Don Make 07.04.2008 18:47:42 | |
---|
Tässä on nyt hirveä GASi päällä ja noita puoliakustisia oon katellu kovalla innolla. Nyt sitten haluaisin kuulla hieman kokemuksia sun muuta etenkin noista Iban malleista. Tässä yksi joka pisti silmään: http://www.musicstore.de/is-bin/INT … AAAEVFx1Wf70R&JumpTo=OfferList# Työn laatu? Puut? Muut osat? Hinta laatu suhde? Kokemuksia? Muita tohon hintaluokkaan? jne. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
gemisti 08.04.2008 20:19:45 | |
---|
Itsellä on Ibanezin AFS75, joka näyttäisi äkkiseltään olevan aika sama kuin tuo. Ja kiva vehje on. Tottakai joku nyt kertoo että mikit on tuhnut ja kampi ei isommilla vingutteluilla pidä oikein virettä, mutta minulle on piisannut tommoseen jatsailuun mainiosti. Viimistely on ok, muutamia pärinöitä ja teräviä kulmia löytyi, mutta ne on helppo fiksata. Kalliimmalla saa paremman, mutta kyllä tuohon hintaluokkaan suosittelen. tuossa vielä linkki omaan malliini, tosin mulla on sininen http://www.thomann.de/fi/ibanez_afs75ttrd.htm..ja öisin nukun. |
kuga 08.04.2008 20:53:29 | |
---|
Itse ostin juuri pari kuukautta sitten AFS95T-MBU ibanez,soi tosi hyvin,ei valittamista käsiteltävyydessä.Ja juuri tuossa edellisessä viestissä sanottiinkin ei tartte paljon viilaamista,jotain säätöjä itseänsä soittajaa varten.Kampi kyllä pitää vireen,olen seurannut sitä mittarilla soittojen välissä.Kielet kannattaa valita huolella!Ääni paranee,ja jää liiat nauha äänet pois.Tietenkin on makuasia mistä pitää,mutta kuitenkin valintana hyvä.Toinen valinta olisi ollut gretsch,mutta niitä 600-700eur väliin olevia ei ollut täälläpäin liikkeissä soitettavina,on tehty kiinassa.Niin kuin tämä ibanez. |
Don Make 08.04.2008 22:10:42 | |
---|
Kielet kannattaa valita huolella! Mitäs niitä valitessa sitten kannattaisi ottaa huomioon? ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
kuga 09.04.2008 10:26:57 | |
---|
Laitoin D`addarion rock- blues kieli setin,soi hyvin. |
Klapp 09.04.2008 10:39:27 | |
---|
Toinen valinta olisi ollut gretsch,mutta niitä 600-700eur väliin olevia ei ollut täälläpäin liikkeissä soitettavina,on tehty kiinassa. Aiheesta sivuun, mutta kertauksen vuoksi, jotta vaikka olympialaisia boikotoisikin, voi silti ostaa iso-G:n. Ainaski meitsin Electromaticin, jota mallia ilmeisesti tarkoitit, lavassa lukee Korea. Näihin liittyi kai jotain eräeroja, että nykyään saisi enemmälti korealaista. Jos on varaa pari sataa huitoa yli tai malttia säästää, niin tässä on jo aivan ensiluokkainen soitin. http://www.power-sound.fi/product_i … p?cPath=21_196&products_id=1746 "Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski |
Don Make 09.04.2008 11:43:59 | |
---|
Gretsch kyllä houkuttelis, mutta köyhän opiskelijan kuuluisa pieni budjetti on oikeasti pieni. Onko kovinkin merkittäviä eroja noitten 400-500e:n Ibanezeissa ja noissa 600-700e:n Gretscheissä? ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
Jiaster 09.04.2008 13:25:37 | |
---|
Työn laatu? Puut? Muut osat? Hinta laatu suhde? Kokemuksia? Muita tohon hintaluokkaan? jne. Omaan af75:een olen ollut tyytyväinen. Pysyy vireessä kammenkin kanssa ja kaikkiaan mukava peli soittaa, kun on säädöissään. Kaulamikki on jopa hyvä, mutta tallamikki aika hengetön. Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan potikoiden tai switchin kanssa reilun vuoden käytön aikana. ? |
Umas 09.04.2008 13:51:52 | |
---|
Gretsch kyllä houkuttelis, mutta köyhän opiskelijan kuuluisa pieni budjetti on oikeasti pieni. Onko kovinkin merkittäviä eroja noitten 400-500e:n Ibanezeissa ja noissa 600-700e:n Gretscheissä? Retsissä isompi mojo arvo. "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali |
Henkeen ja Vereen 09.04.2008 13:52:43 | |
---|
Mulla on myös tuo AFS75T. Minulla se korvaa hyvin akustisen kotioloissa, kun itekseen soittelee. Miinuksena voidaan pitää sitä, että talla hajosi humalassa soiton seurauksena (kolahti lattiaan). Eli jos ylimääräistä "bigsby" -henkistä tallaa löytyy nurkista niin ostan pois. I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |
jukpel 16.04.2008 13:36:41 | |
---|
Sama GAS oli mullakin noin vuosi sitten, joka meni vain ohitse hankkimalla oma jazzloota. Itselläni on nyt Ibanezin AF 125 -malli, joka on kyllä omiin tarpeisiini juuri sopiva. Noissa kaikissa Kiinan puoliakustisissa Ibanezeissa on loistava työnlaatu. Puut ja liitokset huippuluokkaa. Tämän hintaisissa koppa ei tietenkään ole koko puuta, vaan laminaattia. Pari pientä löydöstä silti havaistin: yläsatulaa saa viilata hieman alaspäin, sillä kielet ovat aavistuksen liian korkealla ja metallisosien kultaus on ohutta, joka kuluu nopeasti pois. Niissä halvemmissa Iban malleissa on hieman tukkoiset mikit sekä virittimet ovat löysän oloiset ( ei kuitenkaa läheskään niin surkeat kuin iso-G:n electromaticeissa). Don Makelle vinkiksi, jos et ole hankkimassa puoliakkaria ns. ykkösskebaksi, osta ihmeessä itsellesi puoliakustinen, vaikka jokin niistä edullisimmista. Jazzloota on aivan hemmetin hauska peli soittaa! Jos budjetti antaa myöten, osta AF 105 tai 125, sillä niissä mikit on Iban Super 58:ja ja muutkin osat laadukkaampia. Tää esimerkiksi on aika makeen värinen http://www.thomann.de/fi/ibanez_af125_amb.htm Varaudu kovemmilla gaineilla akustiseen kiertoon (lähtee muuten tosi herkästi vinkumaan) ja muista hankkia kitaraan vähintään kielisetti paksuutta 12, jolloin saat kitaran luonteen irti parhaiten. Suosittelen lämpimästi! "Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race |
Don Make 16.04.2008 15:59:45 | |
---|
Kiitos vinkeistä kaikille! Kävin tossa perjantaina pyörähtämässä Aleksanterinkadun Levytukussa testailemassa muutamaa Ibaa ja täytyy sanoa että kyllä ne vaan oli niin kivoja pelejä. Parempia mitä odotin niitten olevan. Nyt vaan rahaa säästämään vielä vähäsen... ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |