Oman käsitykseni mukaan tuo ES on vähän kevyempään menoon tarkoitettu kuin ihan turskantappoheviin. Vaikka on sitä hevanderia veivattu oikeastaan millä kitaralla vain. Mutta näin karkeasti voisi yleistää, että tuo ES kevyempään menoon kuin Gothic. Heavy-soundia saat ulos sopivalla vahvistimella, molemmissa kitaroissa tuskin mikit loistavat parhaudellaan, mutta taatusti jonkinlaista särösoundia saat ulos. Vahvistimista löytyy haulla todella paljon juttua, mainitaan nyt tässä heti Microcube ja Voxin mallintavat. Mallintavien etu on siinä, että soundipaletti on laaja, jolloin voit hyvin kuulostella, mikä miellyttää omaa korvaa, efektejän useimmista löytyy. Helppo siis opetella löytämään se 'oma' soundi. Soittamisen helppoudesta en sitten oikein osaa sanoa tuon ES:n kohdalla ja Epiltäkin olen testaillut vain customeja, jos tuossa Gothicissa sama kaulaprofiili on niin se on melko paksu, ei mikän tilukaula omasta mielestäni. Soittotatsiltaan oli ihan näpsäkkä minun kouraan. Vaikea arvioida objektiivisesti näitä asiaoita. :) Eipä tässä nyt oikein mitään asiaa tullut. Yleistä höpinää vain. Mutuilen silti, että varmasti ihan oiva valinta tuo ES, jos kitara miellyttää silmää ja sopii käteen ja jopa kuulostaakin joltain. :) Edit: Typot Rai rai. |
heavy-soundin ulos vai saako ollenkaan? Riippuu mitä versiota heavy-soundista ollaan hakemassa. Mutta yleensä onttokoppaisen kitaran kanssa saa aikaan vain pahan kierto-ongelman jos haussa on sirkkelisäröt. Hommaa aluksi se Les Paul, laajenna sitten myöhemmin soundiarsenaalia vaikka jazzboxilla jos siltä tuntuu. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |