Aihe: Missä kannattaa korjauttaa kitara?
1
rockrockasd
03.05.2008 19:08:40
Niin, eli kuin otsikosta käy ilmi niin missä kannattaisi korjauttaa kitara mahdollisimman hyvällä hinta/laatu suhteella?
Kyseessä olisi mikkien valitsian vaihto/vanhan korjaus.
"We are not Finnish rock band, We are suicide terrorists, from Afganistan"
Sam Hotman
03.05.2008 19:09:41
Niin, eli kuin otsikosta käy ilmi niin missä kannattaisi korjauttaa kitara mahdollisimman hyvällä hinta/laatu suhteella?

Mikkivalitsimen vaihto ei nyt kovin hankala homma voi olla.
''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder
hapan
03.05.2008 19:20:37

Mutta jotkut eivät sitäkään osaa. Siksi hän kysyi korjaajia.
rockrockasd
03.05.2008 19:23:42

Valitsin on korjattu kertaalleen itse, ja kyllä sillä soitteli jonkin aikaa, ajattelin viedä tällä kerralla ammattilaisen käsittelyyn jos vaikka toimisi pidemmä'n aikaan...
"We are not Finnish rock band, We are suicide terrorists, from Afganistan"
Sam Hotman
03.05.2008 19:36:13 (muokattu 03.05.2008 19:37:27)
Valitsin on korjattu kertaalleen itse, ja kyllä sillä soitteli jonkin aikaa, ajattelin viedä tällä kerralla ammattilaisen käsittelyyn jos vaikka toimisi pidemmä'n aikaan...

Uusi valitsin makaa muutaman euron. Kolvaa se vain kiinni, niin avot.

E. Jos haluaa korjaajan, niin melkein missä tahansa musiikkiliikkeessä varmaan onnistuu. Asut vantaalla, niin kyllä pitäisi Helsingistä löytyä vaikka kuinka monta.
''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder
bfoc
03.05.2008 19:45:37
Paljonhan tuollainen maksaa kaupassa tehtynä jos ajattelee että kytkin maksaa 5€ ja työt äkkiä 30-50€ päälle. Jos ei itsellä/kavereilla tai isähahmoilla pysy kolvi kuitenkaan kädessä, etsi helsingistä Soitin Huttunen tai Erkki Tolsa tms. Molemmat tekevät soitinkorjausta. Hommana tuo on sen verran helppo ja nopea ettei hirveän kauaa kannata etsiä tekijää.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
ravensoul
03.05.2008 20:05:58
Tollanen pikkujuttu kannattaa kyllä tosiaan itse tehdä, kun ei se kitaran elektroniikan ropaaminen mitään pomminpurkua kuitenkaan ole. Tuntuis typerältä maksaa perin simppelistä asennustyöstä viis kertaa enemmän kuin mitä pelkkä uusi osa maksaa.
pekurides
03.05.2008 20:27:55

Tollanen pikkujuttu kannattaa kyllä tosiaan itse tehdä, kun ei se kitaran elektroniikan ropaaminen mitään pomminpurkua kuitenkaan ole. Tuntuis typerältä maksaa perin simppelistä asennustyöstä viis kertaa enemmän kuin mitä pelkkä uusi osa maksaa.

no sitähän voi samalla kertaa sitten laitattaa myäs uudet kielet :)
Tunteella päin vittua.
Jucciz
04.05.2008 01:42:00

Juuri tällaisilla hommilla (mikkien vaihdon lisäksi) kannattaa aloittaa tutustuminen oman kitaransa sähköpuoleen. Nuo ovat nimittäin todella yksinkertaisia korjaustöitä, joista ammattimiehet veloittavat kuitenkin isoja summia, koska homma tehdään tuntiveloituksella ja yleensä niissä on jokin minimiveloitus (esim. 1 h). Säästät pitkän pennin kun opettelet tekemään homman itse. Varaosa tilaukseen, kolvi käteen ja menoksi. Pienellä treenaamisella onnistut varmasti, jos olo tuntuu vielä epävarmalta. Tsemppiä!
discominister
05.05.2008 00:14:28
Itse rohkaisin myös omaan asennukseen! Syksyllä tuli vaihdettua vanhan mikinvalitsimen tilalle uusi ja todella helposti sujui. Ainoa ongelma voi syntyä, jos uusi valitsin on hyvin erilainen vanhan kanssa ja johtojen paikkaa ei voikaan suoraan kopioida. Mutta itse ainakin selvittiin pienellä katselemisella ja päättelyllä.
darrell
05.05.2008 07:48:02
Koska kyseessä on pikkujuttu, niin mikä tahansa kitaroita myyvä musiikkiliike pystyy tuon tekemään.

M.netin vakiovastaukset jätän mainitsematta, koska tuon osaa jokainen kitaroiden säätöön perehtynyt tehdä.

Jos päätät tehdä itse, niin piirrä ensin 1:1 kuva paperille, jossa näkyy mikkikytkin ja merkitse mukaan johtojen värit. Kuvaan kannattaa merkitä myös mikit, potikat ja jakki. Irroita osa ja mene sen kanssa musiikkiliikkeeseen.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)