Aihe: Jotain humbuckerin ja yksikelaisen väliltä?
1 2
efunkelist
24.04.2008 15:07:51 (muokattu 24.04.2008 15:08:18)

Tuli mieleen että mahtaako markkinoilla olla jotain hybridimikrofonia kahden koulukunnan väliltä? En nyt tarkoita puolitettavaa humbuckeria kuitenkaan. Aktiivisista yksikelaisista ei ole mitään kokemusta.

Lähinnä soundillisesti mietin kun toisaalta haluaisi särökomppaamiseen humbuckeria ja puhtaaseen näppäilyyn yksikelaista..
Tulevaan signaturekitaraani tulee kaulaan yksikelainen ja tallaan humbucker mutta mieleen tuli vain jos tekisi yhden mikrofonin kitaran niin löytyisikö siihen tällaista "jokapaikanhöylää"?
(tai muuta kompromissia kuin puolitettava humbucker)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Y3J
24.04.2008 15:11:14 (muokattu 24.04.2008 15:12:51)
P-90? Voi tietenkin vaatia vähän askartelua että saa humpparikitaraan väkerrettyä.
EDIT: Aijoo, Washburnilla on semmoinen VCC-systeemi jolla saa tonenuppia pyörittelemällä säädettyä portaattomasti yksikelaisen ja humbucker-saundien välillä. Toimii kätevästi, 50/50 suhteessa kuulostaa vängältä.

Wiring diagrammit löytyy kyllä jostain netistä muistaakseni.
Soundi lähtee sormista... mutta hyvät vehkeet aina edesauttaa asiaa
oiva tumpeloinen
24.04.2008 15:11:21 (muokattu 24.04.2008 15:12:08)
http://www.amfisound.fi/frameset_fin.htm

Tuosta yksi näkemys useammasta mikistä. P90 tulee muuten mieleen, jos pitää jotain siltä väliltä saada.

P-90? Voi tietenkin vaatia vähän askartelua että saa humpparikitaraan väkerrettyä.

Taitaapi olla mallimerkiltään P-100 (?), mikä on P-90 bukkerin koossa.
Dunga
24.04.2008 15:12:54
Humpparin kokoiset P-90:t eli SD Phat Cat / DiMarzio Bluesbucker / Gibson p-94?
Accidento bizarro - tutto morto.
Roksennus
24.04.2008 15:13:48
Tuli mieleen että mahtaako markkinoilla olla jotain hybridimikrofonia kahden koulukunnan väliltä? En nyt tarkoita puolitettavaa humbuckeria kuitenkaan. Aktiivisista yksikelaisista ei ole mitään kokemusta.

Lähinnä soundillisesti mietin kun toisaalta haluaisi särökomppaamiseen humbuckeria ja puhtaaseen näppäilyyn yksikelaista..
Tulevaan signaturekitaraani tulee kaulaan yksikelainen ja tallaan humbucker mutta mieleen tuli vain jos tekisi yhden mikrofonin kitaran niin löytyisikö siihen tällaista "jokapaikanhöylää"?
(tai muuta kompromissia kuin puolitettava humbucker)

P90 toimii mukavasti melkein missä vain tilanteessa. Se kylläkin vaatii sen että osaat käyttää kitarasi volume- ja tone-säätöjä.

Ja tuolta valkkaamaan http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=p_90_tyyppiset_mikit&oa=pra
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
efunkelist
24.04.2008 15:15:23

Ohoh. Enpä tiennytkään moisista. Pitää ehdottomasti tutustua. Ajattelin jossain vaiheessa rakentaa jotain telecaster/gibboni-hybridiä ja siihen voisi kokeilla noita P90-tyyppisiä mikkejä. Olen tosin kuullut niiden olevan yhtä häiriöalttiita kuin perinteiset yksikelaiset, niistä varmaan tänäpäivänä löytyy kuitenkin noiseless-variaatioitakin.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Joees
24.04.2008 15:15:36
http://www.amfisound.fi/frameset_fin.htm

Tuosta yksi näkemys useammasta mikistä. P90 tulee muuten mieleen, jos pitää jotain siltä väliltä saada.

Taitaapi olla mallimerkiltään P-100 (?), mikä on P-90 bukkerin koossa.

P100 on ihan P90 koossa oleva. P94 taitaa, kuten mainittiinkin, olla se Gibsonin humpuukin koossa oleva. Mainittujen lisäksi Häussel tekee humpuukin koossa olevia P90-mikkejä. Samaten Ruokankaalta moinen löytyy, Häusselin valmistama sekin.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Jucciz
24.04.2008 15:22:42 (muokattu 24.04.2008 15:23:42)
Ehdottomasti P90: yksikelainen, josta löytyy heleyttä, purevuutta mutta kuitenkin samalla tuhtiutta.

Pari esimerkkipätkää:
Lindy Fralin: http://mp3.jucciz.com/editiontube/lindy_fralin_p90.mp3
Sheptone: http://mp3.jucciz.com/cornell_plexi_45_50/cinnamon_girl.mp3

Jostapa tulikin mieleeni: Miksi hemmetissä mulla ei ole P90-kitaraa tällä hetkellä?
McNulty
24.04.2008 15:22:49
Duncanilta on tullut uutta...
P-Rails joka on siis humbuckeri, tai siis singlecoil... tai siis P90. Kaikki samassa rasiassa:
http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/prails_shpr1/
koponen
24.04.2008 15:24:33
Dimarzion Virtual Vintaget on 1 kelaisen kokoisia ja soivat aikalailla p90 tyyliin.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Joees
24.04.2008 15:46:32
Jostapa tulikin mieleeni: Miksi hemmetissä mulla ei ole P90-kitaraa tällä hetkellä?

Koska myit, vai möit, moisen aikoja sitten pois ja oot sen jälkeen kasannut humppariritsoja pääasiassa. Korjaa virhe ja hommaa se P90-kitara! ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
MTM
24.04.2008 15:47:41
Sammo
24.04.2008 16:05:06
Duncanilta on tullut uutta...
P-Rails joka on siis humbuckeri, tai siis singlecoil... tai siis P90. Kaikki samassa rasiassa:

Wo - oh - hoa !! Meikän uusi mikki Tyleriin, jos tuon saa kuorilla.
"Oh you are right, the JOE headstock completely SUCKS, but JOE doesn't give a crap. Either you give crap, or you don't." - JOE (eli James Tyler)
tilujätkä
24.04.2008 18:18:04
Lace Sensor Dually?

http://www.aampselectricguitarstore.com/lace_pickups/lace_duallys.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Lace_Sensor

Näyttää paperilla hienolta se, mitä noi lupailee, mutta saako tuommoisen oikeasti kuulostamaan stratolta (twänggg?)? Kellään omakohtasia kokemuksia?
McNulty
24.04.2008 18:53:59
Wo - oh - hoa !! Meikän uusi mikki Tyleriin, jos tuon saa kuorilla.

Itse testasin tuota mikkiä pikaisesti ja se oli kyllä vakuuttava. Nimenomaan sellaiselle käyttäjälle joka haluaa tehdä suosikkikitarastaan entistä monipuolisemman "yleistyökalun". Humbucker oli miedompi mitä monet (ei siis mikään hevitykki, eikä varmasti tarvitsekaan olla), P90 toimi hienosti, samoin kuin singlecoil myöskin. Ehkä aavistus vähempi olisi voinut olla tallamikissä klangia singlecoil-moodissa, mutta veikkaisin että ratkaisu siihen on yksinkertaisesti mikin kiepsauttaminen ympäri siten, että tuo etummaisen pikkukelan magneetti onkin kohti kitaran kaulaa, eikä kitaran tallaa.
Spiral
24.04.2008 19:07:24

Miksi nuo P-90:set on jotenkin niin marginaalimikkejä?
Minäkin mitä olen kuullut, mukava soundi, mutta silti noita näkee harvoin missään.
McNulty
24.04.2008 19:09:10
Minäkin mitä olen kuullut, mukava soundi, mutta silti noita näkee harvoin missään.

Kaikki hyvä on harvassa... vähän niinku tyttöjenkin kanssa :)
Artist
24.04.2008 19:13:46

Käyt väärissä paikoissa tai katselet vääriä kitaroita. Tai sitten vaan hirveän moni ei ole tajunnut niiden hyvyyttä.

Hmm. Montakohan levyä mulla on hyllyssä, joissa soi P-90 mikeillä varustettu kitara? Jos maailmassa saisi olla vain yhdenlaisia kitaramikkejä, olisivat ne mun mielestä P90:set.

Olen tosin kuullut niiden olevan yhtä häiriöalttiita kuin perinteiset yksikelaiset, niistä varmaan tänäpäivänä löytyy kuitenkin noiseless-variaatioitakin.

Toivottavasti ei. Häiriöalttiita vähäsen joo (tosin ei mulla ole kummempia ongelmia ollut), mutta noiseless-P90 kuulostaa jo vähän...
"I'm hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong and maybe you're right but this is my song"
McNulty
24.04.2008 19:27:48
Jos maailmassa saisi olla vain yhdenlaisia kitaramikkejä, olisivat ne mun mielestä P90:set.

Mie valitsisin humbuckerin, sillä sen voi aina puolittaa ja lähennellä single/p90-soundeja.
opaa
24.04.2008 19:36:44
P-90 voi hyvinkin olla nappi ratkaisu aloittajalle, omakohtaista kokemusta mulla ei ole. Itelläni löytyy sen sijaan les paulin tallamikistä tonella säädettävä portaaton puolitus, ja sitä täytyy kyllä suositella. Nykyään mulla on vakioasento siinä about puolessa välissä, ja sitä voisi varmaan hyvinkin verrata P-90 soundiin. Ai juma, että kuulostaa hyvältä. Tarvittaessa saa sitten namiskaa kääntämällä tuhdin humpparin tai heleän yksikelaisen. Nam.

Sellaista muuten, että jos jollain muullakin on tai on ollut tällainen kytkentä, niin puolittaako potikka humpparin tasaisesti, vai tapahtuuko siinä hyppäys siinä about 0-3 asennon kohdalla? Johtuuko tonepotikan lineaarisuudesta vai mistä? Mulla näet käy näin, ja ei se ole menoa haitannut, mutta olishan se tasainen säätö vähän näppärämpi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)