Aihe: Hevikeppi vaihtoon, jotain rokimpaa tilalle?
1
iron_grip
13.04.2008 13:05:00

Sori, näitä "mikä kitara ois hyvä mulle" -topikkeja täällä on ihan liikaa mutta nyt tuli itellenikin tenkkapoo.

Hevin soittaminen on käynyt vähän tylsäksi ja muutenkin oon sitä mieltä että nykyisen kitaran ominaisuuksissa on paljon turhaa meikäläiselle. Kyseessä on siis LTD:n MHB-400 baritonikitara EMG 81 mikeillä.
Itse en pidä liiemmin soittotatsista tolla kepillä, ja mitä nyt oon testaillut perinteisiä strato/tele/lespaul -kitaroita niin kokoajan on tuntunut siltä että joku tuollainen on enemmän mun skitta.

Elikkä jos jollakulla teistä on tylsää niin voisitte heittää ehdotuksia ja ajatuksia aiheesta. Itse toivoisin kuitenkin että uudessa kitarassa olis tallassa humpukkerit, ja kiinteä talla olisi myös plussaa. Mikkien pitää myös olla kohtuullisen laadukkaat. Hintahaarukka on semmonen palttiarallaa 500-700 egee.

thänks
fyysistä kipua
JuSu
13.04.2008 13:20:02 (muokattu 13.04.2008 13:21:42)
Elikkä jos jollakulla teistä on tylsää niin voisitte heittää ehdotuksia ja ajatuksia aiheesta. Itse toivoisin kuitenkin että uudessa kitarassa olis tallassa humpukkerit, ja kiinteä talla olisi myös plussaa. Mikkien pitää myös olla kohtuullisen laadukkaat. Hintahaarukka on semmonen palttiarallaa 500-700 egee.

Perusvarma(tylsä) ehdotus: Strato tai stratotyyppinen kitara tallahumpparilla.

Helkkarin hyvä all-round -vehjes, taittuu hevit ja humpat. Mikitystä on helppo muuttaa tarvittaessa pleksiä ja mikkejä vaihtamalla, jos mieli myöhemmin muuttuu.

Stratotallan voi blokata tai vetää lisäjousilla kiinni kanteen, jolloin se toimii kiinteän tallan tyyppisesti, tuoden silti soundiin sitä 'stratoklangia'.

Tarjontaa on runsaasti jokaisessa hintaluokassa.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
rytilahti
13.04.2008 13:22:42
Hevin soittaminen on käynyt vähän tylsäksi ja muutenkin oon sitä mieltä että nykyisen kitaran ominaisuuksissa on paljon turhaa meikäläiselle.

Joo hevi on poppia.

Gibson sg faded tai joku muu giban sg.
Son rock.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
Evilson
13.04.2008 13:23:37 (muokattu 13.04.2008 13:24:41)
Perusvarma(tylsä) ehdotus: Strato tai stratotyyppinen kitara tallahumpparilla.

Helkkarin hyvä all-round -vehjes, taittuu hevit ja humpat. Mikitystä on helppo muuttaa tarvittaessa pleksiä ja mikkejä vaihtamalla, jos mieli myöhemmin muuttuu.

Tarjontaa on runsaasti jokaisessa hintaluokassa.

JuSu

Kannatan, itseltäni löytyy Squierin Strato tallahumpparilla. Pleksi on vaihdettu tyylikkäämpään, potikannupit myös, samoin mikit Duncaneihin (paitsi keskimikki). Ja kyllä lähtee hevanderit ja rockit. Humpasta en nyt niin tiedä :D.
Ole hiljaa siellä.
Dirty Hero
13.04.2008 13:29:26 (muokattu 13.04.2008 13:36:40)
Godin -merkkisiä kitaroita voisit kanssa katsella. Kyseessä on siis Amerikkalainen suht. pieni firma, joka tekee ainakin minusta aivan perkeleen laadukkaita kitaroita. Lisäksi noissa ei ole laadunvaihtelua, kuten vielä monissa ~500€ kepeissä. Hintaan nähden aivan ylivoimaisia kitaroita!

Tässä joitain hyviä vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan

-Godin Detour: 435€
http://www.aofsound.fi/epages/aofso … =/Shops/aofsound/Products/god_00010

-Godin Freeway: 635€
http://www.aofsound.fi/epages/aofso … =/Shops/aofsound/Products/god_00160

-Godin Redline: 660€
http://www.thomann.de/fi/godin_redline_1_greenflame.htm

E: Tosin jos tykkää muokata kitaraansa, niin strato olisi aika hyvä vaihtoehto. Mikit on helppo vaihtaa ja muutenkin simppeli rakenne. Lisäksi siihen löytyy vaikka minkälaista pleksiä, jos tykkää "tuunata"
Kivijalka
13.04.2008 13:47:51
Godin -merkkisiä kitaroita voisit kanssa katsella. Kyseessä on siis Amerikkalainen suht. pieni firma, joka tekee ainakin minusta aivan perkeleen laadukkaita kitaroita. Lisäksi noissa ei ole laadunvaihtelua, kuten vielä monissa ~500€ kepeissä. Hintaan nähden aivan ylivoimaisia kitaroita!

Tarkennuksenta tähän vielä että Amerikalla tarkoitetaan mannerta ja Godinin päämaja sijaitsee Kanadassa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
iron_grip
13.04.2008 15:57:16

Perusvarma strato vois kyllä olla aika passeli. Onkohan muuten semmoisia telecastereita joissa olis tallahumppari? Ainakin hirmu vähän thömännissä näyttäis olevan.

Ei kukaan haluais vaihtaa tuota miun mhb-400 skittaa johonkin edellä mainittuihin? ;P Kun ei mulla oo varaa uuteen ennen kuin tuo vanha on myyty, snif.
fyysistä kipua
McNulty
13.04.2008 16:03:03
Itselläni on 3 Les Paulia ja 3 SuperStratoa. Tai no, yksi custom LP on vasta rakenteilla ja ESP Horizon onpi tilattu... mutta näillä kaikilla onnistuu niin rockit kuin hevitkin. Vielä kun humbuckereille rakentelee puolituksen niin kyseiset värkit soveltuvat melkein mihin vain. Enempi sitten soittajasta ja vahvistimesta kiinni, mihin rahkeet riittävät. Suosittelen siis Stratocaster-tyylistä soitinta tallahumbuckerilla ja sille tarpeen mukaan puolitus. Fätimpään rokkisoundiin toimii Les Paul helkkarin hienosti. Näillä kun vetää hevitkin mennentullen, jos vaikka innostus joskus palaa.
jomppu
13.04.2008 16:20:38 (muokattu 13.04.2008 16:25:55)
Perusvarma strato vois kyllä olla aika passeli. Onkohan muuten semmoisia telecastereita joissa olis tallahumppari? Ainakin hirmu vähän thömännissä näyttäis olevan.

Ei kukaan haluais vaihtaa tuota miun mhb-400 skittaa johonkin edellä mainittuihin? ;P Kun ei mulla oo varaa uuteen ennen kuin tuo vanha on myyty, snif.

Custom telecastereita taitaa saada tallahumpparillakin, tai jos se ei ollut Fender niin Squier sitten.

http://www.squierguitars.com/products/index.php?partno=0327502506

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0137702306

Minulla oli Baja Telecaster ja en minä siihen tallahumpparia olisi laittanut, sen verran räyhäkkä oli se yksikelainenkin.
sepisti
13.04.2008 16:31:56 (muokattu 13.04.2008 16:37:15)
Meikäläisen omakuvasta löytyy tele puolitettavilla humppareilla (SD JB& Jazz). Tosin se on modattu japanin telestä jälkeenpäin. Mutta summa summarum: Helkarin hyvin toimii humpasta rock-osastolle saakka.

Edit. eli etsi joku käytetty perushyvä tele ja vaihda siihen mikit. Ei tule kalliiksi. Tosin varsinainen tele-soundi siitä kyllä hieman häviää, mutta tilalle saat hyvän allround-kepukan.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
joukov
13.04.2008 16:51:49
Sori, näitä "mikä kitara ois hyvä mulle" -topikkeja täällä on ihan liikaa mutta nyt tuli itellenikin tenkkapoo.

Hevin soittaminen on käynyt vähän tylsäksi ja muutenkin oon sitä mieltä että nykyisen kitaran ominaisuuksissa on paljon turhaa meikäläiselle. Kyseessä on siis LTD:n MHB-400 baritonikitara EMG 81 mikeillä.
Itse en pidä liiemmin soittotatsista tolla kepillä, ja mitä nyt oon testaillut perinteisiä strato/tele/lespaul -kitaroita niin kokoajan on tuntunut siltä että joku tuollainen on enemmän mun skitta.

thänks

Käyhän vielä testaamassa joku 335-mallinen kuumilla mikeillä. Voit yllättyä.
Hartwall Areena, 27. - 28.5.2008: KISS
tcitc
13.04.2008 17:56:38
-Godin Redline: 660€
http://www.thomann.de/fi/godin_redline_1_greenflame.htm

Ai hitsi ku alko GAS...
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
s151669
13.04.2008 19:44:24

-Godin Detour: 435€
http://www.aofsound.fi/epages/aofso … =/Shops/aofsound/Products/god_00010

Pitelin joskus kaupassa tuota käsissäni, ja sillä perusteella komppia. Lyhyt skaala, mukavan oloinen kaula, humpparit. Eikä mitään turhaa.
Jyrki
Nacher
13.04.2008 22:59:19
Pitelin joskus kaupassa tuota käsissäni, ja sillä perusteella komppia. Lyhyt skaala, mukavan oloinen kaula, humpparit. Eikä mitään turhaa.

Ja varmasti äärimmäisen monipuolinen aloittajalle, joka haluaisi kitaran vähän rokimpaan ja kevyempään menoon? Etenkin mikkiconfiguraatioltaan..
baba o riley
14.04.2008 00:41:53
Noi stratot humppareilla on vähä sellast kvasirockia/purkkaa, mä kans ehdotan että tsekkaa toi sg faded, saat alle 700e ja se on ihan menoheppi. Mikään ei oo rokimpi kuin sg. Tele on kans tosi äijää, mutta tallahumppari jää kyllä silloin pois.
Jucciz
14.04.2008 02:54:05 (muokattu 14.04.2008 02:56:47)
Satanen-pari lisää budjettiin ja Gibson Les Paul Studio. LP:illä on monikin kuulemma rokkia soittanut.

Tai sitten käytetty japanilainen Telecaster (mielellään 80-luvulta). Ihan eri peli kuin Les Paul, mutta silti oiva rokkikitara sekin.

Toisaalta, Stratocasterillakin jotkut soittaa rokkia, mutta siinä missä Tele on enempi perusäijän karu ja varma perustyökalu, Stratocaster on vähän herrasmiesmäisempi, hienostuneempi ja siinä on enemmän liikkuvia osia: siis enemmän mahdollisuuksia, mutta sekavuuttakin: joskus Telecasterin yksinkertaisuus on vaan juuri oikea juttu rokkiin - ei mitään turhaa tai ylimääräistä.

Kaikki silti loistavia työkaluja.
iron_grip
14.04.2008 11:29:29 (muokattu 14.04.2008 12:23:24)

Hei, kiitti kaikille vastanneille, päässäni ollut epämääräinen ajatuksenmöhkäle alkaa muotoutua jonkinlaiseksi näkemykseksi!

Parasta kai se on vaan pitää silmät auki tuolla torilla ja laittaa vanha kepakko myyntiin. Ja samaan aikaan marssia musaliikkeeseen testailemaan ja kyselemään, eiköhän tilanne sillä selkiä!

Tattista vielä!

Hyviä ehdotuksia voi laitella edelleen, kuten muutakin aiheeseen liittyvää :)

EDIT:

Tuli muuten mieleen että onko noi ykskelasen kokoiset humbuckerit mistään kotoisin?? Kun noita telekastereitakin näyttää enemmän olevan singlecoileilla tarjolla.. (Näyttää siltä että tähän taloon hommataan tele)
fyysistä kipua
kloppis
14.04.2008 16:05:03
Suosittelen Teleä, se on paras vaihtoehto. '72 custom voiso olla todella loistava vaihtoehto kaulahumpparilla ja tallassa perus telemikki. http://www.thomann.de/fi/fender_72_telecaster_custom_mn_bk.htm

Itsellä ei ole kokemusta muuta kuin että mitä olen jostain lukenut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)