Aihe: Mitään syytä miksi EI ostaa Boss MD-2:sta? 1 | |
---|---|
![]() 14.04.2008 20:42:07 | |
Elikkäns, tänään kävin musakaupassa kokeilemassa eri säröjä. Alunperin mielessä oli DS-1, eli se ihan perus Distortion. Testasin samalla myös Super Distortionin (DS-2), Metal Zonen ja Mega Distortionin. Tarkoituksena olis löytää perushyvä ja MONIPUOLINEN särö niihin bänditreeneihin joihin en saa mukaan koko pedulautaa, eli vaan kitara ja 1 särö taskuun ja menoksi. DS-1 oli ihan ok, mutta tuntui, että särö loppui vähän kesken ihan hi-gain-puolella. Super Distortionista en tykännyt paljoa vaikka koitin eri säätöjä, ilmeisesti ei vain mun makuun vaikka jotkut kehuvat. Metal Zone oli vähän liian black metal. Mega Distortionilta en odottanut juuri mitään, mutta kun aikani rämpläsin säätöjä ja vertailin DS-1:een niin vähä vähältä, täysin vasten tahtoani aloin pitämään tästä pedaalista. Sillä sai hyvin artikuloivan, vähän särötetyn funk-soundin (ei paras neck pickupilla, mutta kelpaa kun kitaran ja vahvarin oma soundi on hyvä) ja sitten ihan mättösäröt irtosivat todella mukavasti ja kaikki siltä väliltä. Pyöreitä overdrive-säröjä en saanut ainakaan noin äkkiseltään, mutten siitä soundista pidäkään. Jopa vähäsäröisiin Keith Richards-soundeihin pidän enemmän distortion-tyyppisestä, kirkkaammasta säröstä. Eli MD-2 olis nyt ostoslistalla, mutta haluisin kysyä, että onko täällä ketään, jolla on tiedossa syitä miksi tätä pedaalia EI kannattaisi ostaa? Onko ollut ongelmia esim. ei tarpeeksi volumea klubikeikoilla? Tai volumen taso heittelee itsestään? Tai surina käy sietämättömäksi kovalla volumella (siis sietämättömämmäksi kuin muilla säröillä :P)? Simahtanut kesken soiton? Tai jotain vastaavaa? Jälleenmyyntiarvo näemmä ihan ok kun myyvät Torilla 60-65€ hintaan kun uuden saa 80€:llä.. "What a tool!" | |
![]() 14.04.2008 23:24:45 (muokattu 14.04.2008 23:27:23) | |
itselläni oli aikoinaan tuo MD-2 ja ihan hyvä säröhän se on. (itse käytin sitä hieman raskaampien soundien aikaan saamiseksi) mutta kyllä sillä tosiaan taittuu aikalailla mikä vaan.. en kuitenkaan kauaa kyseistä säröä omistanut kun alkoi tympimään hieman sen "transistorimaisuus" .. vaikka miten säädin ja eri vahvistimilla koitti niin se oli ja pysyi semmoisena suht kuivana koskaan en ehtinyt sitä esim. keikoilla käyttää että en osaa paljoa sanoa mutta yksi mikä on mun mielestäni vielä parempi kun MD-2 niin on: EHX metal muff - se boostillinen versio. siitä irtoaa lähes tulkoon mikä tahansa. ja saa MD-2:sen kaltaiset soundit helposti pihalle ja vielä paljon paremmatkin. itse käytän EHX:iä Koch:in twintonen kanssa niin EHX:llä saa twintonenkin kuulostamaan 5150 nupilta :) ei, ei ole vitsi:) niin ja EHX:ää saa pikkasen vajaaseen 90euroon suomestakin ja käytettynä säilyttää kans ihmeen hyvin arvonsa.. tuntuu 80euroon liikkuvan.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)