Aihe: Kokemuksia Pocket podista.
1
Quill
05.04.2008 13:34:02
Millainen laite tämä Pocket pod on soundeiltaan? Kertokaa vapaasti kokemuksia ja siitä olisiko tämä kannattava ostos?
Sensonic
05.04.2008 14:17:14 (muokattu 05.04.2008 14:17:53)
Riippuu, mihin olet sitä hankkimassa?

Himatreenikäyttöön ja "sohvasoitteluun" mitä parhain vehje, soundit melko hyvät verrattuna muihin "pikku purkkeihin", esim. Korgin Pandora.

Edit: joo, ja 99 euron hintaiseksi vehkeeksi ihan kannattava ostos.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Dunga
05.04.2008 14:20:05
Komppaan sensonicia, koti/treeni/hupisoitteluun todella hyvä vehje. Hyvä soundit ainakin mun makuuni, ei nyt mitään huipputasoa, mutta enpä sellaisia odottanutkaan. Olen soitellut kuulokkeilla tätä kotona ja ainoa miinus tähän asti on huonohkot kontrollit pienen koon takia.
charvette
05.04.2008 14:20:48
Paljon soundeja (ainakin tämmöselle joka aloitti -73 tikaransoiton aikaan kun ei ollut muuta kuin nyrkit ja k*rpä), osa samankuuloisia, kätevä äänitystouhuissa, kannattaa hommata heti virtalähde, hankala tietysti jos käyttää kuulokkeita (kitarapiuha ja kuulokejohto aina toistensa tiellä), editorisofta toimii ainakin omissa tietokoneissa (xp/vista), efektiosasto on monipuolinen (editorisofta).
Ei itsellä mitään pahaa sanottavaa - mutta ei tuolla värkillä mökillä pärjätä pelkkien pattereiden varassa. Ostaisinko toiste - ehkä ainakin äänityshommiin; senverran löytyy kaikkea. Ja kyllähän se vahvistimen kauttakin toimii, keikalle ei (pienet napit etc.). Halpa.
Sensonic
05.04.2008 14:24:42
Olen soitellut kuulokkeilla tätä kotona ja ainoa miinus tähän asti on huonohkot kontrollit pienen koon takia.

Jep, täysin samaa mieltä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Quill
05.04.2008 14:26:15
Joo, aivan pelkästään kotisoitteluun olisi tarkoitus ostaa. 1 spotin muuntaja löytyy omasta takaa jo. Täytyypi varmaan mennä musaliikkeeseen testaamaan millainen vehje tämä on ennen kuin ostaa.
Sensonic
05.04.2008 14:29:23
Ostaisinko toiste - ehkä ainakin äänityshommiin; senverran löytyy kaikkea. Ja kyllähän se vahvistimen kauttakin toimii, keikalle ei (pienet napit etc.). Halpa.

Jos mä ostaisin vehkeen pelkkään kotiäänityshommiin, eikä laitteen "mobiilius" (=toimii missä vaan paristoilla / ladattavilla akuilla) olisi tärkeää, niin itse hommaisin M-Audio Black Boxin (mikä mulla jo onkin). Siinä on sisäänrakennettu rumpukone ja soundit suurin piirtein samaa tasoa kuin Pocket PODissa. Laitteen mukana tulee softaromppu, jossa on mukana mm. tietsikalle asennettava virtuaalineliraituri ja lisähintaan voi ostaa tuohon Black Boxiin sopivan expressiopedaalin.
Sensonic
05.04.2008 14:35:58
Joo, aivan pelkästään kotisoitteluun olisi tarkoitus ostaa. 1 spotin muuntaja löytyy omasta takaa jo. Täytyypi varmaan mennä musaliikkeeseen testaamaan millainen vehje tämä on ennen kuin ostaa.

Jos olet ostamassa tuota Pocket PODia ja siihen mukaan vielä virtalähdettä, niin älä osta sitä musakauppiaiden kauppaamaa "virallista Line 6" -muuntajaa, sillä sen hinta on törkeä. 1/3 - 1/2 -hinnalla tuon muuntajan hinnasta saat Clas Olssonilta stabiloidun muuntajan (hinta ~7 euroa), jossa on mukana useampia pistokevaihtoehtoja ja säädettävä jännite. Kannattaa tietysti katsoa etukäteen, että ostettavan muuntajan jännite- ja virta-arvot sopivat Pocket PODille.
Quill
05.04.2008 14:41:57
Siis tuo 1 spot on 9v 1700 mA. Itse käsitin että tuo Pocket pod 9v, niin eikös tuon pitäisi käydä?
rainmaker
05.04.2008 18:52:09
Siis tuo 1 spot on 9v 1700 mA. Itse käsitin että tuo Pocket pod 9v, niin eikös tuon pitäisi käydä?

kyllä se käy.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Krister
06.04.2008 18:08:11

Äänitys- ja kotisoittokäytössä ollut. Toimii kivasti myös elektroakustisen kitaran ja koskettimien kanssa. Hinta/hyötysuhde ehdottomasti ja roimasti plussan puolella.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Turtle
16.04.2008 09:23:33
Osaako kukaan sanoa mihin käyttöön Style hakemistossa olevat Vocal ja Bass soundit ovat?
Kitaralle vai bassolle ja mikille?
rainmaker
16.04.2008 10:31:23
Osaako kukaan sanoa mihin käyttöön Style hakemistossa olevat Vocal ja Bass soundit ovat?
Kitaralle vai bassolle ja mikille?

Luulisin, että ne on nimiensä mukaisesti tarkoitettu bassolle ja mikille, mut ainakin basson kanssa niillä bass-soundeilla ei mielestäni tee juuri mitään.. Basson kanssa olen saanut paljo paremmat soundit ihan niillä kitaralle tarkotetuilla mallinnoksilla.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)