Aihe: Ehdotuksia ensimmäiseksi sähkökitaraksi
1
tvit
05.03.2008 12:45:28
moi. olen soitellut muutaman vuoden akustisella ja nyt tekee mieli sähkökitaraa. onko ehdotuksia? en tiedä sähkökitaroista paljoakaan. niin ja vahvistimenkin tarvitsen luonnollisesti.

hinta mielellään alle 300 euroa, mutta jos kokeneempina osaatte sanoa että sillä hinnalla ei saa kunnollista settiä, niin voin pakon edessä korottaa maksimihintaa.

haen hyvää hintalaatusuhdetta, merkillä ei niinkään väliä. vahvistimen ei tarvitse olla vahva, koska käytän sitä pääasiassa kerrostalossa.

jos näillä tiedoilla ei vielä saa kuvaa siitä, millaisen kitaran tarvitsen, niin auttakaa minua auttamaan teitä auttamaan minua ja kysykää lisäkysymyksiä.

kiitos jo etukäteen.
Numb
05.03.2008 12:48:11 (muokattu 05.03.2008 12:49:00)

Yamaha Pacifica 112 ja Roland Microcube tai Vox DA5
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
jo_tu
05.03.2008 12:52:26
käy katsomassa tuo kirjoitus: -->http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=35140

jos sun paikkakunnaltasi löytyisi joku joka haluaisi sua auttaa..

microcube on kotivahvistimena suosittu. täältäkin löytyy..

ja yamaha on kans perushyvä.

toiseksi vaihtoehdoksi heitän Vintage merkin peruskitarat, ihan tyylin mukaan(sg, LP, strato tai tele)

http://www.custom-sounds.com/epages … 50274159fa3d3d064c+EN/catalogs/1070
epiphonegoldtop
05.03.2008 12:56:11
Mun eka oli fenderin squier stratocaster ja se on aivan käypä ensimmäiseksi. hyvä hinta-laatu suhde. myöhemmin ostin epiphonen gold topin.
jaku2
12.03.2008 22:40:28
moi, yamaha pacifica 112 on paljon kehuja saanu ekaks kitaraks, maksaa pari sataa. mun eka kitara on harley benton - en suosittele. vahvistimista en osaa paljoo sanoo mut sen verran tiiän et roland micro cube on iha ok.
sepisti
12.03.2008 22:49:08
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Väsykäsi
13.03.2008 07:37:33
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
Henri93
13.03.2008 22:54:05

Itelläni oli jus toi Yamaha Pacifica 112 ja voin kyllä kehua huippu peliksi. Hyviä myös on esim. Ibanez RG. Mitä vahvistimiin tulee. Älä ainakaan osta Fenred frontman 15. Itelläni hajos. Ei kovin kestävä. Tota pikku voxia en oo kokeillu mut isoveljeä voin kyllä kans kehua. Randalilla löytyy myös jotakin 15 wattisia rankempaan musiikkiin. Harley Bentonia ei kannata ostaa. Nimimerkillä kokemusta on. Pieniä ohjeita. Kotisoitteluun riittää 10-15 wattia, treenikselle 50w- ylöspäin. Huom. putki tehot erikseen. Kitaroita kannattaa testata ja antaa jonkun ammattilaisen katsoa kaulan suoruus ja muutenki, koska musiikki kauppiaat kyllä viilaavat linssiin. Niin ja Kustomiakaan ei kannata ostaa (Isälläni on ja aika kuraa).
No mää sählään vaan
Roksennus
13.03.2008 23:24:44
Kitaroita kannattaa testata ja antaa jonkun ammattilaisen katsoa kaulan suoruus ja muutenki, koska musiikki kauppiaat kyllä viilaavat linssiin.

Ai hitto, olen ehtinyt hankkia jo kahdeksan kitaraa eikä kukaan ammattilainen ole ollut katsomassa... Perkules, noi on varmaan ihan huonoja kitaroita =(
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
epiphonegoldtop
12.04.2008 21:36:34
Ai hitto, olen ehtinyt hankkia jo kahdeksan kitaraa eikä kukaan ammattilainen ole ollut katsomassa... Perkules, noi on varmaan ihan huonoja kitaroita =(

Niin minäkin...
Mirk0
13.04.2008 11:37:21
Squier Bullet Strat, sitä viittii ees vähän romuttaa. :D
Kuse tuubaas vai mitä sä soititkaan?
Krice
13.04.2008 11:53:15

Mun eka oli fenderin squier stratocaster ja se on aivan käypä ensimmäiseksi.

Ei ole. Oikeastaan kaikki Fender/Squier stratot on tarkoitettu kokeneille soittajille, jotka tietävät mitä haluavat kitaralta. Straton kaltaisella hankalalla kitaralla aloittelija saattaa lopettaa soittoharrastuksen siihen paikkaan.
Mirk0
13.04.2008 11:59:08
Straton kaltaisella hankalalla kitaralla aloittelija saattaa lopettaa soittoharrastuksen siihen paikkaan.
Kävi joskus mielessä mutta pääsin yli.
Kuse tuubaas vai mitä sä soititkaan?
Wolfie
13.04.2008 12:20:00
Ei ole. Oikeastaan kaikki Fender/Squier stratot on tarkoitettu kokeneille soittajille, jotka tietävät mitä haluavat kitaralta. Straton kaltaisella hankalalla kitaralla aloittelija saattaa lopettaa soittoharrastuksen siihen paikkaan.

Ilmankos olikin hankaluuksia aikanaan Squierin kanssa touhuillessa. Onneksi älysin vaihtaa pois. Pitää hommailla kokemusta enemmän muilla malleilla vielä. Strato vaihtoon toisenkin kerran ehkä...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
MillionMilesAway
13.04.2008 12:28:13 (muokattu 13.04.2008 12:29:51)
Eikä. Hirveä GAS iski tuohon Vintagen Les Paul -kopioon, vaikka pari viikkoa sitten ostin uuden kitaran. Tosin tuon Vintagen laadusta kiinnostaisi kuulla.

Onko hyvätkin mikit (näyttäisivät olevan niiden omat viritelmät)? Pitääkö vire hyvin? Viimeistely hyvää (nauhanpäät yms.)? Sointi?

Himottaisi hommata tuollainen Charvelin rinnalle. Ei sitä floikkaa aina jaksa.
rytilahti
13.04.2008 13:35:52
hinta mielellään alle 300 euroa, mutta jos kokeneempina osaatte sanoa että sillä hinnalla ei saa kunnollista settiä, niin voin pakon edessä korottaa maksimihintaa.

niin. saa tolla hyvät setit kotiin. vintagen tele ja micro cube, tai da5. Molempi parempi.
itsellä on tollanen tele ja micro cube tän hetken koto settinä. ja tolla kitaralla mennään toki keikoillakin ja levyillä ja missä vaa. hankinnassa toinen varalle. helvetin hyvä kitara.

vintagella varmaan muutkin kitsut kelpoja. niistä ei kokemusta.

http://www.custom-sounds.com/epages … ac274159fa3d3d060f+EN/products/2567
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)