Theodor 23.03.2008 16:38:43 | |
---|
Moro.. Eli noin pääs käymään kun lähdin kajaaniin inttiin niin unohdin sammuttaa vahvarin..Se ei siis jäänyt ns "soittokuntoon", eli standby ei ollut päällä. Vaikea selittää mutta ymmärtänette kumminkin mitä tarkoitan :) Nyt sitten tuli mieleen että voiko tuo aiheuttaa minkälaisia vaurioita vahvistimeen? Styrkkari on uudenkarhea Peavey 6505 nuppi. Vielä sellanen kysymys jos joku vehkeen omistaja osais vastata..suhajaako teillä 6505:nen lujaa jos pre gainia on säädetty noin ysiin ja post gainia parin hujakoille?..vai pitäskö olla suht äänetön vempele noilla säädöillä? Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
ReBeat 23.03.2008 16:43:47 | |
---|
2. Katodin myrkytys Kysymys: saako vahvistimen jättää yöksi Standby- päälle? Vastaus: 15-30 minuuttia on sopiva yläraja standby - toiminnalle Jos putki on pitkän aikaa päällä, mutta anodivirta on liian matala, katodi saattaa mennä pilalle. Kuumassa katodissa on käynnissä kemiallinen reaktio, loppuunpalaneen bariumin tilalle syntyy jatkuvasti uutta. Liian pienellä anodivirralla bariumin ja strontiumin suhde menee sekaisin, katodin emissio pienenee. Tätä voidaan vähentää, jos hehkujännitettä pudotetaan 20% standby- tilassa. http://apaja.dyndns.org/vintage/viat.htm |
lynfäst 23.03.2008 17:03:13 | |
---|
Vielä sellanen kysymys jos joku vehkeen omistaja osais vastata..suhajaako teillä 6505:nen lujaa jos pre gainia on säädetty noin ysiin ja post gainia parin hujakoille?..vai pitäskö olla suht äänetön vempele noilla säädöillä? Suhisee vaikka pregain olisi vain seiskassa. LIGHTWEIGHT BABY!!!!!!!! |
Kivijalka 23.03.2008 18:32:36 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
JMzz 25.03.2008 09:51:27 (muokattu 25.03.2008 13:11:37) | |
---|
Kuitenkin soundaa vielä omaan korvaan ok:sti?? Eihän se nyt kuitenkaan mahdottoman suuri investointi ole putkia vaihtaa. Voisin itse kysästä samassa ketjussa että tuliko pahatkin vauriot tällä pelleilyllä minkä sain aikaiseksi kerran: vahvari ollut about 10-asteisessa ilmassa ja pistän vahvarin päälle. eli kuvittelin stand-by:n olevan päällä ja napsautin virtanapin pääle - joka siis käynnistyikin ilman stand by:tä 10-asteisesta lämmöstä - auts. En tätä aluksi huomannut kun ei suhinoita kuulunut. ja ihan kuin ei tämä olisi riittänyt niin yhden loopissa olevan pedaalin virtajohto oli pois paikaltaan ja enempää ajattelematta tunkaisin sen paikoilleen jolloin vahvarista kuuluu virtapiikin aiheuttama "tups" ja tässä vaiheessa tietty huomasin, että vahvarihan on päällä - ei tosin kovin kovalla mutta silti tmmonen virtapiikki varmaan tekee tosi gutaa putkille. - |
tcitc 25.03.2008 10:36:35 | |
---|
Miulla jäi valveking-comboon pääsiäiseks standby päälle mut vielä ainakin soipi. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
nakedzen 25.03.2008 13:12:27 (muokattu 25.03.2008 13:12:45) | |
---|
Vielä sellanen kysymys jos joku vehkeen omistaja osais vastata..suhajaako teillä 6505:nen lujaa jos pre gainia on säädetty noin ysiin ja post gainia parin hujakoille?..vai pitäskö olla suht äänetön vempele noilla säädöillä? Suhisee vaikka pregain olisi vain seiskassa. Kai se nyt suhisee jos sulla on gainit melkein täysillä. 5150:ssa en pitäisi gainia yli viiden, ihan riittävästi jopa black metaliin ja soitosta saa jopa selvää silloin. |
Theodor 25.03.2008 13:14:32 (muokattu 25.03.2008 13:18:38) | |
---|
Kuitenkin soundaa vielä omaan korvaan ok:sti?? Eihän se nyt kuitenkaan mahdottoman suuri investointi ole putkia vaihtaa. Voisin itse kysästä samassa ketjussa että tuliko pahatkin vauriot tällä pelleilyllä minkä sain aikaiseksi kerran: vahvari ollut about 10-asteisessa ilmassa ja pistän vahvarin päälle. eli kuvittelin stand-by:n olevan päällä ja napsautin virtanapin pääle - joka siis käynnistyikin ilman stand by:tä 10-asteisesta lämmöstä - auts. En tätä aluksi huomannut kun ei suhinoita kuulunut. ja ihan kuin ei tämä olisi riittänyt niin yhden loopissa olevan pedaalin virtajohto oli pois paikaltaan ja enempää ajattelematta tunkaisin sen paikoilleen jolloin vahvarista kuuluu virtapiikin aiheuttama "tups" ja tässä vaiheessa tietty huomasin, että vahvarihan on päällä - ei tosin kovin kovalla mutta silti tmmonen virtapiikki varmaan tekee tosi gutaa putkille. Kyllä se vielä kuulosti pelittävän, ja itse en ainakaan ulkoisesti huomannut putkissa mitään vikaa..ketuttaa vaan kun aina tälläisten vahinkojen jälkeen alkaa huomaamaan kaikenlaisia "haamuvikoja" vehkeissä vaikka niissä ei todellisuudessa edes mitään vikaa olisi..pitänee vielä tarkemmin tutkailla tuota nuppia kun vaan on aikaa kunnolla :) Minkähintaisesta remontista muuten on suunnilleen kyse jos pitää putket laittaa uusiksi?..kaveri tais joskus puhua että rectoon olis noin 200euron paukku kun putket uusii.. Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
VIPMetal 25.03.2008 13:43:29 | |
---|
Mulla on yleensä standby-tilassa vahvistin (power on, standby off) tunnista pariin tuntiin treeneissä, kun on käyty välillä syömässä tai keikoilla soundcheckin jälkeen ennen keikkaa. Ilmeisesti tämä on liian pitkä aika? En oo kyllä huomannu mitään ongelmia asian suhteen, joskus joku mulle suositteli et kääntää standbyn pois päältä, jos taukoja treenien aikana ennemmin kuin sammuttaa. Mitenkäs te muut teette esim. kahvi yms taukojen aikana? Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
oiva tumpeloinen 25.03.2008 13:47:07 | |
---|
Mulla on yleensä standby-tilassa vahvistin (power on, standby off) tunnista pariin tuntiin treeneissä, kun on käyty välillä syömässä tai keikoilla soundcheckin jälkeen ennen keikkaa. Ilmeisesti tämä on liian pitkä aika? En oo kyllä huomannu mitään ongelmia asian suhteen, joskus joku mulle suositteli et kääntää standbyn pois päältä, jos taukoja treenien aikana ennemmin kuin sammuttaa. Mitenkäs te muut teette esim. kahvi yms taukojen aikana? Kahvi- ja röökitauot on sen verran lyhyitä yleensä, että ihan hyvin tulee käytettyä standby-tilaa. Jos taas tulee lähdettyä esim. syömään, niin kyllä sitä tulee suosiolla sammutettua koko roska. Mitäs sitä turhaan päällä pitämässä. Vähemmän ne putket kuitenkin kuluu, kun on koneet pois päältä. Si takaisin tullessa ensimmäisenä koneet päälle, niin ne kerkeää lämpenemään siinä välissä, kun heitetään takit pois. |
VIPMetal 25.03.2008 13:52:00 | |
---|
Joo pitääki alkaa varmaan pidemmiks tauoiks sammuttaa laitteet. Oon vaan jotenki aatellu, et putkille on parempi mitä vähemmän sammuttelee ja laittaa uudestaan päälle. Ei ne nyt tietenkään tunteja oo ollu päällä käyttämättömänä, mut yli tuon suosituksen. Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
KooAa 25.03.2008 13:57:59 | |
---|
Kommentoin vaan sen et mun tapa ilmaista tuo asia on että "putki jäi päälle". Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
s8na 25.03.2008 13:59:06 | |
---|
Nii, mitenhän mie voin mennä soittamaan tossa keväällä ulkosalle kun mun Laneyssä ei oo ees ständ-by nappia? Eli en olis teinä niin huolissani jos sitä nyt ei aina tuu vehkeitä oikein lämmitettyä. |
Painajaismainen 25.03.2008 14:26:52 | |
---|
Nii, mitenhän mie voin mennä soittamaan tossa keväällä ulkosalle kun mun Laneyssä ei oo ees ständ-by nappia? Eli en olis teinä niin huolissani jos sitä nyt ei aina tuu vehkeitä oikein lämmitettyä. Nuo stand-by:lla varustamattomat vehkeet kaiketi lämmitetään laittamalla volat nollaan lämmityksen ajaksi, eli volumet nollaan ja virrat päälle. Tuollaista muistan lukeneeni täältä. Kysyitkö sinä edes tuota? Ihan sama... "Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen || "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta." |
kissakissala 25.03.2008 14:42:59 (muokattu 25.03.2008 14:45:09) | |
---|
Nuo stand-by:lla varustamattomat vehkeet kaiketi lämmitetään laittamalla volat nollaan lämmityksen ajaksi, eli volumet nollaan ja virrat päälle. Tuollaista muistan lukeneeni täältä. Uudemmissa vehkeissä joissa ei ole stand-by tilaa, ei tarvitse itse niitä volumeja ruuvata, vaan siellä on yleensä jonkunlainen "mute" joka kytkeytyy pois sit kun putket on lämpimät. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
s8na 25.03.2008 14:56:49 | |
---|
Nuo stand-by:lla varustamattomat vehkeet kaiketi lämmitetään laittamalla volat nollaan lämmityksen ajaksi, eli volumet nollaan ja virrat päälle. Tuollaista muistan lukeneeni täältä. Kysyitkö sinä edes tuota? Ihan sama... Varmaan hyvä tietää tuo, kiitos vain. Ei tossa mitään mutea ole kun on sen verta vanha. |
JMzz 25.03.2008 17:39:47 (muokattu 25.03.2008 17:40:35) | |
---|
Uudemmissa vehkeissä joissa ei ole stand-by tilaa, ei tarvitse itse niitä volumeja ruuvata, vaan siellä on yleensä jonkunlainen "mute" joka kytkeytyy pois sit kun putket on lämpimät. Mutta useissa stand-by:n sisältävissäkin vahvareissa käy niin että vaikka kytkisit virrat ja samantien yrittäisit soittaa niin ei sitä ääntä tule ennen kuin hetken ~10-20s kuluttua. Onko tämäkin vaan valmistajan varmistusjuttu toheloille vai onko syynä jokin elektroninen juttu? - |
JMzz 25.03.2008 17:40:13 (muokattu 25.03.2008 17:40:23) | |
---|
- tuplat - |
esprit de corps 25.03.2008 17:41:00 | |
---|
Mutta useissa stand-by:n sisältävissäkin vahvareissa käy niin että vaikka kytkisit virrat ja samantien yrittäisit soittaa niin ei sitä ääntä tule ennen kuin hetken ~10-20s kuluttua. Onko tämäkin vaan valmistajan varmistusjuttu toheloille vai onko syynä jokin muu? Ainakin joissakin putken sisältävissä pedaaleissa sieltä ei kuulu mitään ennen kuin se putki hiukan lämpiää. Vähän niinku muumi. |
ReBeat 25.03.2008 17:43:21 | |
---|
Onko tämäkin vaan valmistajan varmistusjuttu toheloille vai onko syynä jokin elektroninen juttu? Syynä on elektroninen juttu ja siinä nimenomaan EI pidä yrittää soittaa silloin kun ääntä ei tule. Se rikkoo putket. |