Ptr 15.04.2008 15:17:41 | |
---|
Kävin ostoksilla Soundslive.co.uk:ssa. Koriin päätyi Epiphone Les Paul Custom Plus Natural. Lavan takana on Custom Shop Limited Edition -leima sekä Handcrafted in China -tarra. En löytänyt Epiphonen sivuilta mitään tietoa Custom Shop -malleista, eikä Custom Plussassa näyttäisi olevan Naturalia edes saatavilla. Samoin Googlestakaan ei juuri mitään löytynyt. Tietääkö siis joku näistä Epiphonen Custom Shop malleista jotain? Onko jotain eroja tavallisiin malleihin, vai onko kyseessä vain esimerkiksi speciaaliväritys? |
p130 15.04.2008 15:29:46 | |
---|
Onko jotain eroja tavallisiin malleihin, vai onko kyseessä vain esimerkiksi speciaaliväritys? Omassa Epin Custom Shop-logolla varustetussa Wilshiressa on maalipinnassa viimeistelemättömiä (mattapintaisia) kohtia ja pleksi kuin kirveellä veistetty. Korkeampaa laatua se ei siis tarkoita (vaikka Wilshire onkin viimeistelypuutteista huolimatta soittimena loistava). Ilmeisesti erikoisväri tms. riittää Custom Shop -statukseen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
mentaali 15.04.2008 16:05:29 | |
---|
Kävin ostoksilla Soundslive.co.uk:ssa. Koriin päätyi Epiphone Les Paul Custom Plus Natural. Lavan takana on Custom Shop Limited Edition -leima sekä Handcrafted in China -tarra. En löytänyt Epiphonen sivuilta mitään tietoa Custom Shop -malleista, eikä Custom Plussassa näyttäisi olevan Naturalia edes saatavilla. Samoin Googlestakaan ei juuri mitään löytynyt. Tietääkö siis joku näistä Epiphonen Custom Shop malleista jotain? Onko jotain eroja tavallisiin malleihin, vai onko kyseessä vain esimerkiksi speciaaliväritys? Oliko kitara uusi vai käytetty? Kiinassa on mm. Paylessguitar.com tjsp josta voi tilata halvalla tehtyjä kopioita jotka rikkoo kaikkia mahdollisia patentti ja trademark lakeja sekä pykäliä... Ja näitä eksyy jatkuvasti nyt markkinoille käytettyinä "aitoina" kitaroina. Lisäksi heillä on jonkinlainen affiliate-ohjelma jolla he saattavat näitä rimpuloita myyntiin eri musaliikkeisiin... kannattaa olla varovainen. |
p130 15.04.2008 16:07:21 (muokattu 15.04.2008 16:09:03) | |
---|
Soundslive on ihan hyvämaineinen kauppa, tuskin sieltä väärennöksiä tulee. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Väsykäsi 15.04.2008 17:08:10 | |
---|
eli paylessguitarssin kitarat ovat laittomia Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487 |
ranttis 15.04.2008 17:43:25 | |
---|
eli paylessguitarssin kitarat ovat laittomia vähä niinku jöö niinpä... |
Väsykäsi 15.04.2008 20:31:37 | |
---|
Kysynpä nyt mielenkiintoani että kuinka laittomia kitaroita valmistavan firman nettisivut voivat edes olla olemassa kun nuo ei varmaan ole laittomia ainoastaan suomessa. Esim rikkoisinko vaikka MINÄ lakia jos ostaisin suoraan tehtaalta tuollaisen? vai kiinnittääkö viranomaiset mitään siihen. Jos luulette että olen kiinnostunut ko. kitaroista niin erehdytte kysyn vain mielenkiitoani Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487 |
pseDe 15.04.2008 22:04:44 | |
---|
Kysynpä nyt mielenkiintoani että kuinka laittomia kitaroita valmistavan firman nettisivut voivat edes olla olemassa kun nuo ei varmaan ole laittomia ainoastaan suomessa. Esim rikkoisinko vaikka MINÄ lakia jos ostaisin suoraan tehtaalta tuollaisen? vai kiinnittääkö viranomaiset mitään siihen. Jos luulette että olen kiinnostunut ko. kitaroista niin erehdytte kysyn vain mielenkiitoani En usko että se rikollista on. Enemmänkin se olisi viranomaisten kannalta mielenkiintoista toimintaa jos suurissa määrin myisit itse noita aitoina ja alkuperäisinä tuotteina. |
Artist 15.04.2008 22:11:10 (muokattu 15.04.2008 22:12:27) | |
---|
Kysynpä nyt mielenkiintoani että kuinka laittomia kitaroita valmistavan firman nettisivut voivat edes olla olemassa kun nuo ei varmaan ole laittomia ainoastaan suomessa. Esim rikkoisinko vaikka MINÄ lakia jos ostaisin suoraan tehtaalta tuollaisen? vai kiinnittääkö viranomaiset mitään siihen. Jos luulette että olen kiinnostunut ko. kitaroista niin erehdytte kysyn vain mielenkiitoani Kaikkialla kaikki lait eivät ole samoja, ja vaikka olisivatkin, on kaikkia lakeja mahdotonta valvoa kaikkialla. Kiinalaista kamaahan noi on, ja ilmeisesti tuolla päin tuntuu olevan immateriaalioikeudelliset asiat (ikävästi sanottuna monet muutkin oikeudet) vähän eri tasolla kuin ns. länsimaissa. Näin äkkiseltään arvioituna, on tuoteväärennösten tuominen omaan käyttöönkin on laitonta, muistan ainakin joskus lukeneeni ihan yksityiskäyttöön tuotujen piraattilevyjen takavarikoinnista, voin tietty olla väärässä. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" |
Les Fender 15.04.2008 22:21:28 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
Väsykäsi 16.04.2008 07:01:14 | |
---|
Kiitos tyhjentävistä vastauksista Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487 |
Ptr 16.04.2008 07:57:57 | |
---|
|
papitsu 16.04.2008 08:01:31 | |
---|
Kyllä tuo ihan uutena ostettiin. http://www.soundslive.co.uk/product … us---Flametop---Natural~ID~8072.asp Muutamassa muussakin nettikaupassa mallia kaupataan. Tuli Epiphonen laatikossa, mikeissä Gibson Usa Designed -tarrat, Groverin virittimet ja muutenkin kaikin tavoin niinkuin pitäisikin. Vertailukohteena on Guitar24.de:sta ostettu kiinalainen Standard. Aitohan tuo on. Natural väritys otettiin Customista jossain vaiheessa pois, oisko ollut limited edition tai jotain. Hieno kitara, anyhow. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
omg 16.04.2008 08:51:43 | |
---|
Todella kaunis kitara, miellyttää omaa silmää aivan kympillä! Olen tässä ensimmäistä kitaraa hankkimassa ja olen täällä palstalla kysellyt Epin LP studio ja standard -malleista, mutta tossa customissa on jotain mikä kolahti todella lujaa. Miten tuo custom suhteutuu noihin edellä mainittuihin studioon ja standardiin, miten se on parempi ja onko se hintansa väärti? Kiitos ja kumarrus! |
p130 16.04.2008 09:02:02 | |
---|
Miten tuo custom suhteutuu noihin edellä mainittuihin studioon ja standardiin, miten se on parempi ja onko se hintansa väärti? Eroa standardiin on käytännössä vain ulkonäössä. Onko se lisähinnan arvoinen? En osaa sanoa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
omg 16.04.2008 09:31:28 | |
---|
no höh, luulin, että siinä olisi paremmat mikit tms? |
p130 16.04.2008 09:35:51 | |
---|
no höh, luulin, että siinä olisi paremmat mikit tms? On niissä kullatut kuoret... ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Ptr 16.04.2008 09:51:27 | |
---|
Eroaa Standardista tosiaan lähinnä vain ulkonäöllä, mutta mielestäni on lisähinnan arvoinen. Body tosin on useasta palasta ja takana on viilu. Myös Standardia saa naturalina. |