Aihe: Epiphone Les Paul Studio
1 2
Ozz86
19.11.2004 17:12:23
Yhä olen mietintävaiheessa uuden kitaran hankkimisoperaatiossa. Nyt olen abuut viikon mietiskellyt Les Pauleja. Oikeaan Gibsoniin ei köyhällä opiskelijalla riitä rahat, eikä taida riittää edes Tokaihin, mutta entäs Epiphone? Epin kitaroista olen kuullut molemminpuolisia kommentteja: osa kehuu ihan meneviksi, osa haukkuu täydeksi roskaksi. Onko niistä oikeasti, noin aloittelijalle, vuoden soittaneelle, hyötyä? Vai soittelenko muutaman vuoden lisää tuolla strato-kopiollani, ja toivon lottovoittoa, jotta rahat riittäisivät oikeaan Les Pauliin?

Ensin minua kiinnostivat nuo Epin Les Paul Standardit, mutta jossain puhuttiin että niiden kannet ovat pahvi/puu-mössöä. Ja Special II-mallit ovat, omasta mielestäni, rumia. Joten katseeni kohdistuu Les Paul Studio-malleihin. Etenkin tuohon Wine Red-väriseen.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … e_lpstudiowr_egitarre_prodinfo.html

Tuosta Thomannin kuvasta ei kyllä pahemmin saa selvää. Olisiko kellään kuvia? Onko kitara kokonaan samanvärinen? Tuossa Studio Elitistissä näyttäisi siltä, että itse runko on eri värinen kuin kansi:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-172664.html

Onko normi-Studiossa samanlainen väritys? Ja kumpi olisi parempi, Studio vai Standard?
Hyvä esko, taistele!
Hohhoijaa
19.11.2004 18:31:01 (muokattu 19.11.2004 18:52:42)
Minuakin kiinnostaa nämä Epiphonen eri Les Paulit ja niiden erot. Itse olen tuollaista hommaamassa.
Lähinnä tätä olen ajatellut:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … les_paul_custom_black_prodinfo.html
Ja olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Ilmeisesti kelpo peli.

Ja kysyn minäkin, onko Studiot ja Standarditkin varteenotettavia vaihtoehtoja?
mhaimilahti
19.11.2004 18:49:59

Noista kahdesta ite ainakin valitsisin jo ton elitistin sen vuoksi ,että siinä on kunnon puut , eikä mitää leppää mikä ei les pauliin kuulu ja näyttää olevan hyvät mikit ja virittimetkin .
atimoc
19.11.2004 18:58:39

Jos et Epin Elitistiä ole ostamassa, kannattaa katsoa Deanin EVO Special -malleja. Mahonkirunko vaahterakannella, Groverin virittimet, coil tap ym. kivaa. Hintaa 409e musik-produktiv.de:ssä, Special Selecteillä muutama kymppi enemmän. Hyviä kuvia täällä: http://www.music123.com/Dean-EVO-Special-i121944.music
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall
Hohhoijaa
19.11.2004 20:05:34 (muokattu 19.11.2004 20:05:48)
http://www.music123.com/Dean-EVO-Special-i121944.music

Minä ainakin haluaisin enemmän LesPaulin näköisen soittimen.
opuh
19.11.2004 20:22:18
Minä ainakin haluaisin enemmän LesPaulin näköisen soittimen.

Se taas on sitten eri asia kumpi kuulostaa Les Paulilta. Harley Bentonkin näyttää enemmän LP:ltä, mutta ei välttämättä kuulosta.
Hahahah
Hohhoijaa
19.11.2004 20:26:34 (muokattu 19.11.2004 20:27:28)
Se taas on sitten eri asia kumpi kuulostaa Les Paulilta. Harley Bentonkin näyttää enemmän LP:ltä, mutta ei välttämättä kuulosta.

Tarkoitin lähinnä sitä että ulkonäkökin vaikuttaa soittimen ostamiseen :|

Mutta soittotuntuma(kin) on tärkeä(mpi).
Hohhoijaa
19.11.2004 20:47:03
VON HÄRSKIBURG SANOO: Hinta ol jotain 400 ja risat, nytten muista tarkkaan. Vuosimallia en tiedä, mutta on kokonaan mahonkia, eli ei ole leppää/vastaavaa seassa niinkuin kuulemma joissain on. Malli taisi olla Standardi, loimuvaahterakannella. Virittimet on ihan Gibsonin Deluxet, tai jotain sellaista, kuitenkin samat kuin mitä noissa Gibsonin Lespoissa on. Itte olen tykännyt soitella, soi oikein kauniisti, mitä nyt jotkut osat alkaa tarvita vaihtoa, kun kerran käytetty oli. Vakiomikit oli aika tuhnut, niin vaihdoin tilalle Seymour Duncanin JB:n tallaan ja Jazzin kaulaan. Nyt se on kerrassaan mainio kitara. Viimeistelyssä on vähän hutilointia, pari upotusta on vinossa. En ole kyllä muissa kokeilemissani Epeissä moista nähnyt, eli tässä tapauksessa vähän maanantaikappale. En tiedä onko sitten kuinka yleistä, mutta ainakin omasta mielestäni useimmissa Epiluureissa on ollut jopa parempi viimeistely kuin Gibsonin Studioissa.

Siinä Standardista jotain.
Krice
19.11.2004 22:16:43

Tuosta Thomannin kuvasta ei kyllä pahemmin saa selvää. Olisiko kellään kuvia?

http://www.epiphone.com
Lonesome
22.11.2004 10:41:17
Ensin minua kiinnostivat nuo Epin Les Paul Standardit, mutta jossain puhuttiin että niiden kannet ovat pahvi/puu-mössöä.

Eikös nuo olleet jotain kaukoidässä myytyjä piraatteja, jotka oli siis ostettukin jossain Thaimaassa tms....

Ja Special II-mallit ovat, omasta mielestäni, rumia. Joten katseeni kohdistuu Les Paul Studio-malleihin. Etenkin tuohon Wine Red-väriseen.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … e_lpstudiowr_egitarre_prodinfo.html

Tuosta Thomannin kuvasta ei kyllä pahemmin saa selvää. Olisiko kellään kuvia? Onko kitara kokonaan samanvärinen? Tuossa Studio Elitistissä näyttäisi siltä, että itse runko on eri värinen kuin kansi:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-172664.html

Onko normi-Studiossa samanlainen väritys? Ja kumpi olisi parempi, Studio vai Standard?

On tullut T-kauppaan uudet Kiinan/Korean Studiot näemmä. Siis nyt on piste merkinnät laudassa ja mikitkin ilman kuoria. Tuossa pientä säästöä edellisiin...

Tuo Thomannin Wine Red on sävyltään aika tumma ja samaa kuvaa tarjotaan myös mustasta versiosta. Kyllä ne edelliset Epin Studiot on T-kaupan sivuilla ja muuallakin näyttäneet suunnilleen samalta kuin tuo Elitisti.

Yritin muuten hommata lokakuussa tuota Elitist Wine Red Studiota. Olisi ollut kuulemma saatavana about 2005 vuoden tammikuun lopussa. Vaihdoin siis värin mustaan. Eikä kaduta. Hyvin viimeistelty japanilainen kitara, jossa perusasiat on kunnossa ja runkomateriaalitkin ovat "aidot" Les Paul puulajit. Mikit USA:sta ja metallit Saksasta, paitsi Groverin kiristimet ties mistä nykyään. 635 eurolla sai myös tukevan laukun, jolle voi mielestäni laskea arvoa hyvinkin n. satasen. Enää ei tuo musta taida olla saatavana ja tuon punaisenkin saatavuuteen voi suhtautua siis todella varauksin.

Runkopuiden laadusta verrattuna kalliimpiin Elitist-versioihin, saati Gibsoneihin, on paha sanoa mitään, mutta kyllä tuo enemmän jo akustisesti kuullostaa Les Paulilta, kuin "tavallinen" Epi Standard, jossa rungosta löytynee myös leppää. Siis minun mielestäni. Kitara on ollut vain kotisoitossa, eikä mitään luukutusta ole tullut harrastettua. Mutta hinta/laatu-suhde tuntuisi olevan kunnossa. Ainakin kun muistaa, että Gibsonin Studio LP on Saksankin suunnalla n. 400 e. kalliimpi ja Suomen liikkeissä pyydetään vaatimattomasti ainakin 1500 euroa Into-Luthmannin raamatun mukaan. Eikä tuo Elitist edes kuulu Lutumiehen kataloogiin, joten ei ainakaan tarvitse kiusata kauppiasta testaamalla täällä ja tilaamalla Saksasta. Tietysti voi kysyä, mahdollistaaako tuo välisarjan poisjättäminen myös sen, että perus-Epit ovat ylihinnoiteltuja, koska aito Gibson on vaihtoehtona todella kallis...

Saksan kaupoissa nuo Standard Epit ovat halventuneet viime aikoina, mutta Studioiden hinnat ovat pysyneet samoina. Siis ainakin ulkonäköä saa lisää aika pienellä lisäpanostuksella...
Ozz86
25.11.2004 19:55:56
Olisi se hyvä kun tajuaisi kitaroista jotain... Tänään soittelin Kuopiossa musiikkikaupassa Epin Les Paul Standardia, kyllä tuo minusta ihan kitaralta vaikutti... Huomasin muuten että lavan takana luki "Made In China". Onkos tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu? Ja Epin hinta oli muistaakseni 599e. Thomannillahan hinta pyöri abuut 400e:n pinnassa...
Hyvä esko, taistele!
trih
25.11.2004 20:48:50 (muokattu 25.11.2004 20:49:24)
Olisi se hyvä kun tajuaisi kitaroista jotain... Tänään soittelin Kuopiossa musiikkikaupassa Epin Les Paul Standardia, kyllä tuo minusta ihan kitaralta vaikutti... Huomasin muuten että lavan takana luki "Made In China". Onkos tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu? Ja Epin hinta oli muistaakseni 599e. Thomannillahan hinta pyöri abuut 400e:n pinnassa...

Gibson pisti kiinaan oman tehtaan pystyyn. Eli on vissii ainoa merkki jolla on "ihkaoma" kaukoitä-tehas. Ei kai se huono juttu ole. Ennenhän epejä on tehny esim samick. Törkeä ovh muuten.
"Everybody knows that the dice are loaded"
Ozz86
25.11.2004 20:52:34
Laiskana en jaksa tehdä uutta topiccia, joten heitän tänne:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … =33037&item=3764145786&rd=1

Mikä on tuo?! En aiemmin ole nähnyt Epiphonen GoldToppia muuten kuin P-90:en kanssa, eli sitä '56 re-issueta. Tiesin että Gibsonilla on GoldTop-re-issueita joissa on humbuckerit mutta Epin vastaavasta en tiennyt.
Hyvä esko, taistele!
carlos
25.11.2004 20:57:42
Ite ostaisin vaikka ennemmin Tokain Koreamallin. ei oo ainakaa paljo kalliimpia ku epit ja mitä ite oon testannu,ni parempia ovat.
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
fox
25.11.2004 20:59:52

Ite ostaisin vaikka ennemmin Tokain Koreamallin. ei oo ainakaa paljo kalliimpia ku epit ja mitä ite oon testannu,ni parempia ovat.

Vaikka samasta tehtaasta tulevat..;)
Ozz86
25.11.2004 21:07:18
Vähän menee aihepiiristä ulos, mutta montako euroa on yksi englannin punta (tai toisinpäin)?
Hyvä esko, taistele!
mathias
25.11.2004 21:11:00
Vähän menee aihepiiristä ulos, mutta montako euroa on yksi englannin punta (tai toisinpäin)?

1 euro = 0,7006 puntaa
1 punta = 1,4273 euroa
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson-
carlos
25.11.2004 21:31:04
Vaikka samasta tehtaasta tulevat..;)

No en tiedä,mikä on sitten ollut erona. mikit? tokai on vaan kuulostanut paremmalta.
trih
25.11.2004 22:21:00
No en tiedä,mikä on sitten ollut erona. mikit? tokai on vaan kuulostanut paremmalta.

Olet testannut perätysten samoilla kamoilla?
"Everybody knows that the dice are loaded"
carlos
26.11.2004 14:18:28
Olet testannut perätysten samoilla kamoilla?

olen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)