washburn 05.04.2008 13:31:13 | |
---|
Vahvistin on ollu hakusessa hetken aikaa ja valinta alkaa kallistua edulliseen putkicomboon. Hyvät cleanit pitäis irrota kohtuullisella bändivolalla ja säröpuolen pitisi taipua semmoseen hard rock tyyppiseen mureaan middlerouhintaan. Ei siis mitään sirkkeliosastoa eikä mättöä. Paksu lead soundi plussaa. Valintahan todennäköisesti kääntyy käytettyyn comboon, kun hintaluokka on näinkin matala, joten kommentit ja ehdotukset on tervetulleita. Kokeilumahdollisuudet on aika vähissä. Kävin testaa uutta crate v-50 vahvistinta, joka irtois viiteen sataan. Sen cleanit miellytti omaa korvaa melko paljonkin, mut särökanava oli vähän turhan sirisevä. Onko kellään kokemusta, miten tuota sais buustattua jollain perus pedaalilla? Kiittäen kommenteista.. lahjattomat harjoittelee |
Sam Hotman 05.04.2008 14:31:56 | |
---|
Peavey valvekingi nyt ainakin. Eipä tuohon hintaan paljon muita olekkaan. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
Sukkis 05.04.2008 14:39:58 | |
---|
Itse ostin tuossa jonkin aikaa sitten Peaveyn Classic 50 2x12 kombon käytettynä reilulla 500 €. (uutena maksaa lähemmäs tonnia) Hyvät ja pehmeät kliinit ja mukavat rouheat rokkisäröt. Ite käytän ton kanssa overdrive pedaalia minkä kanssa saa tietty vähän säröä lisää. Kliini kanava tuntuu olevan äänekkäämpi kuin särökanava, eli pitäis kyllä puhtaat riittää, tulee ennemmin omat kipurajat vastaan ennenkuin alkaa tuo puhdas puoli säröytyä. (riippuu tosin varmaan putkistakin aika paljon) Hyvä ja melko monipuolinen peli. Torilla niitä jonkin aikaa sitten myytiin 500-700 € haarukassa. |
Wespa 05.04.2008 14:41:19 | |
---|
Peavey valvekingi nyt ainakin. Eipä tuohon hintaan paljon muita olekkaan. No onpas paljon parempiakin vaihtoehtoja, H&K Edition Tube nyt tulee sattuneesta syystä ensimmäisenä mieleen. Jucciz sallinee että linkitän oivallisiin ääninäytteisiin: http://mp3.jucciz.com/editiontube/ "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Kivijalka 05.04.2008 14:48:29 | |
---|
Itse ostin tuossa jonkin aikaa sitten Peaveyn Classic 50 2x12 kombon käytettynä reilulla 500 €. (uutena maksaa lähemmäs tonnia) Hyvät ja pehmeät kliinit ja mukavat rouheat rokkisäröt. Ite käytän ton kanssa overdrive pedaalia minkä kanssa saa tietty vähän säröä lisää. Kliini kanava tuntuu olevan äänekkäämpi kuin särökanava, eli pitäis kyllä puhtaat riittää, tulee ennemmin omat kipurajat vastaan ennenkuin alkaa tuo puhdas puoli säröytyä. (riippuu tosin varmaan putkistakin aika paljon) Hyvä ja melko monipuolinen peli. Torilla niitä jonkin aikaa sitten myytiin 500-700 € haarukassa. Classicilla on vaikea mennä metsään. Mielestäni parempisaundinen vaihtoehto kuin paljon kehuttu Edition Tube. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Pallo-Kala 05.04.2008 14:48:59 (muokattu 05.04.2008 14:53:17) | |
---|
No onpas paljon parempiakin vaihtoehtoja, H&K Edition Tube nyt tulee sattuneesta syystä ensimmäisenä mieleen. Jucciz sallinee että linkitän oivallisiin ääninäytteisiin: http://mp3.jucciz.com/editiontube/ Komppaan, ainakin nuo ääninäytteet kuulostavat omiin korviin todella hyvältä. You'r all gay! |
washburn 05.04.2008 15:03:45 | |
---|
Joo, kuuntelin noita näytteitä. Periaatteessa ihan ok, jotkut oli tosi hyviäkin, mutta pikkasen tossa särössä on omaan korvaan liikaa sitä crunchia. Enemmän bottnea ja vähemmän surinaa sais löytyä. Oisko toi classic 50 sitten enemmän mun juttu.. Tietääkö joku, missä pääsis testaamaan Kuopion läheisyydessä? Edelleen, jos jollain on tosta cratesta kokemuksia, niin ne kiinnostaa. lahjattomat harjoittelee |
boubou 05.04.2008 15:26:58 | |
---|
|
Keke Urlaub 05.04.2008 16:54:40 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=228322 Tuommoisen torilta bongasin. Omaa kokemusta ei laitteesta ole mutta harmony-centralissa saanut ainakin ihan postiivista palautetta. Huh huh kun on halpa. Onneksi ei ole tarvetta boogiesoundille. Tue köyhää opiskelijaa - tsekkaa ilmoitukset torilla! |
blastoff 05.04.2008 16:55:45 (muokattu 05.04.2008 16:56:56) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=228322 Tuommoisen torilta bongasin. Omaa kokemusta ei laitteesta ole mutta harmony-centralissa saanut ainakin ihan postiivista palautetta. Hintapyynnön edestä on varmaankin unohtunut ykkönen. Jos Mesan mark kolmonen lähtee viidellä sadalla, niin jotain epäilyttävää on kyllä tekeillä. |
Lilli 05.04.2008 20:14:15 | |
---|
Mitäs jos tempaisisit ja ostaisisit het kättelyvaiheessa Blackheart BH15-112:n! Jäisi 500 euroon vielä pelivaraa putkiston päivitykseen. Onko kellään kokemuksia kyseisestä kombosta? ...no joo, taitavat rantautua vasta tässä kohta. Mutta ei liene sen huonompi/parempi vaihtoehto. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
TOM Floydrose 05.04.2008 22:19:28 | |
---|
Täytyy liputtaa H&K:n Edition Tuben puolesta. Menin syssyllä myymään omani pois ja nyt harmittaa (yllättäen!). JJ:n putkilla kuulosti pirun hyvältä, kun TS:llä boostaili. |
Krice 05.04.2008 22:27:23 | |
---|
|
Ziggy Bubba 06.04.2008 01:07:14 (muokattu 06.04.2008 01:11:00) | |
---|
Peaveyn Windsorin pitäisi vastata juuri tuon tyyppisiin tarpeisiin, tommosta myydään ainakin alle 500 euron: http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor_studio.htm Oh, tossa Studio-mallissahan on vaikka mitä ominaisuuksia kotikäyttöön (XLR-ulostulot, "power sponge", ym.), yrittävätkö lähteä kisaamaan Koch Sudiotonen kanssa kenties. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
superfly 06.04.2008 03:27:17 (muokattu 06.04.2008 03:58:40) | |
---|
Oisko toi classic 50 sitten enemmän mun juttu.. Tietääkö joku, missä pääsis testaamaan Kuopion läheisyydessä?
Kovasti suositeltu vaffari on ainakin tuo Classic 30... En vaan semmoisen omistajana suostu sitä kellekään suosittelemaan, se ei mun korvaan ole hyväsaundinen vehje ennen kuin päästään soittamaan puhdasta kanavaa todella kovaa ja lisäkaapin kanssa. Tuolla 500 eurolla olisi melko monta paremmin toimivaa vehjettä saatavilla vaikka H&K:lta tai Laneylta jne. Mene kauppaan testimään ja osta se mikä sulle toimii, se on vaan ainut keino sun saada juuri sulle toimiva kone, muiden ihmisten suositukset ovat aina henkilökohtaisia makuasioita ja (M.net)-kaverilta kuultuja äärimmäisiä totuuksia... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
washburn 06.04.2008 10:14:13 | |
---|
Mene kauppaan testimään ja osta se mikä sulle toimii, se on vaan ainut keino sun saada juuri sulle toimiva kone, muiden ihmisten suositukset ovat aina henkilökohtaisia makuasioita ja (M.net)-kaverilta kuultuja äärimmäisiä totuuksia... näin juuri.. mutta: kauppojen valikoima kovin harvoin täsmää siihen, mitä käytettyjen rintamalla on tarjolla. Esim. tota kehuttua H&K:ta en oo päässy missään testaamaan, joten ainakin itse olen pakotettu luottamaan ainakin jossain määrin kanssamusisoijien arvioihin. Toisekseen, kun liikkeessä soittelee ja testaa vaffareita, niin se ei nyt vaan ihan vastaa sitä todellista käyttötilannetta. Tosielämän kokemuksiahan tässä kaivataan. Sama vahvistin eri liikkeissä, joissa totaalisen eri akustiikka, kuulostaa TODELLA erilaiselta. Huomasin tämän, kun soittelin tolla crate v50:llä ekaks Flangerilla, jossa on aika täyteen ahdettu liiketila ilman kovia pintoja, ei paljon kaiu tms. ja sitten kävin Fasulla ja testasin huvikseen sielläkin. Tila on paljon avarampi ja paljaat betoniseinät, joten kuulosti ihan eri peliltä.. Aika hankalaksi olen itse kokenut tuon liikkeessä testaamisen edellämainittujen ongelmien vuoksi.. Tuo H&K alkaa kyllä kiinnostaa, kun vaan pääsis kunnolla testaa.. lahjattomat harjoittelee |
sickboy 06.04.2008 11:22:48 | |
---|
Mä voin kyllä lämpimästi suositella vahvistimeksi Peavey Classic 50:stä. Hyvä clean ja omaan korvaan just täydellinen särö. Heavy-hommeleita varten joutuu toki hankkimaan säröpedaalin, mutta hyvät jazz/blues/rock-säröt siitä kyllä irtoaa. Itse ostin vahvistimen käytettynä (3000mk) reilut kymmenen vuotta sitten. Mitään ei ole tarvinnut korjata. Putket olen tietysti useamman kerran vaihtanut. Pirun kestävä vahvistin. Paljon keikkaa ja erilaisia juomia nähneenä vahvistin soundaa ja pelittää täydellisesti. Lisäksi noi on sen verran suosittuja pelejä, että kun käytetyn ostaa n. 500€ saa saman hinnan takaisin jos ei olekkaan tyytyväinen. Älä stressaa. |
Gary the pine 06.04.2008 15:06:38 | |
---|
Marsun putkicombot ovat ilmeisesti kaikilta vaipuneet unholaan? JCM-sarjalaisia saapi tuohon rahaan kun jaksaa haeskella. Eikä varmaan tarvitse valve kingin ja classicin kanssa vertailla rokkihommissa... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------> |
Ziggy Bubba 06.04.2008 15:28:28 | |
---|
Jos puhtaasti soundia hakee, eikä välitä statusarvosta, noissa Marsuissa tuntuu olevan ilmaa hinnoissa. Veikkaan että saa vähän etsiä että saa pätevän putki-marsun rokkihommiin 500 eurolla - vaikka saattaahan tuo natsata esim. torilta, jokin kaunis päivä :) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Icy-Sun 06.04.2008 16:13:24 | |
---|
Laney Lc 30 voi olla myös ihan käypä vaihtoehto. Saatta saada visiin uutenakin tuohon hintaan suunnilleen There ain't noway out tonight |