ranttis 10.10.2007 21:17:59 (muokattu 10.10.2007 21:20:06) | |
---|
Elikkäs en nyt lähe periaatteella et tarvis löytää paras nuppi alle 200 euroo, vaan oon ajatellu et vois tässä vuoden aikana ostaa semmosen nupin koko loppuelämäks. Sellaset kriteerit että sillä lähtis kunnon rockisäröt, cleanit ja ehkä vähän hevimmätkin soundit, mutta vain vähän. 50-120w mielellään 2-4 kanavaa. ja tietysti hyvä ulkonäkö. :) Hinta max n.2500e. Huom. täysputki! Kaapiksi ajattelisin jotain 2x12 kaappia, mutta 4x12 käy myös. kaappi mielellään sais olla alle 1200e. niinpä... |
ranttis 10.10.2007 21:21:48 (muokattu 10.10.2007 21:22:44) | |
---|
semmosta vielä, et oon Hiwattia ja ENGL:ää kattellu mut oon avoimin mielin muillekin vaihtoehdoille niinpä... |
Henkka370 10.10.2007 21:31:26 | |
---|
Katoin omakuvaustasi, meinaako sun sähköpostiosoitteesi loppu -94 syntymävuotta? Jos meinaa nii pakko sanoa että sullahan on ikäiseksesi jo vitu hyvät kamat. Kerromulle mistä mäki saan noin paljon rahaa kamoihin? Mutta mitään loppuelämäksi nuppia ja kaappia on turha ostaa, vaihtuu kumminki :) Hannu Karpo on äijä! |
ranttis 10.10.2007 21:36:40 | |
---|
se meinaa mun pelinumeroo kato jäkisjoukkoeessa. niin no kyl ne tietysti sillä tavlla tuppaa meneen et ei se sit ookkaa loppuelämäks, mut voi sitä toivoa. niinpä... |
Henkka370 10.10.2007 21:42:46 | |
---|
se meinaa mun pelinumeroo kato jäkisjoukkoeessa. niin no kyl ne tietysti sillä tavlla tuppaa meneen et ei se sit ookkaa loppuelämäks, mut voi sitä toivoa. Meinasin jo pistää tohon mun viestiin että "vai onko se sun pelinumeros tjms? :D Mutta nyt liikutaan jo sellaisissa kamoissa, että ne pitää itse kokea kauppaan sanoo myyjälle, että pistää kaikki nupit ja kaapit riviin ja testaamaan :) Hannu Karpo on äijä! |
ranttis 10.10.2007 21:47:28 | |
---|
toi on kyllä ihan totta. jos näin isoista rahoista puhutaan niin kyllä ainaki palvelun olla sen mukainen. oon kyllä ollu sellasessakin liikkeessä missä asiakkaat on vaan ilmaa. oho tais mennä vähä offtopckin puolelle. niinpä... |
Juustonaksu 10.10.2007 21:58:12 | |
---|
Itse ottaisin mukaan testaukseen myös mm. Soldanot, Monsterit, Matampit sekä Kochit. Ei kannata aina rajoittaa niihin muutamaan puhutuimpaan valmistajaan. Ai niin ja kannattaa myös tsekkailla Budda sekä Bogner. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Nacher 10.10.2007 23:27:29 | |
---|
Varoitus, mainostusta : Mulla olisi tuolla Torilla ENGL Invader pyyntihinnalla 1750e. Turussakin sopivasti, ei pitkä matka hakemaan ;). 150w, neljä itsenäistä kanavaa, soundit loistocleaneista ja rokkirutuista aina ahtomättöön ast. |
Juustonaksu 11.10.2007 08:35:00 | |
---|
Varoitus, mainostusta : Mulla olisi tuolla Torilla ENGL Invader pyyntihinnalla 1750e. Turussakin sopivasti, ei pitkä matka hakemaan ;). 150w, neljä itsenäistä kanavaa, soundit loistocleaneista ja rokkirutuista aina ahtomättöön ast. Hirmuinen haipatus, kun sen ostit, mutta ei sitten kelvannutkaan? Miksikäs näin? Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
baba o riley 11.10.2007 09:36:14 | |
---|
semmosta vielä, et oon Hiwattia ja ENGL:ää kattellu mut oon avoimin mielin muillekin vaihtoehdoille Nuppja tulee ja menee :) Jos olet tosissaan hankkimassa nuppia "loppuelämäks" ehdotan että katsot vakavasti tota Hiwattia. Vaikka siinä on vain yks kanava (tai normal ja brilliant) se on takuulla monipuolisin styrkkari mitä löytyy. sen soundimaailma toimii niin jazzareille ku mätölle. Sen etu on että siinä on tajuton headroomi ja älytön bottne. Sun kannattaa etsiä joku 70-luvun yksilö käsiis. voin tarvittaessa antaa vinkkejä jos alat tosissas etsimään. saat n.1200 eurolla vahvistimien panssarivaunun ;) Kun käyt testaamnassa hiwattia linkitä kanavat niin saat lisää gainii. Kannattaa vaan päästä testaamaan kohtalaisella volumella että se avautuu kunnolla. Siitä löytyy kans 50w versio. |
Tomtom 11.10.2007 09:44:01 | |
---|
Jos mun "pitäis" ittelle hankkia niin valinta olis Custom Audio Amplification. Referenssejä vaikka A. Summers, S.Lukather ja monia muita.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Tietysti Pauligin 11.10.2007 09:44:48 (muokattu 11.10.2007 09:45:52) | |
---|
Ainahan sitä on hyvä vähän suuntaa-antavia suosituksia kysellä, mutta kun tämän hintaisia vehkeitä ollaan ostamassa niin esim. reissu Helsinkiin kauppoja kiertelemään ja mahdollisimman monia testailemaan maksaa itsensä nopeasti takaisin kun ei tarvitse sitten kärvistellä jos ei tullutkaan ihan sitä mitä halusi. Vaikka toki nyt esim. thomannille voi 30 päivän sisällä palauttaa, mutta hiertäähän se jos lyö kätensä paskaan. Tai no, paskaa ei tuolla rahalla varmaan löydä, erilaisia vaan. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
DZN 11.10.2007 10:02:38 | |
---|
VHT:n kolmikanavainen nuppi. Noita saattaa välillä liikkua käytettynä melkein inhimmilliseen hintaan. Aka. Dino and 6077dino |
superfly 11.10.2007 10:44:25 | |
---|
Vaikka siinä on vain yks kanava (tai normal ja brilliant) se on takuulla monipuolisin styrkkari mitä löytyy. sen soundimaailma toimii niin jazzareille ku mätölle. Sen etu on että siinä on tajuton headroomi ja älytön bottne. Mulla ainakin on ongelma näiden yksikanavaisten kanssa se että vaikka olisivat kuinka monipuolisia + hyväsaundisia niin tuota monipuolisuutta ei saa käyttöön nopeasti ja jalalla polkemalla. Aina tarttee käydä saundia vaihtaessa potikoita vääntämässä ja/tai sitten vaaditaan lisäpurkkeja eteen ja silloin särösaundi on aina kuitenkin huonompi kuin vahvarista saatava särö. Mutta näistä on jauhettu jo niin paljon että tiedän mielipiteeni olevan täysin väärä... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
rytilahti 11.10.2007 12:10:27 | |
---|
No joop. Aika hankala kyssäri jos loppuelämäksi pitäisi hankkia... Itse katsoisin ehdottomasti Hiwattit ennen kuin tekisin lopullisia ratkaisuja.. Kokemusta ei ole, mutta pakko olisi testata. Ja vielä joku vanha 70-luvun p-t-p. Testaamisen arvoisia myös London Cityt ja muut hiwatt kopiot. Pleksi marsuista JTM-45 ok. Voxin ac-30. 60-70 -luvulta olisi oltava oma loppuelämän nuppi. Ei järkevää syytä miksi. Eli ei kannata nyt aloittaa p-t-p VS. Piirilevy tappelua. =) Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Artist 11.10.2007 12:56:03 (muokattu 11.10.2007 13:01:54) | |
---|
60-70 -luvulta olisi oltava oma loppuelämän nuppi. Ei järkevää syytä miksi. Eli ei kannata nyt aloittaa p-t-p VS. Piirilevy tappelua. =) P-t-p koneita toki saa uusiakin, ja nykyäänkn tehdään päteviä laitteta, jotka tulevat kestämään pitkään. (Tokihan tämän varmasti itse tiedätkin, mutta tekstistäsi joku muu saattaa päätellä toisin) Varsinkin tunnetuissa merkeissä noissa vintage-laitteissa alkaa olla hinnat aika korkeita ja monesti alkavat olla huollon tarpeessa. Hiwatteja toki on näkynyt siihen n. 1200 hintaan välillä, mikä ei ole paha hinta, vaikka joutuisi esim. konkkaremontin tekemään. Vanhat ptp Marsut taas lienevät jo niin kalliita, että uudet samanhenkiset laitteet saattavat olla halvempia. Jos loppuelämäksi pitäisi styrkkari valita niin ainakin tällä hetkellä haluaisin ehdottomasti sen olevan point-to-point rakennettu. Tulee ko. rakennetta ikävä kun ekan kerran avaa huoltotarkoituksissa piirilevyvehekeen. :) Mutta mitä itse aiheeseen tulee niin helppoa ei etsintä tule olemaan. Itse olen ostanut jo kolmesti vahvistimen reilu vuoden sisällä vahvistimen, jolla on tarkoitus ollut pärjätä pitkään (ei toki loppuelämää) ja nytkin on taas vaihto suunnitteilla... "Yeah, Funhouse boy will steal your heart away" |
baba o riley 11.10.2007 13:40:01 | |
---|
P-t-p koneita toki saa uusiakin, ja nykyäänkn tehdään päteviä laitteta, jotka tulevat kestämään pitkään. (Tokihan tämän varmasti itse tiedätkin, mutta tekstistäsi joku muu saattaa päätellä toisin) Varsinkin tunnetuissa merkeissä noissa vintage-laitteissa alkaa olla hinnat aika korkeita ja monesti alkavat olla huollon tarpeessa. Hiwatteja toki on näkynyt siihen n. 1200 hintaan välillä, mikä ei ole paha hinta, vaikka joutuisi esim. konkkaremontin tekemään. Vanhat ptp Marsut taas lienevät jo niin kalliita, että uudet samanhenkiset laitteet saattavat olla halvempia. Jos loppuelämäksi pitäisi styrkkari valita niin ainakin tällä hetkellä haluaisin ehdottomasti sen olevan point-to-point rakennettu. Tulee ko. rakennetta ikävä kun ekan kerran avaa huoltotarkoituksissa piirilevyvehekeen. :) Mutta mitä itse aiheeseen tulee niin helppoa ei etsintä tule olemaan. Itse olen ostanut jo kolmesti vahvistimen reilu vuoden sisällä vahvistimen, jolla on tarkoitus ollut pärjätä pitkään (ei toki loppuelämää) ja nytkin on taas vaihto suunnitteilla... Se on totta että nykyäänkin tehdään päteviä laitteita. Mun pointti oli vaan siinä että koska styrkkareita tulee ja menee, Niinkuin joku sanoi että vaihtanut 3 kertaa vuodessa jo, kannattaa tutkasta ja miettiä miksi tietyt tulee aina vaan uudestaan ja uudestaan kuten hiwatt dr 103 tai vox ac 30 esim. = koska ne on perhanan päteviä ja monikäyttöisiä. Miksi ehdotin 70-luvun toosaa oli se että uusi hiwatti t-kaupastakin menee yli 2000e, ja vanhan saa puoleen hintaan ja laatu vähintään yhtä hyvä, usein parempikin (riippuen minkä eran nuppi). Ykskanavaisuus ei = täytyy käydä ronkkimassa konetta jatkuvasti biisejen välillä. Kun saat hyvän perussoundin hoidat loput stompboxeilla ym. Silloin jää huomattavasti suurempi muuntautumiskyky kun pystyy eri keikoille ja proggiksiin hommaa vaikka eri setti lattialle. Harva tämän päivän nupeista tulee olemaan yhtä suosittu ja up to date 40 vuoden päästä, se ollaan jo nähty. Tottakai valinta on jokaisen oma, mutta aina kannattaa vaihtaa kokemuksia varsinkin jos niitä on pitkältä ajalta. :) |
rytilahti 11.10.2007 13:56:57 | |
---|
Joo ja kyllähän noissa seiskari vehkeissä on sopivaa ajan patinaa =) Ja jos ne on tänne asti jaksaneet niin pakko olla laadukasta tekoa. Jotenkin tuntuu ettei mitään nykyään tehdä kestämään. Ellei ole todellakin joku käsintehty custom nuppi joka maksaa jo 2 x vanhan käytetyn verran.... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Tympee Huttunen 11.10.2007 16:31:41 | |
---|
Mitä olen Invaderia kuullut (en testannut), niin se kuulostaa mielettömän hyvältä. Tuo budjetti on kyllä niin upea, että kannattaa rauhassa käydä usea peli läpi. |
JuSu 11.10.2007 16:35:02 | |
---|
Sellaset kriteerit että sillä lähtis kunnon rockisäröt, cleanit ja ehkä vähän hevimmätkin soundit, mutta vain vähän. 50-120w mielellään 2-4 kanavaa. ja tietysti hyvä ulkonäkö. :) Hinta max n.2500e. Huom. täysputki! Kaapiksi ajattelisin jotain 2x12 kaappia, mutta 4x12 käy myös. kaappi mielellään sais olla alle 1200e. Noh. Bogner Shiva. Käy nyt ainakin kokeilemassa. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |