Aihe: Putkien vaihtoko edessä (Jyväskylässä)?
1
Arthuros
04.04.2008 00:00:01
Ensinnäkin kysytään näin suht uutena (1,5 vuotta) putkivahvistimen käyttäjänä, että voiko vika olla kuluneissa putkissa kun gainia joutuu vääntämään reilusti enemmän samanlaisen särön saamiseksi, joka pari kuukautta sitten löytyi melkein puolta pienemmällä gain-määrällä??..tehoakin on hieman hävinnyt..muuten vahvistin pelittää moitteetta..

..Vahvistin on Koch Twintone uutena siis 1,5 vuotta sitten ostettu, ja sillä on tullut aika paljon soitettua. Ja missä Jyväskylässä kannattaisi tuo putkien vaihto suorittaa?
On kaksi päivää, joista ihmisen ei pitäisi koskaan kantaa murhetta: eilinen ja huominen..
ReBeat
04.04.2008 00:19:45 (muokattu 04.04.2008 00:23:17)

Oireet voivat ihan hyvin johtua kuluneista putkista. Lähtisin kokeilemaan ihan halvinta ratkaisua eli etuasteputkien vaihtamista yksi kerrallaan. Särön määrän väheneminen voi johtua kuluneesta etuasteputkesta.

Jos päädyt pääteputkien vaihtamiseen, niin ei tuota Twintonea kannata viedä minnekään laitettavaksi. Turhaa rahanhukkaa. Hanki itse sovitettu pari pääteputkia (vaikkapa Uraltonelta) ja iske kiinni. Helppo homma, kun olosuhteet on tehty selkeiksi.

Twintone 1 konehuone: http://img183.imageshack.us/img183/5272/twintonekonehuonesu2.jpg

Siellä on bias-trimmeri ja kaksi vastusta. Yleismittarilla mittaamalla vastuksista pitäisi saada 25-35mV niin homma on kohdallaan. Tuota biasia ruuvaa sen verran että menee tuohon haarukkaan. Sitten siinä vieressä on myös HUM-trimmeri, jolla voi koittaa hienosäätää perushuminat pois.

e: Sulla on varmaan Twintone 2, mutta luulisin että sen sisältä löytyy melko sama perusasetelma.
Vetehinen
04.04.2008 11:03:49
If Technology is Lower. Choice, another Choice, and the other Choice. Your Choice is very Smart.
calf
05.04.2008 21:43:43

Mulla on sellanen ongelma Kochin Studiotonessa, että puhtaasta kanavasta vola pienenee yhtäkkiä ja sit saattaa pientä pöhinää kuulua, välillä toimii ok. Särökanava toimii mielestäni hyvin. Putket loppu minullakin? (vajaa 1 vuotta vanha, mutta olen esim. luukuttanut isolla volalla keinokuorman kautta putket hehkuen nauhottaessani)
There are no wrong notes
ReBeat
05.04.2008 22:03:48

Mulla on sellanen ongelma Kochin Studiotonessa, että puhtaasta kanavasta vola pienenee yhtäkkiä ja sit saattaa pientä pöhinää kuulua, välillä toimii ok. Särökanava toimii mielestäni hyvin.

No vaihtele etuasteputkien paikkoja keskenään. Näkee että muuttuuko oireet jotenkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)