Aihe: Esp-ltd ex-260 / mmv:eet 1 | |
---|---|
![]() 21.04.2008 20:17:54 | |
Eli olisiko jompi kumpi noista passeli 2 kitaraksi noin 1.5 (18kuukauden) vuoden soittelun jälkeen? Onko omista mielestänne hyvät soundit? ... | |
![]() 21.04.2008 21:32:41 (muokattu 21.04.2008 21:41:32) | |
Monet täällä foorumilla kyseenalaistavat tuon agathiksen kitarapuuna, mutta jees mikit on mikäli heviä soitat (päätellen nyt tuosta valinnasta) ja liimakaulakin ym. Hintakaan ei hirveä ole eli ei kovin pahalta ainakaan näytä. En ole siis kuitenkaan itse koskaan soittanu. Niitä 400-sarjalaisia saa kalliimmalla vaan ovat ainakin sitten hyviä kitaroita. There ain't noway out tonight | |
![]() 21.04.2008 21:39:48 | |
Eli olisiko jompi kumpi noista passeli 2 kitaraksi noin 1.5 (18kuukauden) vuoden soittelun jälkeen? Onko omista mielestänne hyvät soundit? Jos vain suinkin budjetti sallii, niin ennemmin suosittelen Alexi-600 vaikkapa käytettynä tai sitten 400-sarjan LTD-malleja. Lähinnä siksi että niissä on hardware ja rakennusmateriaalit sen verran parempilaatuista, että kestävät useamman vuoden eteenpäin. On jokseenkin turha ostaa "halpoja" luuttuja jos tietää että harrastus jatkuu... sama satsata aavistus enemmän parempiin työkaluihin. Toisekseen, hyvät soundit ovat monen tekijän summa, ei yksistään kitaran. Voi olla että se LTD 50-sarjalainen kuulostaa paremmalta hyvän vahvistimen ja soittajan kanssa, kuin aito ESP jonkin Coxxin 10W transistoripurkin lävitse perinteisen polkkatukkahevimiehen rämpyttämänä. Siispä, panosta kerralla vähän parempiin soittovälineisiin jos tiedät että kitara on se siun juttu. | |
![]() 22.04.2008 19:08:22 | |
Monet täällä foorumilla kyseenalaistavat tuon agathiksen kitarapuuna, mutta jees mikit on mikäli heviä soitat (päätellen nyt tuosta valinnasta) ja liimakaulakin ym. Hintakaan ei hirveä ole eli ei kovin pahalta ainakaan näytä. En ole siis kuitenkaan itse koskaan soittanu. Niitä 400-sarjalaisia saa kalliimmalla vaan ovat ainakin sitten hyviä kitaroita. Joo heviä ja hard rockia soitan. Mutta onko tuo agathis siis hyvää vai huonoa puuta? ... | |
![]() 22.04.2008 19:25:43 (muokattu 22.04.2008 19:29:47) | |
No ei agathis mikään arvostettu soitinpuu ole. Suosittelisin jotain paremmista puista tehtyä kitaraa. Vaikka se mahonkikeppi maksaisi sen ~80€ enemmän, niin on se varmasti sen arvoinen. Mikit yms. voi aina vaihtaa, puiden vaihtaminen onkin vähän hankalampi juttu :) E: Esim tuosta mahonkikitara samankaltaisilla spekseillä ja vielä halvemmallakin, ei tosin mikään hevikeppi... http://www.thomann.de/fi/cort_mirage_m_520.htm | |
![]() 22.04.2008 19:42:47 (muokattu 22.04.2008 19:53:26) | |
Joo heviä ja hard rockia soitan. Mutta onko tuo agathis siis hyvää vai huonoa puuta? En ole ikinä agathis skebaa omistanut, vaan ei ne tosiaan ole ainakaan yleisesti hyvänä pidettyjä. http://www.thomann.de/fi/espltd_ex400bk.htm siinä on hintaa enemmän vaan mahonkia runko on ja emg:n aktiivit luulis toimivan hevihommissa. Tosin mullakin on 500e LP kopio, jossa on ns "väärät puut", vaan soi mulle aivan tarpeeksi hyvin. Käy itse kuulostelemassa jos on tiukka budjetti. Nyt on muuten Epillä uusia Explorereita, joissa Emg:t ja mahonkirunko: http://www.thomann.de/fi/epiphone_futura_custom_ex.htm tosin kaula on pultattu, eikä ole omia kokemuksia. Toisaalta tämmöinen http://www.thomann.de/fi/epiphone_explorer_1958_korina_blk.htm on ihan omien kokemusten perusteellakin hyvä kitara, eikä nuo epin omat mikitkään niin tuhnut ole kuin esimerkiksi tuon mun Tokain alkuperäiset. Olettaen, että oot exploreria katellu. There ain't noway out tonight | |
![]() 22.04.2008 20:06:37 | |
No ei agathis mikään arvostettu soitinpuu ole. Suosittelisin jotain paremmista puista tehtyä kitaraa. Vaikka se mahonkikeppi maksaisi sen ~80€ enemmän, niin on se varmasti sen arvoinen. Mikit yms. voi aina vaihtaa, puiden vaihtaminen onkin vähän hankalampi juttu :) E: Esim tuosta mahonkikitara samankaltaisilla spekseillä ja vielä halvemmallakin, ei tosin mikään hevikeppi... http://www.thomann.de/fi/cort_mirage_m_520.htm Ööh... En nyt oikein tajua mikä speksi on kun en seuraa muusikoiden nettiä tarkasti?! Mutta onko 400e hevi epiphone kitarat hyviä missään suhteessa? ... | |
![]() 22.04.2008 20:17:31 (muokattu 22.04.2008 20:31:38) | |
Ööh... En nyt oikein tajua mikä speksi on kun en seuraa muusikoiden nettiä tarkasti?! Mutta onko 400e hevi epiphone kitarat hyviä missään suhteessa? No siinä futurassa on paremmat puut kuin siinä sun ehdottamassa ltd:ssä + Emg:n aktiivimikit ja olen itse häpläillyt noita korina explorereita ja hyviä kitaroita ovat mun mielestä. Olen ehkä vähän puolueellinen, mutten ole oikein koskaan tykännyt tuon hintaluokan ltd:istä. E: Heviähän voi soittaa ihan minkä näköisellä kitaralla vaan ja melkein minkä mallisella vaan. Ei sen ole pakko olla sarvekas tai kulmikas. Tuo hevi epiphone termi on sinänsä aika huvittava. Parempia ne 400e epit on minusta kuin samanhintaiset ltd:t. Tämä on sitten vain mielipide, joku voi olla toista mieltä. Ja kannattaa tosissaan käydä kokeilemassa vaikka jonkun asiantuntevamman kanssa sitä ltd:tä, jos olet siitä itse aidosti kiinnostunut. Tärkein asia on se, että juuri itse tykkäät soitella omalla kitarallasi. There ain't noway out tonight | |
![]() 22.04.2008 22:28:35 | |
Suosittelisin miettimään kitaran muotoa vielä hieman. Ja samantien suosittelen harkitsemaan käytettyä ibanezin RG:tä Viitosella alkavat mallit ovat jo huippu pelejä, mutta sen alle en lähtisi. Loppuun törkeä mainos http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=232868 Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... | |
![]() 22.04.2008 22:38:48 | |
Siis totta puhuen, kun olet soittanut kuitenkin "suhteellisen lyhyen" ajan, niin sulle käy kakkoskepiksi mikä vain ehdotetuista. Jos soundi ei miellytä mikkien kans on aina kiva kikkailla! Itte oon vuoden päivät soitellu floikattomalla mmv:llä enkä oo tähän mennessä tarvinnu uutta. Tykkään kaulasta ja kaikille nauhoille pääsee hyvin. Tune-o-matic talla on erittäin hyvä vireenpidossa. Tässä siis tavallisen kellaritiluttajan mielipide, itselläni ei ole ikinä ollut varaa tonnin kitaroihin, mutta hyvin olen pärjännyt! En toki väitä kitaran olevan vertailtavissa esim. niihin tonnin hintaluokan keppeihin, mutta tuohon hintaan (maksoin 350e) se on hyvä kitara. | |
![]() 23.04.2008 19:05:08 | |
Eikö ibanezin mikit ole aika raskas maiset? Tiedän, että niissä on huonot mikit, mutta onko ne semmoisia, että pitäisi kelvata aloittelijoille? ... | |
![]() 23.04.2008 19:10:10 | |
mutta onko ne semmoisia, että pitäisi kelvata aloittelijoille? Kelpaa ne. Ibanezit on hyviä, ne on kunnon rehellisiä tilukeppejä, siis RG-sarja. | |
![]() 23.04.2008 21:24:07 | |
Olisin enemmän iban kuin ltd:n kannalla There ain't noway out tonight | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)