Aihe: Kysymys Jacksonin V-mallisesta -kitarasta
1
Tontsa-san
30.04.2007 22:32:42

http://jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2900014503

Tilasin ylläolevan kitaran thomannin verkkokaupasta. Minulla on tavallisen
mallinen kitara kotona, mutta päätin ostaa uuden kitaran nyt, kun olen
kehittynyt harrastuksen kanssa.

Kun laitoin kitaraan hihnan, ja nostin sen olalle, huomasin että kitaran
kaula kääntyy alaspäin. Onko tämä tavallista V-mallisilla kitaroilla, vai
onko kitarassa jotain vikaa? Painopiste näyttää olevan virityskoneiston
puolella. Olen koittanut kitaraa kahdella hihnalla.

Tahtoisin tietää, onko kitarassa vikaa, vai pitäisikö asian olla näin. Jos
kitaran on tarkoitus olla tällainen, niin asia taitaa olla vain tottumiskysymys.

~ Tontsa-san
~ Tontsa-san ~
oiva tumpeloinen
30.04.2007 22:35:51
Kovin usein eri mallisissa kitaroissa esiintyy kaulapainoisuutta. Hoitokeinoina siihen kovin usein tarjotaan hihnanupin siirtoa, paremman remmin hommaamista tai painon lisäämistä hihnan toiseen päähän.

...tai sitten voi vain oppia elämään sen kanssa. Joka tapauksessa ei mitään ennenkuulumatonta, eikä vaarallista.
hullu_ukko
30.04.2007 22:39:56
Kaula on runkoa painavampi. No yleistä ja yleistä.. Riippuu millaisista kitaroista puhutaan. Tuon hintaluokan hevikirveissä tuo on yleistä ainakin mun kokemusten mukaan. Kokeile paksua nahkahihnaa tai ääritapauksessa hihnatapin siirtoa jos kaulapainoisuus häiritsee.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Hallitus on myös vedonnut kansainvälisiin järjestöihin, kuten Euroopan neuvostoon ja Natoon, jotta nämä estäisivät virolaisten aikeet olla myymättä halpaa alkoholia suomalaisille.'' -Lehti
Krice
30.04.2007 23:12:36

ääritapauksessa hihnatapin siirtoa jos kaulapainoisuus häiritsee.

RR-mallissa hihnatapin siirto kaulan metallilaattaan (missä sen yleensäkin pitäisi olla) auttoi. Nahkahihna myös auttaa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Tontsa-san
30.04.2007 23:37:29

Kiitos paljon nopeista vastauksista, koitan keksiä hyvän ratkaisun. Jos jollain on muita ideoita, niitä voi toki esittää tähän aiheeseen.
~ Tontsa-san ~
H.Corruption
01.05.2007 01:44:45
Kiitos paljon nopeista vastauksista, koitan keksiä hyvän ratkaisun. Jos jollain on muita ideoita, niitä voi toki esittää tähän aiheeseen.

Mulla oli sama ongelma RR3:n kanssa. Keksin kaverin LTD:stä siirtää hihnanupin kaulanruuviin ja nyt on kitara tasapainossa.
jackdaniels
15.04.2008 18:33:44
Mulla oli sama ongelma RR3:n kanssa. Keksin kaverin LTD:stä siirtää hihnanupin kaulanruuviin ja nyt on kitara tasapainossa.

Mä oon kans tässä siirtelemässä hihnatappia metallilaattaan kaularuuviin.. Niin onko se ihan ok ku ruuvi ei meen enää sit niin syvälle kaulaan vai pitääkö hommata pidempi ruuvi?? KItara on jackson rr performer
Numb
15.04.2008 18:38:27

Jos ei ole kovin moneen otteeseen eestaas ruuvattu, niin kyllä se pitää vaikkei aivan yhtä pitkälle menekään.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Murgo
15.04.2008 20:02:22

Piti oikein ripustaa tuo Jacksonin RR kaulaan ja kokeilla. Ja ja kyllähän se kaulapainoinen on, ei kuitenkaan niin kaulapainoinen kuin tuo Epin SG. Jacksonissa en vain ole kaulapainoisuutta huomannut aikaisemmin kun soittoasennossa alasakara tukeutuu reiteen ja oikea käsivarsi lepää yläsakaran päällä niin ei pääse sukeltelemaan vaikka irrottaisi kaulasta.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)