omg 19.04.2008 15:47:11 | |
---|
jeps tarvis lisää säröä kun microcube ei tarjoa riittävästi säröä LP:lle tai antaa jotain gainit tapissa E, A (,D) -kielille, mutta lopuille ei.. Tai ainakaan en kovalla säätämiselläkään saanut niitä kuutiosta ulos. Bendaus ei ole bendausta jos soundi kuulostaa klassiselta vai pitääkö volyymiä vaan kääntää mikrokuutioon - naapurit tykkää? Eli mikä neuvoksi, ilmeisesti halvin ratkaisu olisi ostaa joku säröpoljin tuohon, mutta törmäsin täältä palstan kautta Line6 Pocket Podiin (99,- mm. Thomannilta) niin saako tuolla sellaiset kunnon hevimätöt ulos vai onko järkevämpiä ratkaisuja olemassa? Jos säröboksin hommaa, jossa siis ainoastaan särö, niin mikä olisi _halpa_ ja hyvä? Käykö ne Thomannin €20,- boksit? Ja siis noviisille kotisoittajalle tulossa. Kiitos ja kumarrus! |
merirosvokissa 19.04.2008 15:50:56 (muokattu 19.04.2008 15:52:10) | |
---|
On kyllä jännä homma jos ei irtoa tarpeeksi säröä microcubesta, mutta ei siinnä, meikä ei ainakaan oo saanu mitään polkimia toimimaan oikein fiksusti cuben edessä, tosin voi johtua siittä että oon aika onneton käyttään noita pedaaleita. Edit: Sen verran vielä että cube ei kyllä kuulosta yhtään sen paremmalta vaikka kääntää volumea lisää. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal -
Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF |
masterhat 19.04.2008 16:00:10 | |
---|
aikasama mitä siihen cuben eteen lykkäät, soundi ei kuitenkaan pääse oikeuksiinsa, oli siinä sitten 300eur bjf, tai 20 behku. Joku purkki mistä saat gainia lisää, luulisi behkun riittävän tässä tapuksessa Snails against humanity |
Wespa 19.04.2008 16:01:19 | |
---|
Aika uskomattomalta kuulostaa että R-Fier mallinnus ja humbuckereilla varustettu kitara eivät tarjoa tarpeeksi säröä, mä ainakin saan sitä tarvittaessa ihan liikaakin. :D No mutta jos todella olet sitä mieltä niin osta käytettynä Bossin Metal Zone, sillä ainakaan ei särön määrä lopu kesken ja toimii huolellisesti säädettynä Micro Cubenkin kanssa ihan mallikkaasti. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Jacksonist 19.04.2008 16:15:54 (muokattu 19.04.2008 16:16:40) | |
---|
|
Wespa 19.04.2008 16:31:03 | |
---|
Cuben edessä ei säröspedut toimi yhtään. Iban TS9 ja Bossin Metal Zone ovat kovasti toista mieltä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
0101978 19.04.2008 16:43:26 | |
---|
Eiköhän tuosta cuben Mesa-mallinnoksesta saa aikalailla tarpeeksi säröä. En usko mitenkään että vika on särön määrässä. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
omg 19.04.2008 16:48:20 | |
---|
joo, otetaan takaisin. Nyt on vähän nöösipoika-olo, mutta minkäs teet kun olen justiinsa aloitellut. Rfier oli se avainsana ja gainia kunnolla. Kiitos jeesistä. Vetäytyy nöyränä koloonsa... |
Jacksonist 19.04.2008 17:46:03 | |
---|
Iban TS9 ja Bossin Metal Zone ovat kovasti toista mieltä. Ite koetin joskus MT-2:n kanssa ja en onnistunut saamaan ainakaan Rectifier-mallinnosta parempaa soundia ulos. |
Wespa 19.04.2008 18:02:08 | |
---|
Ite koetin joskus MT-2:n kanssa ja en onnistunut saamaan ainakaan Rectifier-mallinnosta parempaa soundia ulos. Mielenkiintoista, minä saan ainakin huimasti parempia, itse asiassa tuo R-Fier on sen verran huono mallinnus omaan korvaani että sitä ei juurikaan tule käytettyä. Kai kokeilit Metal Zonea nimenomaan puhtaiden mallinnusten (esim. JC Clean) päälle etkä särömallinnusten päälle lisäsäröksi? "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Busta 19.04.2008 18:18:36 | |
---|
Bad Monkeya eteen, toimii, samainen setti käytössä. |
Jacksonist 21.04.2008 10:52:03 | |
---|
Mielenkiintoista, minä saan ainakin huimasti parempia, itse asiassa tuo R-Fier on sen verran huono mallinnus omaan korvaani että sitä ei juurikaan tule käytettyä. Kai kokeilit Metal Zonea nimenomaan puhtaiden mallinnusten (esim. JC Clean) päälle etkä särömallinnusten päälle lisäsäröksi? Acousticin päälle sain omasta mielestäni parhaan tuloksen. Särömallinnosten päällähän tuo on käyttökelvoton. |
Kasperi Tervonen 21.04.2008 12:15:40 | |
---|
Musta se r-fier-mallinnus kuulostaa jokseenkin kamalalta vaikka säröä riittääkin. Sen sijaan tuota "brit combo" -mallinnusta buustaamalla bad monkeylla oon saanut tuosta mikrokuutiosta jopa ihan miellyttävän mättösärön ulos. Tietty jos jotain sirkkeliä hakee niin se recto-mallinnus varmaan toimii paremmin. "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Krice 21.04.2008 12:21:51 (muokattu 21.04.2008 12:24:22) | |
---|
|
Pluto 21.04.2008 12:25:24 | |
---|
Musta Cubessa on ikävä puoli se, että Stack ja RFier -mallien välistä puuttuu se Metal (muistanko nimen oikein), joka kolmekymppisestä sitten jo löytyykin. Omasta mielestäni Stack on liian perinteinen vähänkin rankemman tavaran soittoon ja Recto pelkästään huonon kuuloinen. Dillon, you son of a bitch! |
Bookkeeper 21.04.2008 13:08:17 (muokattu 21.04.2008 13:10:13) | |
---|
jeps tarvis lisää säröä kun microcube ei tarjoa riittävästi säröä LP:lle tai antaa jotain gainit tapissa E, A (,D) -kielille, mutta lopuille ei.. Tai ainakaan en kovalla säätämiselläkään saanut niitä kuutiosta ulos. Bendaus ei ole bendausta jos soundi kuulostaa klassiselta Kuulostaa siltä että sulla on puhdas/clean mallinnus päällä? Siis JC Clean tai Black Panel. Käännäs namiska asentoon Classic Stack tai R-fier ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
omg 21.04.2008 14:18:24 (muokattu 21.04.2008 14:18:54) | |
---|
kiitokset neuvoista ja vastauksista, joilla sain säröä r-fierillä vähintäänkin riittävästi =) Kun nyt käsitellään tässä LP:n ja microcuben komboa, niin saako sieltä millään ulos sellaista G. Mooren Still got the blues 'peruskitara'-soundia vai vaatiiko eri kitaran tai sitten jonkun boksin väliin, kuten Pocket Podin? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli jos päräytän vaikka B-kieltä, niin että se jää soimaan sellaisena kuulaan samankorkuisena äänenä, eikä sellaisena mitä LP naturellina antaa - ainakin mulla. Ja nöösipoikana siis tässä mennään ;-) Tattis taas! |
VFK 21.04.2008 14:21:53 | |
---|
kiitokset neuvoista ja vastauksista, joilla sain säröä r-fierillä vähintäänkin riittävästi =) Kun nyt käsitellään tässä LP:n ja microcuben komboa, niin saako sieltä millään ulos sellaista G. Mooren Still got the blues 'peruskitara'-soundia vai vaatiiko eri kitaran tai sitten jonkun boksin väliin, kuten Pocket Podin? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli jos päräytän vaikka B-kieltä, niin että se jää soimaan sellaisena kuulaan samankorkuisena äänenä, eikä sellaisena mitä LP naturellina antaa - ainakin mulla. Ja nöösipoikana siis tässä mennään ;-) Tattis taas! Laita se Classic Stack-mallinos päälle ja gain noin kello yhteen. Jos tuntuu että jotain uupuu, niin ripaus reverbiä saattaa auttaa. So many assholes... So few bullets. |
Kasperi Tervonen 21.04.2008 14:36:33 | |
---|
kiitokset neuvoista ja vastauksista, joilla sain säröä r-fierillä vähintäänkin riittävästi =) Kun nyt käsitellään tässä LP:n ja microcuben komboa, niin saako sieltä millään ulos sellaista G. Mooren Still got the blues 'peruskitara'-soundia vai vaatiiko eri kitaran tai sitten jonkun boksin väliin, kuten Pocket Podin? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli jos päräytän vaikka B-kieltä, niin että se jää soimaan sellaisena kuulaan samankorkuisena äänenä, eikä sellaisena mitä LP naturellina antaa - ainakin mulla. Ja nöösipoikana siis tässä mennään ;-) Tattis taas! helena2004 Musta se Brit Combo -mallinnus on ton tyyppisissä leadeissakin microcuben paras soundi. Mieluiten boostin kera (suosittelen edelleen sitä bad monkeyta) ja sitten päälle vähän delayta/reverbiä oman maun mukaan. Tolleen saa mun mielestä hyvinkin mehevän soolosoundin, ottaen tietenkin huomioon kuinka pieni ja halpa laite tuo kyseinen microcube-palikka onkaan. :) "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
omg 21.04.2008 15:00:14 (muokattu 21.04.2008 15:02:12) | |
---|
Tänks! Pääsis vaan äkkiä töistä himaan kokeilemaan. Tämä palsta on muuten aivan yliveto, loistavan aktiivinen. Ja ihan hemmetin hienoa, että jaksatte jeesailla naapia kaikenmaailman kysymyksissä plus, että täältä löytää kyllä jo ratkotuista jutuista paljon vinkkiä omiin meininkeihin, jolloin ihan kaikkea ei tarvi aina kysellä erikseen täältä - säästää teidänkin hermoja, heh. Tää GAS-juttu on muuten ihan epätodellista, nyt jo kuumottaa kaikki mahdollisuudet mitä noissa laitteissa on ja millaista repertuaaria saa hommattua - toki niin, että ydinhomma on kumminkin se soittaminen ja sitten kakkosena nää kaikki mukavat tilpehöörit ja lisämausteet. Ja näin alkuvaiheessa on siistiä, kun saa lisää sointuja plakkariin ja toisaalta, kun sai I will stayn ekat systeemit handuun - niitä riffejä odottellessa. On tää siisti harrastus ja kyllä kitaran ääni on kaunista. Ja vuodatus loppui tähän =) |