darkus 06.05.2008 11:15:10 | |
---|
Juu. Eli Engl thunderin ostettuani jäin reverbiä kaipaan ja spedun muodossa tällä kertaa. Myös hyvä diilei olis tarpeen. Vaihtoehtoina olis behkut ja digitechit Bosseja en tahtoisi ostaa koska saan nuo molemmat peaalit digitecheinä yhden bossin hinnalla. Eli auttakaas tässä vaikeassa päätöksessä, oon kuullu behkuista ja digitecheistä hyvää ja huonoa ja ny tahtoisin tietää että kummat kantsis ostaa. Kiitos etukäteen! -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
baba o riley 06.05.2008 11:20:16 | |
---|
Suosittelen reverbiks electro harmonixin holy grailia, yks nupikka, yksinkertainen ja hyvä soundi. Delayksi ehdotan EH'n memory mania. Mielestäni muhkein analogidelay jos et halua nauhakaikua roudata. |
Numb 06.05.2008 11:25:14 | |
---|
Vaihtoehtoina olis behkut ja digitechit -darkus Noista ilman muuta Digitech. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
McNulty 06.05.2008 13:03:01 | |
---|
Boss RE-20 Roland Space Echo RE-201 Tuosta masiinasta saat sekä reverbin että hyväsoundisen delayn. DigiTech DigiDelay / Boss DD-sarja SEKÄ DigiTech DigiVerb / Boss RV-5 Perushyviä pikkurasioita suht edukkaaseen hintaan. Bossin Reverbi on aika kallis, mutta toimiva. Delayn osalta kannattanee odotella hetki, että DD7 rantautuu. Siihen kun saa ulkoisen tap-tempo spedun aivan kuten siihen kaikkien hypettämään vanhaan DD-5. Boss DD-20 / t.c.Electronic NovaDelay Kalliimpia mutta parempilaatuisia. Yleensä myös ominaisuuksia enempi ja mahdollisuus käyttää muistipaikkoja omien asetuksien tallentamiseen. |
BaldieFarman 06.05.2008 13:15:47 (muokattu 06.05.2008 13:19:24) | |
---|
Suosittelen reverbiks electro harmonixin holy grailia, yks nupikka, yksinkertainen ja hyvä soundi. Delayksi ehdotan EH'n memory mania. Mielestäni muhkein analogidelay jos et halua nauhakaikua roudata. No jos tyyppi ei halua bosseja ostaa hintansa puolesta niin luulenpa että EHX:n spedut menee kyllä vielä enemmän budjetista yli... Eli ei ehkä niitä :) DigiTechin DigiDelay on kyllä hintaansa nähden hyvä peli. Se kannattaa ehdottomasti hommata. Reverbistä en osaa sanoa, kun itsellä on aina vahvarissa ollut hyvä sellainen. EDIT: Ei ne behkut niin huonoja ole kuin mitä monet haukkuu. Itse olen kyllä huomannut sen, että jos semmoisen hommaa, niin vähintään vuoden päästä se vaihtuu parempaan (esim. boss)... joten jos haluat säästää rahaa niin osta heti se parempi. Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Jucciz 06.05.2008 13:23:14 | |
---|
Saako kysyä perusteluita, miksi olet rajannut vaihtoehdot juuri noihin kahteen? Budjetti tulee ekana mieleen. Itse olen onnellinen tc Electronic Nova Delayn omistaja. Ei ole loppunut vielä säätövara kesken: saa ihan hirveän paljon erilaisia viiveitä sillä. Arvostan. |
darkus 06.05.2008 14:46:15 | |
---|
Kiitos vastauksista. Myös joku tollanen multiefekti ilman noita mallintavia säröpaskoja olis kelvollinen. Eli jos vaa löytys sellane poksi mis on noi kaikki efektit helposti klikattavina pedaalimuodossa niin ois hyvä. Be the devils own, Lucifer`s my name! |
McNulty 06.05.2008 15:06:15 | |
---|
Kiitos vastauksista. Myös joku tollanen multiefekti ilman noita mallintavia säröpaskoja olis kelvollinen. Eli jos vaa löytys sellane poksi mis on noi kaikki efektit helposti klikattavina pedaalimuodossa niin ois hyvä. Valitettavasti lattiamallisissa on kaikissa jotain särökamaa messissä. Räkkiin kyllä löytyis rojua: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=12418 |
darkus 06.05.2008 15:29:28 (muokattu 06.05.2008 15:31:56) | |
---|
Be the devils own, Lucifer`s my name! |
JarnoH 06.05.2008 15:51:46 | |
---|
Niin, miksiköhän ei löydy sellaista multiefektoria lattiamuodossa, jossa ei olisi mitään säröhömpötyksiä.. ? Tuollaisia taitaa olla jos jonkinmoisia, mutta kaikissa on lienee pääasiana mallinnetut etuasteet ja kaapit. Itse metsästin käsiini tuon Bossin DD-5, kun on sille hienolle ulkoiselle tap temmolle tarvetta. Vaikea oli löytää. Kokemuksesta voisin sanoa, että kannattaa käydä ennemmin alan liikkeissä testailemassa, kuin ostaa ja myydä aina vanha vekotin pois. Ja sitten jos on varma, että halvempi kelpaa niin ostaa. Muuten saa sitten hetken päästä taas laittaa ilmoituksia torille. Röytäen eteenpäin. |
WinterMad 06.05.2008 15:54:28 | |
---|
Onko tää Danelectron DanEcho mistään kotoisin jos delayta halajaa? Oon ainakin kuullu että ois meheväsoundinen vehje. Tulisi siis (proge)rock käyttöön. "luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero |
Mattarn 06.05.2008 17:05:03 | |
---|
Noi vaan on ihan vitun kalliita. Space Echon ostaisin jos löytyis myös diilei samasta kannusta. http://www.thomann.de/fi/boss_re_20_space_echo.htm Se on nimenomaan delay ja reverbikin siitä löytyy. Ei ole hirveesti kokemusta (paitsi alkuperäisestä), mutta monet sitä kehuu. "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
Artist 06.05.2008 17:28:15 (muokattu 06.05.2008 17:31:44) | |
---|
Onko tuon Space Echon reverbi hyvä? Itse kun olen kuullut kommentteja siitä, että reverb olisi tuossa kehno...mutta tiedä sitten, en ole ehtinyt kokeilemaan. EDIT: Ei ne behkut niin huonoja ole kuin mitä monet haukkuu. Itse olen kyllä huomannut sen, että jos semmoisen hommaa, niin vähintään vuoden päästä se vaihtuu parempaan (esim. boss)... joten jos haluat säästää rahaa niin osta heti se parempi. Jotenkin tuntuu, että nuo Behkut olisi lähes samaa kamaa kuin Bossit, tietty koteloinnissa ja toteutuksessa muutenkin on säästetty, mutta monet noista vaikuttaisivat ideoiltaan samalta, jotkut väittävät joidenkin mallien pääsevän hyvin hyvin lähelle esikuvaansakin soundillisesti. Mutta sinänsä kyllä ihan paikkaansa pitää tuo, että halvemmalla pääsee, kun ostaa samantien sen minkä haluaa, eikä mitään korviketta. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" |
Riffien_Kuningas 06.05.2008 18:10:02 (muokattu 06.05.2008 18:10:42) | |
---|
Behringerin halvimmat mallit ovat lähes kertakäyttökamaa. Toisaalta en tiedä tyyriimiistä malleista koska omani olivat 100-sarjaa. Digital Delay ja -Reverb hajosivat kolmen tunnin kotikäytön jälkeen. |