Aihe: peavey valveking 112 hurinat
1
varo
07.04.2008 15:06:25
onko teillä valvekingin omistajilla ollut tollasia hurinaongelmia yms. muita häiriöääniä?tänään kun testasin liikkeessä niin hurisi aika paljon soittaessa vaikka volumet oli iha normaalit kotisoittovolat.kitarana oli rg-1570, että ei nyt maailman huonoin kitarakaa ollu.
kitaristi hakee soittokavereita/bändiä
Dirty Hero
07.04.2008 15:16:17
Mulla on Valveking Royal 8. Kun sains sen niin huomasin pientä hurinaa, mutta ei se paljoa haitannut kun oli aika pientä. Myöhemmin hankin L-Pad keinokuorman, niin hurina loppui kuin seinään.
hullu_ukko
07.04.2008 15:18:59
Valvekingit tykkää kyllä hurista kovasti. Ei tuo ainakaan omassa nupissani mitenkään erityisen häiritsevää ole, mutta pitää nyt katsoa muuttuuko asia ja mihin suuntaan, kun saan nuo paskat tehdasputket vaihdettua.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
J.Hollström
07.04.2008 15:20:51
Putkistyrkkarit yleensäkin hurisee jos kitara on sopivasti niiden lähellä.
Point-to-point ripuliranne
Väsykäsi
07.04.2008 15:31:30 (muokattu 07.04.2008 15:31:58)
Offtopic

sitten peaveyn transtube styrkkiin on mallinnettu sama ominaisuus

nimimerkillä kokemusta on
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
tcitc
07.04.2008 16:52:02
Ei oo miulla hurissut. Mut meiän koululla huriseepi. Voisko johtua myös siitä miten vahvarista on pitänyt huolta?
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
sepisti
07.04.2008 16:56:07
onko teillä valvekingin omistajilla ollut tollasia hurinaongelmia yms. muita häiriöääniä?tänään kun testasin liikkeessä niin hurisi aika paljon soittaessa vaikka volumet oli iha normaalit kotisoittovolat.kitarana oli rg-1570, että ei nyt maailman huonoin kitarakaa ollu.

Monissa kaupoissa loisteputkivalot aiheuttavat ei toivottua hurinaa. Jos vahvistin hurisee ilman, että siinä on kitaraa kiinni, niin silloin siinä on kyllä mielestäni jotain vikaa...

Kunnolla tehty maadoitus kitarassa ja laadukkaat piuhat--> ei pitäisi häiritseviä hurinoita olla:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
hullu_ukko
07.04.2008 17:56:42
Ei oo miulla hurissut. Mut meiän koululla huriseepi. Voisko johtua myös siitä miten vahvarista on pitänyt huolta?

Ehkä ennemminkin siitä, miten hyvin pienet keltaiset miehet ovat onnistuneet vahvistimen viimeistelyssä. Mulla on tosissaan ollut hurinoita alusta saakka huolimatta siitä, että vahvistin oli aivan pakasta vedetty. Pitää tsekata juotokset samalla kun vaihtelen putket tuonne.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
syndrome-
07.04.2008 19:20:31
Mulla surisee vain kaiku päällä ja jos gaini on melkein täysillä, mutta veikkaan että se siitä hiljenee kunhan etuseen vaihtaa parempaa putkea. Eipä tuo niin kovasti häiritse ainakaan treeniksellä.
Icy-Sun
07.04.2008 19:41:47
Texture nappula vaikuttaa melko paljon hurinaan. Minun vahvistin hurisee jonkin verran namiska A/B asennossa ja keskellä ei mitenkään.
There ain't noway out tonight
varo
07.04.2008 20:20:53
jostain kuulin että aktiivimikeillä ois myös vaikutusta hurinoihin..tiettekö onko tossa rg 1570 kitarassa aktiivit? ja voiko loisteputket vaikuttaa muka vahvariin? ja testasin tota vahvaria about 15m2 huoneessa ja istuin noin 2m päässä vahvarista mikit vahvariin päin, ihan niinku normaalisti kotona tekisin.onko teidän pitempään valvekingillä soittaneiden mielestä toi hyvä hankinta?
hullu_ukko
07.04.2008 20:29:23
jostain kuulin että aktiivimikeillä ois myös vaikutusta hurinoihin..tiettekö onko tossa rg 1570 kitarassa aktiivit? ja voiko loisteputket vaikuttaa muka vahvariin? ja testasin tota vahvaria about 15m2 huoneessa ja istuin noin 2m päässä vahvarista mikit vahvariin päin, ihan niinku normaalisti kotona tekisin.onko teidän pitempään valvekingillä soittaneiden mielestä toi hyvä hankinta?

Aktiiveiden pitäisi vähentää hurinoita, mutta vitut ne mitään semmoista ainakaan mulla tee. Patteri ehkä lopussa tai jotain. RG 1570:ssa on vakiona Ibanezin omat passiivit, eli tiedetään.

Jos on pakko ostaa comboversio tuosta vahvarista, niin osta ihmeessä saman tien se 2x12-versio. Ei ole mitenkään järjettömästi kalliimpi kuin 1x12 -malli.
varo
07.04.2008 20:55:40

Jos on pakko ostaa comboversio tuosta vahvarista, niin osta ihmeessä saman tien se 2x12-versio. Ei ole mitenkään järjettömästi kalliimpi kuin 1x12 -malli.

miks 212-malli? tollasesta lähtee helpolla sen verti mökää jos kunnon saundit haluaa että ei kotona pysty soittelee.ja eikö 50wattia putkitehoa riitä muka bändireeneihin ja pystyy mukavasti viä soittaa kotonaki?
hullu_ukko
07.04.2008 21:23:54 (muokattu 07.04.2008 21:26:56)
miks 212-malli? tollasesta lähtee helpolla sen verti mökää jos kunnon saundit haluaa että ei kotona pysty soittelee.ja eikö 50wattia putkitehoa riitä muka bändireeneihin ja pystyy mukavasti viä soittaa kotonaki?

Suit yourself... Et sä voi tuota 112-malliakaan hirveän kovalla kuitenkaan soittaa kotona ja bändisoitossa 212 on aina 212. Toki se 50 wattia putkea riittää suht. helpostikin, vaikka Valvekingiä aika hiljaiseksi onkin joissain piireissä sanottu.
Icy-Sun
07.04.2008 22:13:07 (muokattu 07.04.2008 22:25:48)
Kuulostaahan se 212 suuremmalta. Saa sen ihan hyvältä saa pienemmälläkin kuulostamaan, mutta ihmettelen silti että miksi sillä kotona soiteltaisiin. Oma VK on ainakin hyvin äänekäs(100wattia nuppi).
sepisti
07.04.2008 22:15:03

Siinä on kato se, että 212 kuullostaa kuitenkin munakkaammalta ja kohta päädyt kuitenkin ostamaan jonkun lisäkaapin sille 112:lle.

Mulla on 40W putkikone. Sillä on ihan turha kuvitellakkaan soittavansa kotona... Ainakaan sillä tavalla, että soundeissa olisi jotain järkeä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Umas
07.04.2008 22:58:05 (muokattu 07.04.2008 22:59:22)

Minä hankin... tai tein lisäkaapin tuolle 112. Mut en silti hankkis tota 212... vk:n elementit kun mun mielestä on kovin perseestä. Riittäny tähän mennessä very well.

edit. Ja kyllä munsta tolla 112, ainakin kotona pysty soittaan... ...mutta mä asunkin kunnon tiili talossa =)
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
varo
08.04.2008 14:23:36
Minä hankin... tai tein lisäkaapin tuolle 112. Mut en silti hankkis tota 212... vk:n elementit kun mun mielestä on kovin perseestä. Riittäny tähän mennessä very well.

edit. Ja kyllä munsta tolla 112, ainakin kotona pysty soittaan... ...mutta mä asunkin kunnon tiili talossa =)

mutta mun käsittääkseni putkikoneethan saundaa parhaalta mitä kovempaa niitä luukuttaa? eli tällöinhän pienemmän pitäisi olla parempi?
Icy-Sun
08.04.2008 14:44:20
No kyllähän se on niinkin, mutta se pätee jos haluaa päätesäröä ja bluesjutuissa ym. se on haluttua. Tuskin valvekingiä sellaiseen tahot.
sepisti
08.04.2008 14:54:21
mutta mun käsittääkseni putkikoneethan saundaa parhaalta mitä kovempaa niitä luukuttaa? eli tällöinhän pienemmän pitäisi olla parempi?

Ootko nähny hevimiesten hirveesti vääntävän 112 komboilla tai kaapeilla yhtään missään?

Totta on, että putkarit soundaa paremmalta kovaa soitettuna, mutta siinä pienemmyydessä puhutaan vahvistimen tehoista, ei kajareiden lukumäärästä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)