Aihe: Yamaha AES620 (umpikoppa) ja AES620HB (f-avain) erot?
1
omg
16.04.2008 18:41:45
Olin jo päätynyt ostamaan AES620:n mutta olivat perhanat loppuneet =(

'Sisarmallia' AES620HB (siis se, joka on tehty AES620:n pohjalta, mutta jossa on f-avain kopassa eli jonkinasteinen hybridi siis) löytyi. Mitäs te viisaat osaisitte sanoa tästä f-versiosta? Samat matskut mitä tuossa umpikoppaisessa AES620:ssä.

Tuo umpikoppainen versio on saanut kehuja täällä ja jossain lehdessäkin oli kehuttu vekotin, mutta tästä hybridistä en ole löytänyt kokemuksia/testiä.

Kiitos ja kumarrus taas!
kloppis
16.04.2008 19:20:00
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=163035&co=60

Toivottavasti et käynyt Turun liikkeessä :S
kloppis
16.04.2008 22:00:26
Se hybridi on muuten puoliakustinen ja muistaakseni oli tehty eri puusta, nyt en ole aivan varma.
omg
16.04.2008 22:23:21
joo, kiitos muuten vinkistä! Harmi vaan, että muutkin olivat ymmärtäneet tuon lankun päälle =/

Ja runkomateriaali noissa on hivenen eri, muttei kai käytännössä vaikuta? http://www.yamaha.com.au/products/m … ars/electric/solid/aes.asp#AES620HB
bfoc
17.04.2008 00:47:17
Millä perusteella sä olit sen soittimen valinnut? Selvitä itsellesi haluatko sähkökitaran vai puoliakustisen. Kyseessä on äänimaailmaltaan (yleensä) ihan erilaiset soittimet.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
omg
17.04.2008 08:36:08 (muokattu 17.04.2008 14:31:48)
Mitä kuuntelin netistä tuota puoliakustista, niin se ei mun korvaan kuulostanut samalla tavalla puoliakustiselta kuin ES335-mallit. Ko. Yamahalla sai ainakin mun korvaan 'aidot' hevimeiningitkin ulos ja mitä testejä löysin sitten vihdoin netistä, niin siellä kehuivat kovasti laitteen monipuolisuutta erilaisissa musiikki-/soittotyyleissä. Ja tämä siis useammasta lähteestä, vaikka aina se on tietysti subjektiivista sekin. Omaa korvaahan tässä pitää kuunnella.

Tänään fasulle siis =D

EDIT:

jeps, skeba autossa ja pari tuntia niin pääsee kokeileen. Mahtava fiilis, no kyllä se arki tästä koittaa, kun lähtee hakemaan G:tä, C:tä jne. että tällä tasolla, mutta kai se tästä. Motivaatio on ainakin kohillaan =)
zädääm
18.04.2008 00:39:00
Mitä kuuntelin netistä tuota puoliakustista, niin se ei mun korvaan kuulostanut samalla tavalla puoliakustiselta kuin ES335-mallit. Ko. Yamahalla sai ainakin mun korvaan 'aidot' hevimeiningitkin ulos ja mitä testejä löysin sitten vihdoin netistä, niin siellä kehuivat kovasti laitteen monipuolisuutta erilaisissa musiikki-/soittotyyleissä. Ja tämä siis useammasta lähteestä, vaikka aina se on tietysti subjektiivista sekin. Omaa korvaahan tässä pitää kuunnella.

Tänään fasulle siis =D

EDIT:

jeps, skeba autossa ja pari tuntia niin pääsee kokeileen. Mahtava fiilis, no kyllä se arki tästä koittaa, kun lähtee hakemaan G:tä, C:tä jne. että tällä tasolla, mutta kai se tästä. Motivaatio on ainakin kohillaan =)

Mutta mikään ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa että se näyttää ihan pallokalata. (oli se sitten minkä värinen tahansa)
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Ziggy Bubba
18.04.2008 00:55:51

Mutta mikään ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa että se näyttää ihan pallokalata. (oli se sitten minkä värinen tahansa)

Juu, tuo Yammun ulkomuoto tuntuu täällä kyrsivän monia terävämpiin, perinteisempiin ja yleisesti rajumpiin muotoihin tottuneita. Suomi taitaa olla hevimaa ;) Omaa silmää tuo äärimmäisen pyöreä muotoilu kyllä miellyttää - onpahan ainakin omanlaisensa kaikenmaailman viiden pennin Lespa-kopioden seassa.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
omg
18.04.2008 09:22:23
joo, nää on näitä makuasioita, niistä voi vääntää vaikka maailman tappiin saakka ja toi pallokalavertaus on tietyllä tapaa osuva =D

Mulle on pääasia, että sain soivan kitaran melkoisen edullisesti ja itseäni miellyttää kitaran ulkomuoto ja viimeistely. Se että ostaisin samanhintaisen heikompiäänisen LP:n kopion vain sen LP:n kopan takia ei ollut mulle se juttu. Vintage ilmeisesti olisi tämän hintaluokan vehkeistä maittavin, jos sen ehdottomasti LP pitää olla?

No nyt vaan odottamaan, että pääsee duunista himaan ja kaulan varteen, life is good!

Kiitokset kaikille vinkeistä kitaranvalinnassa.
s8na
18.04.2008 10:42:13

MTM
18.04.2008 14:24:53
En mitenkään moiti Yamahaa, mutta minusta LP-tyyppiseen kitaraan ei kuulu dot-malliset otelautamerkit. Nillin-nillin.
s8na
18.04.2008 15:09:43

Ohan tuossa Gibsonissakin sellaiset, joo takaisin aiheeseen.
bfoc
18.04.2008 19:21:34

Tästä syystä laitoinkin tuon yleensä siihen lauseeseen ettei tuu lauottua "totuuksia".

Toivottavasti luuttu vastaa toiveitasi. Tuo oman korvan on just se pointti näissä hommissa. Se on se tärkein tuomari jolla soitin valitaan.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Krice
18.04.2008 19:27:57

Juu, tuo Yammun ulkomuoto tuntuu täällä kyrsivän monia terävämpiin, perinteisempiin ja yleisesti rajumpiin muotoihin tottuneita.

Yamahan RGX520 on varmaan hyvin samantyyppinen esitys kuin AES eli liimakaulainen mahonkitunkki, ja se on tavallisen kitaran muotoinen. On muuten ihan hyvä kitara.
MTM
18.04.2008 23:11:22
Ohan tuossa Gibsonissakin sellaiset.

Niin. Niin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)