Aihe: tämmönen setti
1
jokuset
09.04.2008 18:28:13
Elikkäs olen päivittämässä soittokamojani tällaisella setillä siispä kysymys kuuluukin, että olenko jonkun mielestä laittamassa eurojani väärään paikkaan esim. omakohtaisen kokemuksen perusteella.

Fender PT-100 pedal
Dunlop Mister Cry
Boss RV-5
Electro-Harmonix Deluxe memory man
Boss NS-2
Electro-Harmonix metall muf/top boost
Fulltone Fulldrive 2 Mosfet
Boss CS-3

siinäpä nuo. Vastauksia olisi mukava saada mahdollisimman äkkiä, koska kuume on kova :)
Tähän asti olen soittanut bossin gt6:lla, mutta multiefektien aikakausi on minun kohdaltani ohi.
Twinkle
09.04.2008 18:36:57
Tuossa on kyl sellainen määrä vekottimia, ettei varmaan kukaan pysty suorilta sanomaan onko ne jees juuri sinun tarpeisiin tai ylipäätänsä ja kuinka ne toimii yhdessä. Itse en ostaisi koko läjää kerralla vaan testailisin yksitellen mitä muljuttimet ostaisin ja kokoaisin parhaiten yhdessä toimivista sen läjän.
Detox
09.04.2008 20:27:55

Tuossa on kyl sellainen määrä vekottimia, ettei varmaan kukaan pysty suorilta sanomaan onko ne jees juuri sinun tarpeisiin tai ylipäätänsä ja kuinka ne toimii yhdessä. Itse en ostaisi koko läjää kerralla vaan testailisin yksitellen mitä muljuttimet ostaisin ja kokoaisin parhaiten yhdessä toimivista sen läjän.

Asiaa! Jos ostaa kerralla sata härpäkettä niiden kaikkien opiskeluun (kunnolla) menee enemmän aikaa kuin siihen että ostat niitä pikkuhiljaa erikseen ja opiskelet manuskat ja testailet että mistä tykkäät. En kyllä itse lähtis tollasta nivaskaa kerralla ostamaan. Tietenkin jos olet jo noita testaillut ja tykkäät, niin mikäs siinä. Suurin osa noista on kyllä tälläkin foorumilla hyväksi havaittuja, joten sinänsä varmasti ihan jees.

Myös sellanen tuli mieleen, että jos haet jotain tiettyä saundia (jonkun artistin, jolla on just noi kaikki vehkeet) niin eipä vielä välttämättä riitä se että on kaikki samat kamat. Tietenkin se helpottaa sitä saundimaailmaa lähestymistä mutta voipi olla vain sekoittavaa, koska tuskimpa ne kaikki ovat kerralla päällä samaan aikaan...
Mesa 4 Life!
Jucciz
09.04.2008 21:11:51
Älä osta valmista listaa muiden suosittelemia (tai kuuluisien soittajien käyttämiä) pedaaleja. Osta se/ne, mitä oikeasti tarvitset: yksi tai kaksikin voi riittää, tai sitten ei, mutta selvitä ensin, millaista soundia todella olet vailla ja vasta sen jälkeen rupea etsimään tarvittavia vehkeitä sen saavuttamiseksi.
sepisti
09.04.2008 21:55:56
Lisäksi tärkeää olisi tietää, että minkä vahvistimen kanssa sä meinaat noita käyttää. Ei meinaan sua paljon lohduta, jos noilla mujutettua signaalia tuuppaat johonkin microcubeen tai spideriin.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
jokuset
10.04.2008 07:01:43
Vahvistimena Fender Hot Rod deluxe
Pluto
10.04.2008 10:36:50
Eipä tuohon kukaan voi sanoa oikein yhtään mitään. Osta jos koet tarvitsevasi.

Oletko tyytyväinen perussoundiisi, siis siihen mikä tulee vahvistimesta ulos ilman mitään lisähärpäkkeitä? Jos nimittäin et ole, niin eivät nuo pedaalit sitä pahemmin paranna.
Dillon, you son of a bitch!
rytilahti
10.04.2008 10:41:24

HRD ottaa hyvin pedaaleita vastaan.
Samoilla linjoilla kun muutkin eli mieti ja testaile rauhassa ennenkun ostat koko listan.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
sepisti
10.04.2008 14:41:37

Minkä tyyppistä musaa veivaat ja mistä olet keksinyt, että juuri nuo pedaalit ovat niitä joita tarvitset?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Juicy
10.04.2008 14:53:57

Taitaa olla taas t-kaupasta tilaus vetämässä, kun on ne kiinteät 20€ toimituskulut niin sitä helposti ajattelee että "pistetään nyt vielä tämmöstä ja sitte ehkä tämmöstä jos vaikka sattuu tarviin" jne. Ei siinä mitään, itsekin monesti siihen syyllistyn. Tulee sitten kaikennäköistä rihkamaa, jolla ei sitten teekkään yhtään mitään käytännössä. :D

Eli osta pois vain, jos mieli tekee. Sittenhän sitä tietää tekeekö niillä itse mitään. Ja jos ei tee, sitä varten on tori...
jokuset
10.04.2008 15:17:10
Tuo taitaa mullakin olla se perisynti, että kun kerta "halvalla" saadaan ja samalla rahdilla :D.
Musiikkityyli on niin laidasta laitaan,että sen takia yritän saada monipuolista härpäkettä. Tanssimusiikki----hevi -akselilta.
Numb
10.04.2008 15:21:32

Kelpo laitteita nuo ovat kaikki, mutta riippuupi kovasti siitä mitä niiltä haluaa...

Jucciz sen tuossa aiemmin oikeastaan sanoikin, että efektit hommataan jotakin tiettyä asiaa varten. Eli ensin pitäisi olla tiedossa mitä haluaa, ja sitten haetaan siihen oikea laite.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Hotlicks
10.04.2008 15:32:10
Kyllä mä kanssa lähtisin ostamaan noita vähän kerrallaan. Tossa HRD:ssa on kaiku itessään, eli lähtisin ekaks tiputtaan ton RV-5:n pois. Sit jos tuo alkaa pahasti korpeamaan, niin kunnollisen testauksen kautta joku pedaali tai putkikaiku.

Samaten kun tuosta HRD:stäkin saa jonkinlaista säröä, niin siltä puolelta kans turhat pois. Ostat vaikka ton Fulltonen ekaks, kun se on kohtuullisen monipuolinen purkki. Tohon hintaan tosin alkaa sitten jo saamaan montaa muutakin säröpurkkia, esim. uus Ibanezin TubeKing vois olla toimiva. Kaupan kautta kokeilemaan.

Kompressorin voi jättää alkuuun pois, jos et erityisesti tiedä sitä tarvitsevasi. Samaten tuo noisegate tuntuu turhalta hankinnalta. Ilmeisesti odotat kovia hurinoita, mutta mielummin laittaisin rahat niiden hurinoiden syyn poistamiseen, eli vaikka kunnon virtalähteeseen ja johtoihin. Wahi on sit harkinnan mukainen. Itselläni tuo on lähinnä "jos joskus tarttee" -tyyppinen hankinta ja enimmäkseen en oo tarttenu.

Jäljellehän tossa sit melkein jääkin vaan toi Fulltone ja Memory Man (+wah). Noiden kanssa saa jo ihmeitä aikaseks, ja oppiipahan käyttämään kunnolla kun ei ole ziljuunaa pedaalia kerralla haltuun otettavaksi. Paikalliseen musakauppaan tinkaamaan noista pientä alennusta ja ihmettelen jos ei olla lähellä Thomannin hintoja.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)