Aihe: Rokki Ja Heavybändiin Kunnon Putkivahvistin 1 | |
---|---|
![]() 30.04.2008 16:43:31 | |
Noniin ensinnäkin musatyyli liikkuu siinä children of bodom, sonata arctica, nightwish, steve vai jne.. muuta roketti rollia. Soolokitaristina kaipaisin ainakin jäätävän coolia ja korvia hivelevää soolosoundia leadkitaroihin noin pääasissa. Elikkäs pikkulinnut ovat laulelleet minulle seuraavista vaihtoehdoista. Kommentoikaa toki, antakaa ääninäytteitä tai ehdottakaa jotakin parempaa. Eli käytettynä haen nuppia n. 1000e hintahaitariin. Koch powertone, Carvin v3 tai legacy nupit? Mitäs joku Laney? Omalta osaltani olen jo Fenderin ja Marsun hylännyt. Mesa saattaapi olla hiukan liian kallis. Ja viimeiseksi.. kuinka suuri merkitys kaapilla sitten on nupin jälkeen? Mulle riittää luultavasti aivan hyvin 2 x 12 kabinetit ja sittenhän sitä voi myöhemmin laajentaa vaikka toisella samallaisella jos tarve vaatii. Mutta millainen kaappi sitten kannattaa ostaa? Mites sitten nää ohmit 4,8,16 tai puolitukset 50 wattiin tai muut vastaavat namikat. Onko noilla merkitystä ja millaista? En ole täysin perillä asiasta. Mutta tärkeimpänä.. Minkälaista vahvistinta lähinnä tuollaiseen metallipainoitteiseen musaan? "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" | |
![]() 30.04.2008 16:47:15 | |
Noniin ensinnäkin musatyyli liikkuu siinä children of bodom, sonata arctica, nightwish, steve vai jne.. muuta roketti rollia. Soolokitaristina kaipaisin ainakin jäätävän coolia ja korvia hivelevää soolosoundia leadkitaroihin noin pääasissa. Elikkäs pikkulinnut ovat laulelleet minulle seuraavista vaihtoehdoista. Kommentoikaa toki, antakaa ääninäytteitä tai ehdottakaa jotakin parempaa. Eli käytettynä haen nuppia n. 1000e hintahaitariin. Koch powertone, Carvin v3 tai legacy nupit? Mitäs joku Laney? Omalta osaltani olen jo Fenderin ja Marsun hylännyt. Mesa saattaapi olla hiukan liian kallis. Carvin V3 on vissiin aika paljon Mesan Dual Recton tyylinen? Legacy ei ihan äärimetalliin taida sopia, vaikka siistejä saundeja siitäkin saa. Laneylta tsekkaa VH100R, loistava nuppi. Ja viimeiseksi.. kuinka suuri merkitys kaapilla sitten on nupin jälkeen? Sanoisin että yhtä suuri merkitys kuin nupilla. Mulle riittää luultavasti aivan hyvin 2 x 12 kabinetit ja sittenhän sitä voi myöhemmin laajentaa vaikka toisella samallaisella jos tarve vaatii. Mutta millainen kaappi sitten kannattaa ostaa? Mites sitten nää ohmit 4,8,16 tai puolitukset 50 wattiin tai muut vastaavat namikat. Onko noilla merkitystä ja millaista? En ole täysin perillä asiasta. Mutta tärkeimpänä.. Minkälaista vahvistinta lähinnä tuollaiseen metallipainoitteiseen musaan? No jos meinaat hankkia joskus toisen kaapin, kannattaa ostaa vähintään 8-ohminen kaappi, koska kahden 4-ohmisen kaapin kytkeminen yhteen nuppiin menee säädöksi. Tehonpuolitus ei liity kaappiin. Jos on rahat tiukalla niin osta se Harley Bentonin 2x12 kaappi jossa on Vintage 30 elementit. | |
![]() 30.04.2008 16:51:54 | |
Carvin V3 on vissiin aika paljon Mesan Dual Recton tyylinen? No ei se ihan siltä kuulosta. Se on vähän sekoitus marsu/mesa. Menee hyvinkin sihiseväksi V-kolmekymppisillä. Hyvä nupikka, mutta rokki touhuihin en sitä valitsisi. Heviin/ metalliin toimii todella hyvin mutta rokkitouhujen vaatima perinnehenkisyys puuttuu. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... | |
![]() 30.04.2008 16:55:43 | |
No ei se ihan siltä kuulosta. Se on vähän sekoitus marsu/mesa. Menee hyvinkin sihiseväksi V-kolmekymppisillä. Hyvä nupikka, mutta rokki touhuihin en sitä valitsisi. Heviin/ metalliin toimii todella hyvin mutta rokkitouhujen vaatima perinnehenkisyys puuttuu. Mä en löytänyt yhtään rokkibändiä aloittajan antamasta listasta ;) | |
![]() 30.04.2008 16:56:50 (muokattu 30.04.2008 16:58:35) | |
Mä en löytänyt yhtään rokkibändiä aloittajan antamasta listasta ;) Bodom, Sonata ja Nightwish? Sittenhän siellä on tuota moottorisahaheviä ala Steve Vai. EDIT 1: Täältä muuten ääni Carvinille. Oli ihan vain minuuteista ja (hyvänlaatuisista) aivohäiriöstä kiinni, etten ostanut. Näin torilla Diezelin ja en painanutkaan sitä confirm-nappulaa nettipuljusta. :) EDIT 2: Siis tarkoitin V3:sta. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ | |
![]() 30.04.2008 17:14:53 | |
Mä en löytänyt yhtään rokkibändiä aloittajan antamasta listasta ;) Ah, juu =) Minä otsikkoon ja sun postaukseen kommentoin. Jonain päivänä opettelen lukemaan tekstit loppuun. Tuo V-3 kyllä toimii erittäin hyvin noissa natuwissy, bodom akselilla. Eikä tarvihe boostipedaaleja tiukentamaan soundia, ja särö riittää jopa fuzz-tyyppisiin häröilyihin. Lead-kitaristille tärkeä boost-ominaisuus löytyy kaikista kanavista. Minä käytän tuota silleen että 1-kanava on tiukka komppi ja 2-kanavasta sitten tuollainen leveä "märkä" komppi ja soolo. Puhtaan kanavan saa toimimaan täysin puhtoisena ja akkedekke-säröisenä. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... | |
![]() 30.04.2008 18:47:44 | |
"jäätävän coolia " soundia saat ainakin mesan MK III-sarjan vahvistimista. Suosittelen kokeilemaan. Nuo ovat vielä sangen kohtuullisissa hinnoissa. Erityisesti versioita joissa on Simluclass-pääte suosittelen. EL34/6L6 sekoitus luokassa AB ja A-luokassa EL34. Varsinkin tuota viimeistä MKIII-sarjalaista "greenstripe" on luonnehdittu soundiltaan "jäätäväksi", verrattuna muihin MKIII-sarjalaisiin. Käytetty mesa on muutenkin hyvä hankinta, koska jos haluaa vaihtaa vahvistinta, niin lähes aina löytyy uusia halukkaita mesan kokeilijoita:) Vielä(1990->)modernimpaa soundia jos haluaa, niin vähän aikaa sitten torilla oli myytävänä ja voi olla vieläkin MK IV-combo ja on kumma juttu, jos siitä ei sopivaa soundia löydä. Hintaa oli combolla 1800€ ja se on erittäin asiallinen hinta moiselle combolle. Yleensä pyynnit ovat yli 2200€ | |
![]() 30.04.2008 22:43:09 | |
"jäätävän coolia " soundia saat ainakin mesan MK III-sarjan vahvistimista. Suosittelen kokeilemaan. Nuo ovat vielä sangen kohtuullisissa hinnoissa. Erityisesti versioita joissa on Simluclass-pääte suosittelen. EL34/6L6 sekoitus luokassa AB ja A-luokassa EL34. Varsinkin tuota viimeistä MKIII-sarjalaista "greenstripe" on luonnehdittu soundiltaan "jäätäväksi", verrattuna muihin MKIII-sarjalaisiin. Käytetty mesa on muutenkin hyvä hankinta, koska jos haluaa vaihtaa vahvistinta, niin lähes aina löytyy uusia halukkaita mesan kokeilijoita:) Vielä(1990->)modernimpaa soundia jos haluaa, niin vähän aikaa sitten torilla oli myytävänä ja voi olla vieläkin MK IV-combo ja on kumma juttu, jos siitä ei sopivaa soundia löydä. Hintaa oli combolla 1800€ ja se on erittäin asiallinen hinta moiselle combolle. Yleensä pyynnit ovat yli 2200€ Eiks Mark III oo just niitä huonoimpia Markkeja? Mä muistelen että joskus aikojen alussa meidän entisellä kakkoskitaristilla oli Mark III combo eikä siitä kauheen hyvät saundit lähtenyt. Saattoi johtua osaamattomuudesta tosin :) | |
![]() 30.04.2008 22:47:07 | |
Eiks Mark III oo just niitä huonoimpia Markkeja? Mä muistelen että joskus aikojen alussa meidän entisellä kakkoskitaristilla oli Mark III combo eikä siitä kauheen hyvät saundit lähtenyt. Saattoi johtua osaamattomuudesta tosin :) ITsekin olen kuulut että kolmonen olisi vähiten onnistunut Mark. Torilla näkyy muuten olevan Mesan Markkeja ykkösen reissuesta aina neloseen asti... sieltä vaan ostamaan yksi jokaista ja testaamaan :-) | |
![]() 30.04.2008 22:54:11 | |
5150/6150 helvatun kova säristin, ja ei jää rumpalin jalkoihin:) Lanikassa IMO loistava lead saundi mutta komppidemppailut vähän pörinää sen kerran kun sitä luukutellut, melkein jotain buustia vaatii tiukentaman. Minen ainakaan tahto pärjää heyvypumpun reeneisä 50wotilla, kyllä niissä jytke eroa on satkuun vaikka jengi yrittää pelotella että yli 30wattia on turhuuksien turhuus:) ... himaan sitten keinokuormia väliin niin jotenkin pystyy... Tunteella päin vittua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)