Läyri 03.04.2008 23:09:51 | |
---|
Haudi! Sellaista utelisin, että kun keikoilla tuppaa soolot jäämään välillä muiden soittimien alle ja pelkän volumen lisääminen skebasta ei aina auta tarpeeksi. "Tautiin" on varmasti kehitetty jonkin näköinen pedaali?! Kertokaapas mulle, että mitä suosittelette siis sellaiseen käyttöön, että soolon tullessa polkasen pedaalin käyttöön ja soolot lentävät yli muiden instrumenttien. Musatyyli on rokki. Kiitos! |
Tigerstedt 03.04.2008 23:12:02 | |
---|
Haudi! Sellaista utelisin, että kun keikoilla tuppaa soolot jäämään välillä muiden soittimien alle ja pelkän volumen lisääminen skebasta ei aina auta tarpeeksi. "Tautiin" on varmasti kehitetty jonkin näköinen pedaali?! Kertokaapas mulle, että mitä suosittelette siis sellaiseen käyttöön, että soolon tullessa polkasen pedaalin käyttöön ja soolot lentävät yli muiden instrumenttien. Musatyyli on rokki. Kiitos! EQ-pedaalilla saisi korostettu keskialueen ääniä, jotka puskevat kitaraa kuuluviin sieltä muiden seasta. Myös joku MXR:n Micro Ampin tyyppinen boosti voisi hoitaa homman kotiin. Hello Cowgirl In The Sand, is this place at your command? |
kimurantti1 03.04.2008 23:13:47 | |
---|
EQ-pedaali toimii tuossa tarkoituksessa loistavasti. Laittat sen vahvistimen efektilooppiin, niin saat lisää volumea vaikka kuinka paljon, eikä tarvitse enää tehdä kompromisseja soolo- ja komppisoundien välillä, kun voit muokata soolosoundia EQ:lla. Mulla on Bossin GE-7, ja mielestäni se toimii ihan hyvin. Jotkut sanoo sen värittävän soundia, mutta en mä ainakaan huomaa kummoistakaan eroa. |
Suspensori 04.04.2008 06:15:22 | |
---|
http://www.power-sound.fi/product_info.php?products_id=1185 Kannattaa kokeilla, toinen tykkää, toinen vihaa. Ja kolmas kysyy: "mikä ihme tuo on?". Kyseessä siis exciter, kuvailisin seuraavasti: terävöittää ja voimistaa ääntä. Meinasin jonkun aikaa takaperin myydä omani pois, mutta onneksi tulin järkiini. Soundi lähtee laitteista ja nahka sormista. |
tomukka 04.04.2008 07:57:14 | |
---|
...Sellaista utelisin, että kun keikoilla tuppaa soolot jäämään välillä muiden soittimien alle ja pelkän volumen lisääminen skebasta ei aina auta tarpeeksi. "Tautiin" on varmasti kehitetty jonkin näköinen pedaali?! Kertokaapas mulle, että mitä suosittelette siis sellaiseen käyttöön, että soolon tullessa polkasen pedaalin käyttöön ja soolot lentävät yli muiden instrumenttien... Itselläni on käytössä Ibanez metar charger eli perus särö jossa 3 alueinen eq. Volat täysille ja säröä pikkasen auki niin tuuppaa sopivasti ainakin minun kevyempään soittoon ja eq:lla saa muokattua kermaa soundiin. |
Pluto 04.04.2008 08:59:48 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/mxr_mc401.htm Tuota olen itse miettinyt. Saanut todella paljon kehuja harmoonisentraalissa. Hyvänä puolena se, että boosti lähtee täysin nollasta, jolloin siitä voi halutessaan tehdä varsin minimaalisenkin. Dillon, you son of a bitch! |
Andy J. 04.04.2008 09:02:44 | |
---|
Ja jos vahvistimessa riittää headroomia, niin clean boost- pedaalilla saa lisää volaa aikaiseksi. ...mutta jos siis haet särön vahvistimesta, niin tällä saa lähinnä vain lisättyä etuasteen murolle menemistä, ei volaa. |
Numb 04.04.2008 09:33:24 | |
---|
EQ-pedaali tai overdrive toimivat tuossa sooloboostauksessa. Kas vain, minullahan on Boss GE-7 edullisesti myynnissä... ;) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
baba o riley 04.04.2008 10:26:58 | |
---|
MXR Micro Amp (vaatii vahvistimelta headroomia) MXR dynacomp tai hyvä trebleboosteri. Jollain näistä lähtisin kokeilemaan. |
rheinone 04.04.2008 12:33:09 | |
---|
Keskialuepuukkoa peliin vaan. Eli EQ-pedaalia suosittelen. MXR Micro Amp tai Dynacomp ei oo kokemukseni perusteella yhtä hyviä tähän tarkoitukseen. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Scuttle 04.04.2008 12:49:10 | |
---|
Jos et halua muuttaa saundia, vaan ainoastaan lisätä volumea, niin volumepedaali efektilenkissä olisi yksi ratkaisu. |
baba o riley 04.04.2008 16:52:28 | |
---|
Keskialuepuukkoa peliin vaan. Eli EQ-pedaalia suosittelen. MXR Micro Amp tai Dynacomp ei oo kokemukseni perusteella yhtä hyviä tähän tarkoitukseen. Mikä vahvistin sulla on? |
Swan 04.04.2008 17:40:52 | |
---|
EQ-pedaalia säröjen jälkeen kannatan minäkin. Kannattaa huomata, että pelkkä keskialueen korostus nostaa volumea selvästi. Ei tarvitse kuin hyvin lievästi laittaa alassuista hymynaamaa, niin soolot kuuluu jo. Näin ollen volumesäätö ei ole pedaalissa välttämätön. Mulla on itelläni MXR:n kuusialueinen, ja hyvin toimii. |
baba o riley 04.04.2008 17:44:54 | |
---|
Tossa equussa on vaan se ikävä puoli että se muuttaa soundia, toisaalta kompurakin vähän sitä tekee mutta munat säilyy mielestäni paremmin. Itse suosin micro ampiä, jos on hyvä soundi pohjalla niin sillä sitä tulee vaan lisää. |
kimurantti1 04.04.2008 17:46:43 (muokattu 04.04.2008 17:46:54) | |
---|
Tossa equussa on vaan se ikävä puoli että se muuttaa soundia, toisaalta kompurakin vähän sitä tekee mutta munat säilyy mielestäni paremmin. Itse suosin micro ampiä, jos on hyvä soundi pohjalla niin sillä sitä tulee vaan lisää. Kyllähän EQ:lla voi pelkkää signaalin tasoakin nostaa, jos siitä löytyy level-säätö, kuten tavallista on. |
Swan 04.04.2008 18:02:14 | |
---|
Tossa equussa on vaan se ikävä puoli että se muuttaa soundia, toisaalta kompurakin vähän sitä tekee mutta munat säilyy mielestäni paremmin. Itse suosin micro ampiä, jos on hyvä soundi pohjalla niin sillä sitä tulee vaan lisää. Munsta tuo volumenostoon riittävä pieni korostus ei muuta saundia oleellisesti. Toki vähän, mutta ei niin paljoa, että saundin perusta kärsii. Jos tosiaan silti tahtoo saundin pysyvän täysin muuttumattomana, niin level-potikkainen EQ on kova sana, esmes justiinsa tuo kimurantti1:n mainitsema GE7. Kompurasta silviisiin, että Maxon CP101 kannattaa testata. Ei turhaan Jucciz sitä hypettänyt, se ei tosiaan tee perussaundille mitään. |
baba o riley 04.04.2008 18:36:36 | |
---|
Jos käyttää vain levelliä eqsta nii se ei ole hirveen kaukana micro ampistä :) |
rheinone 04.04.2008 19:57:33 | |
---|
Mikä vahvistin sulla on? Ramshaal 1987x. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
rheinone 04.04.2008 19:59:36 (muokattu 04.04.2008 20:03:36) | |
---|
Jos käyttää vain levelliä eqsta nii se ei ole hirveen kaukana micro ampistä :) Ei nii ookaan, sama meininki. Mut jotenki se keskialueen korostaminen on just se juttu millä soolot saa volumen kohtuunostolla esiin rokkibändissä, varsinkin siinä tapauksessa että toinen kitara leipoo komppia vieressä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Kura 05.04.2008 01:10:48 (muokattu 05.04.2008 01:15:09) | |
---|
Toimiiko EQ-spedu vaikka ei ole FX-looppia? Siis suoraan kitara-säröspedu-EQ-vahvistin. Micro-amppi ei kyllä volumea tuonut lisää, säröä enemmänkin... |