se homma twiikataan muualla kytkiksessä.
Mutta hyvä jos soundi parani.
Ei näin! >=)
SirElwood
07.04.2008 15:17:44
Mutta hyvä jos soundi parani.

Se on katos sitä tsykoaksustiikkaa! =D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)