mesa- 27.07.2007 23:58:04 | |
---|
Ajatus olisi vaihtaa tuo Strato kyseiseen kitaraan. Kertokaas omistajat kokemuksianne onko hyvä kitara yms. Mistä näitä saa Suomesta? Olenko tekemässä nyt hyvää vaihtoa? omasta mielestä kyllä kun tarvin vähän monipuolisempaa kitaraa ja tuosta löytyy humbuckerit ja muutenkin tämä kitara miellyttää silmää. Olen testannut ESP JH-1 tuossa on varmaan aika lähellä se flygarin soittotuntuma, mutta nyt en ole mitään espiä ostamassa vaan Gibsonia. Tänne muutenkin yleistä keskustelua Flying V:stä :) Ja haulla en löytänyt mitään järkevää. Blues 'n' Metal! |
Joees 27.07.2007 23:59:57 | |
---|
Ajatus olisi vaihtaa tuo Strato kyseiseen kitaraan. Kertokaas omistajat kokemuksianne onko hyvä kitara yms. Mistä näitä saa Suomesta? Olenko tekemässä nyt hyvää vaihtoa? omasta mielestä kyllä kun tarvin vähän monipuolisempaa kitaraa ja tuosta löytyy humbuckerit ja muutenkin tämä kitara miellyttää silmää. Olen testannut ESP JH-1 tuossa on varmaan aika lähellä se flygarin soittotuntuma, mutta nyt en ole mitään espiä ostamassa vaan Gibsonia. Tänne muutenkin yleistä keskustelua Flying V:stä :) Ja haulla en löytänyt mitään järkevää. Mä nyt en ihan heti menis sanomaan veetä monipuolisemmaksi kuin stratoa sillä perusteella että veessä on kaksikelaiset... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa. |
sepisti 28.07.2007 00:05:51 | |
---|
mieti hyvä mies tarkkaan ennen kun vaihdat... Sinuna vaihtaisin ennemmin Turun Sinapin ketsuppiin:) Jos olet hakemassa allround-keppiä mielestäni sinulla on nyt käsissäsi sellainen. Lähtökohta on se, että jos tykkäät stratosi soittotatsista elä vaihda sitä mihinkään vaan säästä rahaa siihen Flying V:hen Kitara on rakkauteni. |
mesa- 28.07.2007 00:06:50 (muokattu 28.07.2007 00:09:41) | |
---|
No ei se varmaan sillen oo monipuolisempi mutta lähtee paremmin muutki ku bluesit ja 60-luvun rokit. E: ei tuo nyt taida aivan allround keppi olla Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 00:10:07 | |
---|
No ei se varmaan sillen oo monipuolisempi mutta lähtee paremmin muutki ku bluesit ja 60-luvun rokit. Lähtee stratolla paljonkin muuta. Ja jos kaipaat humpparia miksi et laita stratoon moista? Sittenhän sen monipuolisuus kasvaa kovinkin huomattavasti. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
mesa- 28.07.2007 00:14:50 | |
---|
Ei siihen taida sopia humbucker. Ja sitte kaipaan vähän vaihtelua kitaran suhteen. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 00:18:15 | |
---|
Ei siihen taida sopia humbucker. Ja sitte kaipaan vähän vaihtelua kitaran suhteen. Onhan noita yksikelaisen koossa olevia humpuukeja... Mutta juu, mikä vaihtaa tekee mieli niin eihän siinä. Tuota monipuolisuutta vaan ihmettelin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
mesa- 28.07.2007 00:22:16 | |
---|
Tiedän kyllä että tuo vaihto saattaa otta sitte myöhemmin(20-30v) päähän. Mulla on toinenki strato jota en tosin saa vielä pitää itellä ku on joku 60 luvulta oleva. että mitä mä 2 stratolla. Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 00:24:42 | |
---|
Tiedän kyllä että tuo vaihto saattaa otta sitte myöhemmin(20-30v) päähän. Mulla on toinenki strato jota en tosin saa vielä pitää itellä ku on joku 60 luvulta oleva. että mitä mä 2 stratolla. Juu juu. Oma on ritsasi. Jos vaihto siltä tuntuu niin antaa palaa vaan kato. Toki, fiksuin tekohan olisi silti taiteilla stratolle kaveriksi vee. Siinähän olisi jo soundia jokaiseen meininkiin. Mutta ootellaan josko joku veen omistava tulisi kertoilemaan sulle niistä lisää :-) Ei ne huonoja ole. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
sepisti 28.07.2007 00:29:52 | |
---|
Tiedän kyllä että tuo vaihto saattaa otta sitte myöhemmin(20-30v) päähän. Mulla on toinenki strato jota en tosin saa vielä pitää itellä ku on joku 60 luvulta oleva. että mitä mä 2 stratolla. Onko tää vähän sama juttu kun, että meillä on vaimon kanssa maatila ja sit vielä omakotitalo kunhan molempien vanhemmat joskus heittää lusikan nurkkaan:) Jäitä hattuun! Kitara on rakkauteni. |
mesa- 28.07.2007 00:34:18 (muokattu 28.07.2007 00:35:35) | |
---|
No ei nyt ihan. Tää on jo heittäny lusikat nurkkaa.(mitä tuo nyt sitte tarkottaakaan:) E: kertokaa nyt joku siitä vee:stä Blues 'n' Metal! |
Joees 28.07.2007 00:37:22 | |
---|
No ei nyt ihan. Tää on jo heittäny lusikat nurkkaa.(mitä tuo nyt sitte tarkottaakaan:) E: kertokaa nyt joku siitä vee:stä No oota ihan rauhassa. Kyl niitten omistajat tulee jos ovat tullakseen. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Nacher 28.07.2007 01:07:47 | |
---|
Perusflygarissahan on kai yleensä 500t/496r mikkisetti, joka ei kyllä tosiaan ole se maailman monipuolisin, mutta melkoisen räyhäkkä. Niillä vetelee jo raskaimmat hevitkin ihan huoletta. Monipuolisuudessa tuo configuraatio kyllä häviää stratolle, mutta ne soundit joita tuosta V:stä saa, eivät ole löydettävissä stratosta. Siksi myös sanoisin, että molempi parempi, ellet vain oikeasti halua kertaheitolla vaihtaa toisenlaiseen kitaraan kokonaan. Soittotuntumasta voi oikein muuta kommentoida, kuin istualtaan soittamisen vaikeudesta V-mallilla. Siksipä itse vetelenkin SG:llä.. |
mesa- 28.07.2007 01:12:43 | |
---|
Jos sillä Vee:llä saa hevin ja rokin ohella myös bluesit niin taidanpa vaihtaa. Blues 'n' Metal! |
Les Fender 28.07.2007 01:16:03 (muokattu 28.07.2007 01:16:40) | |
---|
Toivottavasti et tarkoita ihan oikeasti (fyysisesti) vaihoa flygarin ja Stevie Ray Vaughan signature Stratocasterin välillä... Silloin teet kyllä huonot kaupat ihan niinkö taloudellisesti ajatellen. Soittimina noita on todella vaikeata (turhaa) samalle viivalle laittaa. Sama kun miettisi onko Lasse Viren parempi urheilija kun Jani Sievinen (mnet, tuo anekdoottien kultamaa ;) ts. kamppailevat niin eri sarjoissa. "Living is easy with eyes closed!" |
mesa- 28.07.2007 01:23:41 | |
---|
En vaan myyn tuon ja ostan sen tai sitten jos joku haluais vaihtaa, mutta välirahan kanssa. Blues 'n' Metal! |
Les Fender 28.07.2007 01:32:03 | |
---|
En vaan myyn tuon ja ostan sen tai sitten jos joku haluais vaihtaa, mutta välirahan kanssa. Hyvä näin, mut en kyllä usko että kukaan tuossa sopivuudessa on itseäsi parempi asiantuntija. Monipuolisuudessa strato kyllä vie voiton, toisensa korvaajaksi ei ole kummastakaan. Itse kyllä pitäisin (ja mielelläni sellaisen omistaisin) SRV Straton ja säästäisin flygariin. "Living is easy with eyes closed!" |
Twinkle 28.07.2007 01:32:10 | |
---|
Soittimina noita on todella vaikeata (turhaa) samalle viivalle laittaa. Sama kun miettisi onko Lasse Viren parempi urheilija kun Jani Sievinen (mnet, tuo anekdoottien kultamaa ;) ts. kamppailevat niin eri sarjoissa. Anekdootti toimii jos ajatellaan että ne äijät harjoittaa eri lajeja eikä samaa lajia eri sarjoissa. Toisaalta, ei nämä tässäkään threadissa osoitetut kitaratkaan ihan eri lajeissa ole, stratolla ja Flygarilla on kummallakin soitettu hevistä rockiin. Bluussia ei ihan niin usein tuolla veellä pistellä, mut miksei silläkin. Se on noista V-kitaroista se vähiten asenteellisen näköinen. |
hapan 28.07.2007 01:33:45 (muokattu 28.07.2007 01:38:01) | |
---|
No kyllähän veellä irtoaa. Jos hommaat siihen puolitusmahdollisuuksilla olevat mikit, niin miksi et heitä sitä stratoa samantien hevon vittuun? Eikä ole se paskakampi takertumassa joka paikkaan ja epävireistämässä vehjettä. Ja sitten siinä on se Gibsonille ominainen lyhyempi skaala, joten nätimmin vääntyy kielet mutkalle! Ja sitten asiaan. Oikeasti V tai mikä hyvänsä kahden humpparin kitara on sinällään varsin yksioikoinen vehje, mutta paksumpi, kuin strato (jos sitä kaipaa). Tosiaan puolituksilla saa ihmeitä aikaan, ja vaikka vaiheen käännöllä. Kiinteä talla on yksi parhaimmista talloista, mitä tulee vireen vaihtoon ja ylipäänsä vireessä pysymiseen. Lisäksi V on sen mallinen kitara, että sillä herättää helpommin mielenkiinnon, kuin perinteisellä stratolla tai lespalla. Naurettava juttu, mutta näin se on. Randyt on joka hevarilla nykyään, mutta oikean gibbonin Vee on kyllä jotain sellaista, jota joko vihaa tai rakastaa. Joku väittää kitaraa kaulapainoiseksi, jota en henk.koht. ymmärrä. En ole vielä eläessäni kaulapainoisella V:llä soittanut. Joten: Jos nyt haluat sen veen, niin mieti ja testaile tarkkaan; vastaako se odotuksiasi? Onko soundi miellyttävä? Mitä musiikkia soitat? Stratossahan ei sinällään ole mitään vikaa, mutta mun mielestä se nauttii eräänlaista joka-vitun-pojan- statusta, jossa ei ole yksinkertaisesti mitään (enää) asennetta ollut vuosiin. Toki stratoistakin saa vaikka minkälaisia virityksiä, niistä lisää muissa ketjuissa... Oli miten oli, tee, kuten parhaaksi näet. Jos koet sille tarvetta, niin voin kyllä sitä suositella. |
Joees 28.07.2007 01:33:49 | |
---|
Se on noista V-kitaroista se vähiten asenteellisen näköinen. Höpöjä. Tossa G:n veessä on eniten asennetta näön puolesta, ainakin mulle :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle