Aihe: Vintage VS6B, onko mihinkään?
1
mikkom5
12.04.2008 00:00:25
Anteeksi etukäteen jos tulee ylimääräinen threadi, mutta en ainakaan haulla löytänyt tuollaisesta merkistä mitään. Mutta jos joku voisi auttaa tälläiseen pulmaan kun polttelee kauheasti, mutta ei viitsisi ostaa mitään paskaa:

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=31029
Ja Coxx 15w vahvari.

Tollasta pakettia tarjoavat kaupassa 350egen hintaan. Myyjä ainakin kehui kitaraa tyyliin "laatuosat, halpa hinta", mutta tekeekö tollasella pelillä mitään? Olen alotellut tässä hiljattain, mitä nyt akustista rämpytellyt vähän kauemmin. Soittelen lähinnä jotain Kotiteollisuutta tms. kohtuu helppoa.

Jos toi kitara / vahvari on persiistä, niin mitä voisitte suositella? Tollaset LP-malliset kitarat miellyttää myöskin minun silmää jos toi kaupan suosittelema on huono. Kun kuitenkin tuli heti mieleen mennä musiikkikauppaan eikä tilata netistä, mutta tällä budjetilla on aika huonosti kitaroita esillä. Olisi kuitenkin kiva saada sellanen kitara, mikä pysyisi varttia kauemmin vireessä ja ehjänä.

Kiitoksia!
bfoc
12.04.2008 00:06:14
Ei mitään hajua, mutta samoilla sivuilla näytti olevan 19€ kalliimmalla Epiphonen Les Paul joka on ihan hyvä ja tunnettu merkki. Sitähän voisit käyttää vaikka vertailukeppinä jos käyt testaamassa tuota eksoottisempaa mallia.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Umas
12.04.2008 00:34:48

Onkos tuossa epissä setnecki? Ei taida olla.
Jättäisin tässä tilanteessa brändi tietoisuuden väliin ja suuntaisin vintagea kohti. Tietysti testaaminen kannatta kumpi sopii itselleen paremmin.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
bfoc
12.04.2008 09:02:33
Onkos tuossa epissä setnecki? Ei taida olla.
Jättäisin tässä tilanteessa brändi tietoisuuden väliin ja suuntaisin vintagea kohti. Tietysti testaaminen kannatta kumpi sopii itselleen paremmin.

Luitko nyt ihan varmasti mitä mä kirjoitin? Suosittelin käyttämään Epiä vertailukitarana tuohon tuntemattomampaan soittopeliin, en ostamaan sitä. Tämä siksi koska ilmeisesti sinulla on ihan yhtä paljon kokemusta tuosta Vintagesta kuin minulla ja valtaosalla tämän palstan porukasta.

Niin ja jos set neck on se ainoa oikea kriteeri hankinnassa, duh. Päteviä kaulaliitoksia tehdään monin eri konstein. Kysymys on lähinnä siitä miltä se soitin kuullostaa ja kuinka mukava sitä on soittaa. Se onko siinä helmiäisuptouksia ja neck through ja ananasakäämä on ihna se ja sama.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Umas
12.04.2008 10:07:51

Luitko nyt ihan varmasti mitä mä kirjoitin? Suosittelin käyttämään Epiä vertailukitarana tuohon tuntemattomampaan soittopeliin, en ostamaan sitä. Tämä siksi koska ilmeisesti sinulla on ihan yhtä paljon kokemusta tuosta Vintagesta kuin minulla ja valtaosalla tämän palstan porukasta.

Niin ja jos set neck on se ainoa oikea kriteeri hankinnassa, duh. Päteviä kaulaliitoksia tehdään monin eri konstein. Kysymys on lähinnä siitä miltä se soitin kuullostaa ja kuinka mukava sitä on soittaa. Se onko siinä helmiäisuptouksia ja neck through ja ananasakäämä on ihna se ja sama.

Tekstistäsi voi myös ymmärtää että suosit tunnettua merkkiä. Ei tosta vaahtoomaan tartte ruveta. Tuon hintaluokan Epiphonen kitarat ovat oman kokemuksen mukaan olleet yliarvostettuja, kuin taas tuo vintage on niittänyt aikamoista mainetta muualla euroopassa.
bfoc
12.04.2008 10:30:01
Tekstistäsi voi myös ymmärtää että suosit tunnettua merkkiä. Ei tosta vaahtoomaan tartte ruveta. Tuon hintaluokan Epiphonen kitarat ovat oman kokemuksen mukaan olleet yliarvostettuja, kuin taas tuo vintage on niittänyt aikamoista mainetta muualla euroopassa.

Jahas. Säkin oo käynyt tuon meediokoulun jossa opetetaan lukemaan rivien välistä kaikenlasta. Se on aika paha koulu se, kun tulkinnat on yleensä päin Kouvolan Casottoa. Lisäksi on kristallipallokin huurussa, kun en peilistä havaitse minkäänalista vaahtoamista.

Yritäppä nyt kuitenkin ensi kerralla lukea ajatuksella mitä sedät kirjoittaa ja muodosta mielipiteitäsi sen mukaan, eikä sen mukaan mitä kehäpäätelmiä teet kirjoitusten perusteella

Minun tekstistä voi ymmärtää tasan sen että kannattaa verrata tuntematota tuotetta tunnetumpaan samanhintaiseen ja miettiä siltä pohjalta kumpi on parempi. Tämä on varmasti fiksumpaa, kun ostaa sokkona joku Zädämä sen perusteella että joku sanoi netissä että ne on suosittuja jossain euroopassa.

Testin lopputulos voi sit olla ihan mikä vaan, voihan se olla että kaupasta lähetee mukaan joku kolmas vaihtoehto. En tosin ymmärrä miten voisin suosittaa sokkona tuota Epiä Vintagen edelle kun myönnän etten ole koskaan koskenut Vintageen.
Kivijalka
12.04.2008 15:36:41
Sellainen P90-mikeillä varustettu Vintagen Les Paul-kopio oli ainakin ihan kiva soitin. Säädöt toki olivat päin helvettiä mutta niinhän ne aina ovat musiikkiliikkeissä.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
PLO
13.04.2008 20:11:02
Kannattaa ilman muuta testata yksilö, jota on ostamassa. Edullisemman pään soittimet ovat monasti vielä enemmän yksilöitä, kuin kalliit, mikä hintaluokassa meinaa jo sitä, et heikoimmat yksilöt on soittokelvottomia.Tuohon lähikauppaan tuli kans taannoin noita Vintage kitaroita ja piruuttani testailin ne kaikki. Tele ja Stratomallit olivat ihan asiallisia ja kutakuinkin hintansa väärttejä, mut relikoitu LP-malli sen sijaan aivan hirveän huono.
mikkom5
14.04.2008 14:29:39 (muokattu 14.04.2008 14:34:35)
Tota Roland Microcubea / Vox da5 on suositeltu paljon. Efektejä ja kaikkee :) Eli vaikka ne ovat pienempiä, niin soundi on parempi? Onko siis järkevämpää ottaa toinen Coxxin 15vattisen sijasta?
Umas
14.04.2008 16:50:01

Tota Roland Microcubea / Vox da5 on suositeltu paljon. Efektejä ja kaikkee :) Eli vaikka ne ovat pienempiä, niin soundi on parempi? Onko siis järkevämpää ottaa toinen Coxxin 15vattisen sijasta?

Ota vox Da5 ... on hyvä laitos... Sa ihn kelpo säröt ja soundit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)