Aihe: Apua teräskielisen akustisen hankintaan
1
GuadanaHombre
11.04.2008 15:14:30
Moro! Sähköskittaa jonkin aikaa jo vingutelleena ja ilman mitään vakavasti otettavaa akustista koskaan omistaneena tarvitsisin apua sellaisen hankintaan. Soittelen pääasiassa roots -henkistä kamaa, blues jne. En kuitenkaan tule käyttämään skittaa slide-soittoon, ainakaan merkittävissä määrin. Kaiken laista blues/gospel henkistä sointuilua.
Eli tarkemmin siitä mitä olen hakemassa, teräskielinen akustinen, HUOM saa olla myös puoliakustinen eli siis kytkettävissä vahvistimeen, tämä on jopa suotavaa. Hinta saisi olla maksimissaan 500€. Levytukussa oli esillä runsaasti Ibanezin malleja, suurin osa puoliakustisia, joissa monissa oli sisäänrakennettu viritin ja monia säätömahdollisuuksia äänen suhteen. Osa tuntui oikein mukavalta soittaa ja äänikin oli ok, mutta mieleen tuli, että onko näissä peleissä, jotka olivat hinnaltaan esimerkiksi 300€ perimmiltään viidenkympin kitara ja 250€ elektroniikka vai ihan kunnollinen kitara ja halpa elektroniikka? Kenelläkään kokemuksia?
Suuri kiitos kaikille, jotka vaivautuvat auttamaan. Ja pahoittelut siitä jos aiheesta on jo käyty keskusteluja, haku ei pelannut. Eikä uudet topicit kuitenkaan syö jäsenten kovalevyä, joten valittajilta pyydän nöyrimmin anteeksi ja toivon ettei tule turhia kommentteja.

Peace and Blues for ya'll

Josse
Got my mojo workin' but it just don't work on you...
Numb
11.04.2008 15:16:43 (muokattu 11.04.2008 15:19:25)

Suosittelen postaamaan tuonne akustiset -palstalle.

Sen verran sanon tässä, että alle 500 hintaluokassa kannattaa suoraan unohtaa ne, missä on elektroniikkaa mukana ja panostaa itse siihen soittimeen. Ostaa sitten erillisin mikin. jos tarvitsee.

Esimerkiksi Yamaha tekee perusakkareita hyvällä hinta/laatu -suhteella.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
ravensoul
11.04.2008 16:20:17
Ibanezin EW-sarjaisissa ainakin on B-Bandin mikki, että tuskin ihan täyttä paskaa.

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=a27181

Sellainen huomautus vielä, että termit kohdalleen. Puoliakustinen on onttokoppainen sähkökitara. Akustinen, joka sisältää mikin, on elektroakustinen.
F_Lame
11.04.2008 16:42:41 (muokattu 11.04.2008 16:46:25)
Akustisten puolelle tosiaan kuuluisi mutta... Itse olin vajaa vuosi takaperin hankkimassa jotainkuinkin samassa hintaluokassa kitaraa suurinpiirtein samanlaisilla vaatimuksilla ja päädyin Takaminen EG531C:hen. Tyytyväinen olen ollut sekä akustiseen sointiin, että elektroniikkaan. Varoitetaan nyt kuitenkin, että en ole mikään suuri akustisten tuntija, joten sinulla saattaa vaatimustaso olla korkeampi. Maksoin tuosta muistaakseni 450e.

E: Sisäänrakennettu viritin siinä on kohtuu perseestä, mutta on sekin joskus keikalla pelastanut tilanteen.
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)